Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi, ik ben Jorieke.

Sinds vorig jaar wonen we in een oud huis dat we helemaal opknappen. Bij dat huis zit flink wat grond. Ik ben gek op moestuinieren, dus we hebben een grote moestuin aangelegd.

Op het moment ben ik de strijd tegen het onkruid weer aan het winnen (door het vele verbouwen aan het huis kan er soms niet op tijd geschoffelt worden, dus groeit alles flink door), en de meeste groenten doen het goed!

Wat ik zoal heb groeien: een boel verschillende (dop/droog)boontjes, witte kolen, sjalotten, VEEL erwtjes, een aantal aardappelplanten, groene asperge, rabarber, maïs, mosterd, VEEL sla, komkommer, courgette, pompoenen.

Verder hebben we een aantal druivenplanten, frambozen, bessenstruiken en appel/kers/pruim/peer/walnoten bomen (allemaal nog klein en vorig jaar geplant). En een aantal verschillende hazelnoten struikjes, die nogal last lijken te hebben van het verpoten en de droogte .

In de voortuin komt een flinke kruidentuin, al ziet het er nu nog wat verwilderd uit

We gaan voor onze dieren (tot nu toe 2 schapen, 2 varkentjes, een paar melkgeiten en 2 ganzen) voedermaïs verbouwen.

Mocht er iemand vragen hebben... dan hoor ik het wel

Geplaatst:

Oh, ik zie dat iedereen vermeld hoe oud ze zijn en waar ze vandaan komen

Ik ben 24 jaar, en woon in de achterhoek. We (mijn vriend en ik) woonden eerst op de Veluwe, in de stad. Nu dus een huisje op het platteland. Een hele omschakeling, maar ik zou nooit meer terug kunnen! Heerlijk hier

We hebben allebei een eigen bedrijf (ik verkoop gekleurde regenlaarzen in mijn webshop) en zijn 's avonds en in het weekend druk met tuin, huis en dieren.

Geplaatst:

Hoi Jorieke,

Welkom op het forum. Leuk hoor, wonen op de buiten, zeker als je ook nog is de ruimte hebt om daar je eigen groentes te telen.

Ook geweldig dat je varkens hebt, dat zou ik ook wel willen

• 1 maand later ...
  • 3 weeks later...
Geplaatst:

De hazelnootstruikjes heb ik een tijdje terug flink terug gesnoeid, nu lopen ze weer uit! Dit jaar nog geen enorme groei dus...

Ik ben voornamelijk nu erg druk met mijn webshop, iederen heeft regenlaarzen nodig met dit 'rotweer' (mijn tuin en ik vinden het stiekem erg lekker weer. Niet zo heet, en regen voor de tuin en handel )

We hebben gisteren het skelet van de kas (+/- 8 m2) gebouwd, als het niet teveel regent doen we morgen het glas er in! Eindelijk mijn kasje... (Ik heb het ding voor onze vorige tuin gekocht, hij lag dus nu al dik 2 jaar in verpakking

Daar hebben we hem nooit opgebouwd omdat we toch een grotere tuin nodig hadden

Geplaatst:

Nou jorieke het blijft de hele week regenen, goed voor de zaken terwijl wij binnen zitten te wachten tot het weer mooi weer wordt Nee hoor, hopelijk doe je goede zaken.

Is het een kasje met glas of met polycarbonaat?

• 4 weeks later...
Geplaatst:

wat toevallig, heb me net gemeld en voorgesteld en kijk nu even naar andere nieuwe leden...........

Ik heb net , weer via een ander forum, uitgebreid naar je site/laarzen gekeken! Super zijn ze, trouwens!

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Heb ik nog nooit foto's laten zien van de varkens, schapen, geiten en ganzen? Nou, bij deze dan

2eezsjb.jpg

ip2npj.jpg (ze zitten aan een touw omdat ze toen nog zo dun waren dat ze door het kastanjehouten hekwerk pasten!)

Hier krijgen de ganzen en varkens bladeren van de eeuwige moes kool:

View My Video

Ze zijn ondertussen al een heel stuk gegroeid! De ganzen zijn al echte ganzen (geen gepiep, meer gegak) en de varkens groeien ook lekker door!

En hier nog een filmpje van 1 van onze honden die dol is op groente! Hier krijgt ze stukjes komkommer en kan daar erg lang op smakken:

View My Video

Geplaatst:

Heerlijk zo'n beestenboel(heb je andere filmpjes/foto's ook even bekeken), is de hele dag feest bij jullie of niet?

Even a broken clock is right twice a day

• 1 maand later ...
  • 5 weeks later...
Geplaatst:

Ik ben op zoek naar 'leven van het land' van John Seymour. Maar kan hem nergens vinden (ja, alleen in het engels, ook online. Maar dat leest toch niet lekker genoeg ) En bol.com biedt ze 2e hands aan voor 133 euro.

Mocht iemand op dit forum het boek in de kast hebben staan. Of iemand kennen die iemand kent die,.,. affijn

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...