Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

Iedere keer als ik tuinkers zaai in een bakje op de vensterbank, laat die het afweten

Die werd in een kasje gezaaid, potgrond, zaadjes erop, vernevelen met een plantspuit en deksel (met opening bovenaan en 2 kleine gaatjes langs de zijkant) erop.

moestuin-03169701368535748.jpg

Die groeide heel goed, hoefde geen water meer aangezien er druppeltjes aan de blaadjes gingen, maar sedert gisteravond valt hij op 'n plaats ineen met lijk een schimmel op,

moestuin-02951991368535717.jpg

moestuin-03050311368535733.jpg

'k heb nu het deksel eraf gehaald en het in de koelkast geplaatst.

Waar kan het probleem van zoiets simpels toch zitten?

grtjs, Katrien

Geplaatst:

Als je binnen zaait is een kasje heel niet nodig. Misschien dat dat het probleem ook is, dat het te broeierig wordt. Kan gewoon in een bakje zonder stolp.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:

ik doe het gewoon in een bakje op vochtig keukenpapier... Zien dat het altijd vochtig is zonder dat er nat in staat, maar idd geen bakje er overheen...

Geplaatst:

Haha ken het. Vergeet wel eens water te geven aan staan ze weer droog. En tja dan kan ik ook weer opnieuw zaaien haha.

Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin!

Geplaatst:

Nog wat aan de kleine kant misschien, maar ik denk dat je ze kunt knippen en opeten. tenzij er echt schimmel o.i.d. instaat.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:
  • Auteur

Bedankt voor jullie tips

Ze stonden inderdaad vochtig en met die kap erover konden ze dus waarschijnlijk niet drogen, 'k heb ze nu zonder kap in de koelkast geplaatst en ze zijn aan het drogen, dus zullen we ze toch nog opeten.

@kleineke, met keukenpapier heb ik het ook al geprobeerd, lukte ook niet, vandaar weer met potgrond...die stonden dan bloot (t.t.z. zonder kap) maar gaf ik dan teveel water en was 't ook weer van 't zelfde

Weer iets dat ik bijgeleerd heb sè

grtjs,Katrien

Geplaatst:

Ik heb tegenwoordig kiemschalen en die bevallen mij erg goed, geen aarde, geen papier etc gewoon water , zaad met of zonder deksel (afhankelijk van de soort kiemen)

http://tinyurl.com/c4l8bbs

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Geplaatst:
  • Auteur

Bedankt Danuta,

'k heb eens gezien op de site en kiemschalen lijken me iets die niet kunnen mislukken, zal ik me ook eens aanschaffen

grtjs,Katrien

Geplaatst:

Ik gebruik gewoon een bakje van de chinees.

Keukenpapier erin, lauw water erop tot het papier goed nat is, zaadjes erop en wachten maar tot de boel kiemt.

Zodra het papier droger wordt doe ik er ( om de dag ongeveer ) wat lauw water bij tot het papier weer volgetrokken is maar niet blank staat.

Niks geen kap erop om te broeien, gewoon zo op de vensterbank.

Gaat

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:
, maar sedert gisteravond valt hij op 'n plaats ineen met lijk een schimmel op,

Waar kan het probleem van zoiets simpels toch zitten?

Is het wel een schimmel vraag ik me af . De foto is wat dat betreft niet zo duidelijk . Misschien kiepen ze op een gegeven moment wel om door hun lengte en het gewicht van het aanhangend vocht . De 'schimmel' die je ziet zou dan wel eens de razendsnelle ontwikkeling van haarworteltjes kunnen zijn die daar op volgt.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Ik merkte ook wat van dat spinnenwebachtige haar op tussen mijn tuinkers en deze staan buiten in een serretje. Ik heb wat minder water gegeven en ze buiten gezet in open lucht en geen last meer van. Even off topic: Wat ik me afvraag, kan je zaden nemen van tuinkers? Of hoe vermeerder je deze?

Edit: Trouwens, ik heb ze gewoon gezaaid op een turftablet (verdelen over bakje na water toevoegen dan) en ze groeien prachtig (in een klein doosje) zonder deksel.

Geplaatst:

tuinkers in grond gezaaid smaakt ook lekkerder vind ik, ik doe dat ik kleine potjes

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Geplaatst:
Als je tuinkers buiten in de vollegrond zaait, krijg je planten van ongeveer 1 tot 1,5 meter hoog (incl. bloemen). De zaden oogst je vrij makkelijk.

En dat gaat niet door ze te zaaien in een bloembak? Indien ja, welke grond gebruik ik hiervoor het best? Potgrond gewoon? En dus de zaadjes van de bloemen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic