Jump to content

Hallo, Ik ben .........

Dieuwertje

Recommended Posts

......... Dieuwertje.

Ook ik zal mezelf als nieuwe bezoeker van dit forum even voorstellen.

In de afgelopen paar jaar heb ik verschillende keren tot grote vreugde van buren en collega's courgettes in de tuin gehad.

Vorig jaar heb ik dit uitgebreid door een aantal plantjes van o.a. sla, broccoli en bloemkool bij het tuincentrum te kopen.

Dit jaar heb ik het anders aangepakt.

Ik heb een extra moestuin bak gemaakt voor tuinkruiden, radijsjes en een probeersel met rode uien.

Tevens heb ik nu in een van mijn huidige moestuin bakken zelf gezaaid en hierbij is de keus op enkele andere groentes gevallen. In deze bak zit 2 soorten pluk-sla, bietjes en radijs

dsc088452681368800613.JPG

Wel heb ik in de andere bak dan vorig jaar opnieuw courgette's gezaaid maar ook hier heb ik het anders aangepakt door voor verschillende soorten te kiezen. ronde, gele en 2 soorten groene.

dsc088268381368800715.JPG

In de komende weken zullen er nog 1 bak bij komen waarin ik mijn broccoli, prei en rode kool die ik heb voor gezaaid in wc-rollen zal uitplanten.

Ook wil ik nog een bak met ruimte voor pompoenen en een bak voor bonen. Ik weet nog niet welke dus als er iemand is met tips hoor ik dat graag.

Al met al nog wel wat te klussen maar met iedere keer een klein stapje kom ik steeds dichter op mijn eind doel en dat is zelf een groot deel van mijn eigen groentes kweken.

Ik ben dan ook heel benieuwd hoe mijn bakken dit jaar gaan uitpakken.

Naast de moesttuinbakken lopen er ook nog enkele kippen rond die ons voorzien van lekkere verse eitjes.

121214-hetkippenhuis15011368800857.jpg

Groetjes,

Dieuwertje

Edited by Guest

Makkelijke moestuintjes en kippen verzorgerster.

Courgette, broccoli, rodekool, rodeui, bieten, radijs, peulen, snijbiet, andijvie, bonen, tomaat, peper, paprika, kruiden, aardbeien, aalbessen, rabarber

http://www.kippenhuis.blogspot.de

Hallo Diewertje, welkom!

Wat anderen al zeiden: wat een prachtig mooie kippetjes!

Maar ook je vierkante meter moestuintjes vind ik heel erg mooi, zo midden in de bestrating! Of dat voldoende is om echt helemaal zelfvoorzienend te zijn, weet ik niet, maar je moet ergens beginnen.

Veel plezier op het forum!

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.