Dieuwertje Posted May 17, 2013 Share Posted May 17, 2013 (edited) ......... Dieuwertje. Ook ik zal mezelf als nieuwe bezoeker van dit forum even voorstellen. In de afgelopen paar jaar heb ik verschillende keren tot grote vreugde van buren en collega's courgettes in de tuin gehad.Vorig jaar heb ik dit uitgebreid door een aantal plantjes van o.a. sla, broccoli en bloemkool bij het tuincentrum te kopen. Dit jaar heb ik het anders aangepakt.Ik heb een extra moestuin bak gemaakt voor tuinkruiden, radijsjes en een probeersel met rode uien.Tevens heb ik nu in een van mijn huidige moestuin bakken zelf gezaaid en hierbij is de keus op enkele andere groentes gevallen. In deze bak zit 2 soorten pluk-sla, bietjes en radijs Wel heb ik in de andere bak dan vorig jaar opnieuw courgette's gezaaid maar ook hier heb ik het anders aangepakt door voor verschillende soorten te kiezen. ronde, gele en 2 soorten groene. In de komende weken zullen er nog 1 bak bij komen waarin ik mijn broccoli, prei en rode kool die ik heb voor gezaaid in wc-rollen zal uitplanten. Ook wil ik nog een bak met ruimte voor pompoenen en een bak voor bonen. Ik weet nog niet welke dus als er iemand is met tips hoor ik dat graag. Al met al nog wel wat te klussen maar met iedere keer een klein stapje kom ik steeds dichter op mijn eind doel en dat is zelf een groot deel van mijn eigen groentes kweken. Ik ben dan ook heel benieuwd hoe mijn bakken dit jaar gaan uitpakken. Naast de moesttuinbakken lopen er ook nog enkele kippen rond die ons voorzien van lekkere verse eitjes. Groetjes,Dieuwertje Edited May 17, 2013 by Guest Quote Makkelijke moestuintjes en kippen verzorgerster.Courgette, broccoli, rodekool, rodeui, bieten, radijs, peulen, snijbiet, andijvie, bonen, tomaat, peper, paprika, kruiden, aardbeien, aalbessen, rabarber http://www.kippenhuis.blogspot.de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted May 17, 2013 Share Posted May 17, 2013 Welkom Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heleen1963 Posted May 17, 2013 Share Posted May 17, 2013 wat heb jij prachtige kippen !! Leggen ze ook gouden eieren??haha Welkom hoor, gezellig dat je er bent Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted May 17, 2013 Share Posted May 17, 2013 welkom ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miss.J Posted May 17, 2013 Share Posted May 17, 2013 welkom, leuke kipjes heb je Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roosmarij Posted May 17, 2013 Share Posted May 17, 2013 Hallo Diewertje, welkom! Wat anderen al zeiden: wat een prachtig mooie kippetjes!Maar ook je vierkante meter moestuintjes vind ik heel erg mooi, zo midden in de bestrating! Of dat voldoende is om echt helemaal zelfvoorzienend te zijn, weet ik niet, maar je moet ergens beginnen.Veel plezier op het forum! Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lynn Posted May 18, 2013 Share Posted May 18, 2013 Welkom! Quote http://moestuinmiep.blogspot.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest joladio Posted May 18, 2013 Share Posted May 18, 2013 Mooie kipjes idd. en leuk tuintje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 Welkom Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts