Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Zoekfunctie gebruiken

RickT

Recommended Posts

Ik ben nog niet zo heel lang lid van dit forum, maar heb wel veel ervaring met forums. Ik merk dat er de laatste tijd nogal een wildgroei is aan dubbele topics. Ik zou met name nieuwe bezoekers dan ook dringend willen aanraden eerst de zoekfunctie rechts bovenin op dit forum te gebruiken om te kijken of je vraag al niet ergens anders op dit forum is gesteld. Het is voor de Moderators hier ook heel veel werk om het allemaal bij te houden en op te schonen, dus aub even de zoekfunctie gebruiken voor je een vraag stelt.

Dank u!

Ik wil even iets recht zetten wat betreft de zoekfunctie.

Het lijkt me niet de bedoeling dat we anderen gaan ontmoedigen om hier hun vragen te stellen. Natuurlijk kun je een deel van de antwoorden terug vinden maar waar zouden we zijn zonder nieuwe vragen? Ook al is de vraag nog zo simpel, er valt nog genoeg te leren voor iedereen die mee leest, en wie weet ook wel voor de gevorderde tuinier.

Bovendien kom je zo in contact met groente of tips waar je zelf nooit aan had gedacht (en als het niet ter sprake is gebracht kan je het ook nooit opzoeken). Ik vind het juist een van de pluspunten dat je zo nieuwe tips kunt opdoen waar je anders nooit achter was gekomen. Neem bijvoorbeeld hansm zijn wc-papier tip voor het zaaien. Natuurlijk biedt de zoekfunctie wel een ondersteunende functie.

Verder zijn de antwoorden niet altijd volledig of goed terug te vinden met de zoekfunctie doordat ze bij een bericht met een ander onderwerp staan.

Blijf dus alsjeblieft jullie vragen stellen, daar leren ik en met mij velen anderen erg veel van.

Het was verder ook niet als kritiek bedoelt hoor Moderator. Maar het lijkt me gewoon handig dat je voor je een vraag stelt op dit prachtige forum, je eerst even de zoekfunctie gebruikt om te kijken of je vraag niet al ergens is gesteld. Zo ontlasten we ook de Moderator zelf, toch? Hij of Zij hoeft dan geen dubbele topic`s weg te halen of samen te voegen.

Voor de rest, blijf je vragen stellen, dat doe ik ook.

Ik sluit me helemaal bij Rik aan. Tuurlijk heb jij gelijk Luc, als je zegt dat we niet moeten ontmoedigen om een ander vragen te laten stellen, maar dan wel graag nieuwe vragen en indien mogelijk in het reeds bestaande topic. Het forum wordt steeds groter en je hebt er nu al een dagtaak aan om alle vragen te bekijken, daar werkt continu de zelfde vraag niet aan bij. Als iedereen bij binnenkomst op dit forum gaat vragen op welke afstand uien moeten, terwijl dit al tig keer is beantwoord , dan is de lol er snel van af toch? Via de zoekfunctie is het meeste op te zoeken en vragen over uien die dan nog niet gesteld zijn of niet duidelijk genoeg zijn, kunnen dan meteen in het desbetreffende topic worden gesteld. Door het gebruik van de zoekfunctie voorkom je niet nieuwe vragen, maar wel dubbele vragen, dat is heel wat anders.

Kortom via mijn onderschrift stel ik nog 1 keer:

Even a broken clock is right twice a day

Nu ja het is Luc zijn forum als hij niet wil dat we steeds zeggen dat mensen de zoekfunctie moeten gebruiken dan respecteer ik dat

en zal ik dat niet meer zeggen/schrijven.

Wel vindt ik persoonlijk irritant dat zoekfunkie amper (zo lijkt het in iedergeval) gebruikt wordt.

Players only love you when they're playing.

Er is natuurlijk wel een verschil tussen iemand vertellen wat te doen en iemand aanmoedigen iets te doen. Ik denk dat met het laatste niks mis is.

Even a broken clock is right twice a day

nuja het kan natuurlijk ook irritant zijn als iedereen steeds gaat aanmoedigen de zoekfunctie te gebruiken, in iedergeval lijkt Luc me er duidelijk over en wil hij het niet dus dan is dat zo, ik luister altijd heel braaf

Players only love you when they're playing.