Geplaatst: 10 maart 201114 j hoi allemaal, ik ben een tijd niet op het forum geweest, maar ben weer terug voor zo lang het gaat lees veel leuke dingen, leuk dat het zo speeld!ik dacht van de winter dat het heel rustig zou zijn maar goed, de tuin ligt klaar, nu wachten op warmer en veilig weer !heb ontzettend zin om te zaaien en te planten....en te oogsten maar ja in de buitenlucht moeten we nog even geduld hebben!wie zaait er al vroeg ? ik ben altijd bang dat het toch nog gaat vriezen verder ben ik druk met de huisgemaakte producten,het is als een vuurtje door onze omgeving gegaan!ik doe nu wat markten in de buurt en heb het thuis aan de weg lekker aan de gang !ik verkoop nu ruim 15 soorten jam, van die meeste smaken ook de gelei, saus, sappen/limonade, 5 soorten moes en ingemaakte courgette !ha ! is zo leuk om te doen !de plantencreaties hou ik erbij maar verkoop nu zelfs meer fruit producten!en...bijna alles van eigen grond !de tuin is inmiddels verdubbeld en we krijgen er 4 kersenbomen bij 2 vroege en 2 late, een tamme braam stek staat te wortellen en wat soorten bessen zijn onderweg. kan ik nog iemand blij maken met potten ?ik krijg dagelijks lege potten met metalen deksels en kom om in de liter potten wie ze nodig heeft laat het maar weten.....succes allemaal, en ik lees en reageer af en toe wel wat !!
Geplaatst: 10 maart 201114 j ... ik krijg dagelijks lege potten met metalen deksels en kom om in de liter potten ... Hoe herkenbaar. Onlangs nog met volle fietstassen naar de glasbak gefietst. Mocht de gulle gever meelezen (makkelijker als dat niet zo zou zijn) dan ben ik niet heel bang. Ik heb mijn verhaal al voorbereid. Nee geen smoesjes. En ook niet voor mijn lieve ouders die onlangs nog één weckpotje op zolder vonden.
Geplaatst: 10 maart 201114 j Auteur hoi,ik heb er iets meer als volle fiets tassen....500 ??ik wil er ongeveer 100 voor komend jaar gebruiken rest is over...en...alle dagen krijg ik weer...ook al staat er duidelijk op mijn stalletje dat ik niet groter als 500ml wil hebben....argrrben altijd wel heel blij met kleine potjes ivm de jam!
Geplaatst: 10 maart 201114 j Welkom terug tessa hopelijk wil je straks als we weer een overvloed aan oogst hebben wat 'geheime' jam recepten delen
Geplaatst: 10 maart 201114 j Auteur ha ha ga ik doen !en ga ook zeker het topic moestuin seizoen aanmaken, hou maar in de gaten ik ga natuurlijk eerst foto's maken, dit weekend zouden we de holder er door halen, en gaan met goed weer de eerste zaden de grond in !zo zag het er vorig jaar uit..... ik zal meer laten zien in de seizoenen !
