Geplaatst: 13 mei 201312 j Hallo ben Tizio en een moestuin beginneling.Nu heb ik een tijdje geleden kropjes sla geplant het ging een tijdje heel goed tot een paar dagen geleden een kropje sla begon slapjes uit te zien en na een tijdje gewoon afstierf het was precies dat de blaadjes gewoon los van de wortel waren heb er nu al 3 plantjes kwijt.
Geplaatst: 13 mei 201312 j foto? ok, een paar opties: - knagertje als een veenmol- kiemrot: te nat- slak, maar die pakt eerder het blad/blaadje
Geplaatst: 13 mei 201312 j Auteur Ben dadelijk beginnen te graven Rob O en heb aan de wortel onder grond dus een bruin rups gevonden ongeveer 3 a 4 cm lang ,2 heb ik er gevonden.Nu googlen wat voor rups het is
Geplaatst: 13 mei 201312 j Auteur Heb gegoogled en als ik die rups vergelijkt met wat ik gevonden heb is het de slawortelboorder ????!!!!!En nu zoeken hoe ik het kan vermijden of elimineren (biologisch)
Geplaatst: 13 mei 201312 j emelt ( ik google niet zo vaak hoor , zit er dus regelmatig naast ) Maar het is een emelt, of de gewone slak
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.