Geplaatst: 11 maart 201114 j Hoi Thessa. Opnieuw welkom op het forum.Je hebt genoeg potten over... 500 Kan je die literpotten niet gebruiken voor appelmoes? Iets voor de grootverbruikers. En met courgettes zijn die potten lijkt mij ook zo gevuld. Anders over de nieuwe plantjes neer zetten tegen roof van beestjes, of gebruiken voor... wasknijpers, krijtjes, pennen, stiften, waxinelichtjes, waspoeder, spijkers en schroeven, tuindraad, tomatenketchup, ingemaakt fruit, als voorraadpotten Ik doe maar een greep in mijn geheugen. We zijn benieuwd naar de nieuwe foto's Good things come in small packages
Geplaatst: 11 maart 201114 j Hoi Tessa!! Welkom! Ik liep me al (op voorhand) zorgen te maken dat ik straks teveel courgette heb... maar met wat lekkere inmaakrecepten... gaat dat wel goed komen... Ook goeie recepten voor gelei en siroop... geweldig... ik heb wel recepten, maar nooit uitgeprobeerd... dus dan weet ik niet of het wel lekker zal zijn... Potjes heb ik nog niet genoeg, maar aangezien jij in Noord-Holland zit... ga ik gewoon door met normaal opsparen... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 11 maart 201114 j Dat is flink wat , wat je maakt! Wij willen dit jaar jam proberen te maken van de pruimen, moeten meestal pruimen weg gooien omdat het er te veel zijn.. > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 11 maart 201114 j Auteur hoi allemaal, de potten....ik heb er zo veel over...en ze staan in de weg vindt het zo jammer ze weg te gooien....de moes bv gaan in halve liter potten net als de courette enz...per liter is zo veel, ook om in een keer op te eten ( al blijft het erg lang goed gekoeld )ik zelf hou van veel variatie dus hou het op kleinere potjes...maar de stoofperen gaan in literpotten & de recepten zal ik plaatsen onder dat topic ! kunnen jullie aan de slag !morgen gaan we aan de slag in de moestuin, en dan zal ik een topic aanmaken in het moestuin seizoen!* verder ;....heeft iemand een tip om heel dun te kunnen zaaien ??ik zaai altijd te dik/veel van die kleine ...vindt het zo zonde...ideeen ??
Geplaatst: 11 maart 201114 j Ja ik weet een tip die er klungelig uitziet en voor slechtziende moestuiniers en iedereen denkt dat je naar de wc moet Maar goed het werkt wel en is super simpel. Als ik bv een rijtje in de vollegrond zaai, doe ik na het zaai bedje klaar maken een langstuk wc papier in de zaaigeul beetje natsproeien kan als het waait dan blijft hij liggen, daarover heen strooi ik het zaad ik zie het dan tenminste liggen op het witte wc papier, en kan beter verdelen.zaai grond erover en klaar. dit idee heb ik gepikt van zo'n strookpapier die je kan kopen waar de zaden opvastzitten Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 11 maart 201114 j Hé welkom terug Thessa!Goeie tip Hans! facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 11 maart 201114 j Dat lijkt me inderdaad een tip die het proberen waard is, ik zou dan wel van dat gerecyclede papier pakken. On topic: welkom terug Thessa! Even a broken clock is right twice a day
Geplaatst: 11 maart 201114 j Nee juist dat mileu onvriendelijke dikke witte wc papier werkt best, want daar zie je alles veel beter op Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 11 maart 201114 j Of een lijntje van wit zand neer leggen > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 11 maart 201114 j Nee juist dat mileu onvriendelijke dikke witte wc papier werkt best, want daar zie je alles veel beter op Die bedoel ik ook!Alleen dan nadat ik het gebruikt hebt, zit ik gelijk goed met de bemesting! Even a broken clock is right twice a day
Geplaatst: 11 maart 201114 j zal ook wel redelijk blijven plakken als het waait Koert, (trouwens eet smakelijk allemaal ) Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 11 maart 201114 j Nee juist dat mileu onvriendelijke dikke witte wc papier werkt best, want daar zie je alles veel beter op Die bedoel ik ook!Alleen dan nadat ik het gebruikt hebt, zit ik gelijk goed met de bemesting! Dan is het als nog gerecycled papier > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 11 maart 201114 j Nee juist dat mileu onvriendelijke dikke witte wc papier werkt best, want daar zie je alles veel beter op Die bedoel ik ook!Alleen dan nadat ik het gebruikt hebt, zit ik gelijk goed met de bemesting! Dan is het als nog gerecycled papier Duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh Even a broken clock is right twice a day
Geplaatst: 13 maart 201114 j Ik heb de tip uitgeprobeerd.... Het probleem is dat met dat spitten en klussen de fijne motoriek van mijn vingertjes verdwijnt... dus ook met wc papier... zaai ik klungelig met die priegelzaden... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.