Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Kobus

Featured Replies

Geplaatst:

Ik wil al een tijd een Franse Hangoor en vandaag hebben we er een gereserveerd

Voor de mensen die niet weten wat een Franse hangoor is...een groot soort konijn, weegt ongeveer 7 kilo als ze volwassen zijn.

Hij is geboren op 27 april en zal eind juni hier komen wonen.

We gaan hem Kobus noemen, dat vind ik wel passen bij zo'n grote lobbes '

Hij komt bij Agnes hangorenfarm vandaan.

Dit is een foto van hem:

nijntje7_zps686734f1.jpg

Geplaatst:

lieieff !! Hij krijgt bij jou vast een fijn huis en een fantastisch leven. geniet er van

Geplaatst:

Mooi diertje !! Ik neem aan dat je al een konijn hebt? Want konijnen zijn, ik vertel je vast niets nieuws, gezelschapsdieren

Geplaatst:
  • Auteur

hahaha, dat weet ik, nee ik heb er nog geen, er komt wel een 2e bij maar eerst moet mr van zijn mannelijkheid afgeholpen worden als je snap wat ik bedoel

Ik zit niet echt op meerdere konijntjes te wachten, dussssss eerst maar eff choppen en dan komt er een dame bij!

Geplaatst:
  • Auteur

we hebben ondertussen ook een mooi buitenhok voor mr besteld.

Het is een kippen/konijnenhok...hij heeft wel wat ruimte nodig he

Verder hebben we er voor gezorgd dat de tuin konijnproef is zodat hij niet kan weglopen

Het binnen hok was al een tijdje aanwezig.

Binnenkort nog even naar de groothandel om de rest van de spullen aan te schaffen

Het buitenhok:

hok_zps4783ac48.jpg

Geplaatst:

Waarom niet meteen 2? Het is makkelijker als ze samen opgroeien dan later een nieuwe te introduceren, zeker bij een dier dat een tijd solitair heeft gezeten...je wilt die knokpartijen zo nu en dan niet weten........

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Geplaatst:
  • Auteur

hij komt geen lange tijd alleen te zitten, hij moet alleen eerst gecastreerd worden en aangezien ik niet de kans wil hebben op een nest komt er eerst een man, castreren en dan een vrouw erbij.

Dit vind ik juist een beter plan dan opeens een oepsnestje te hebben.....marktplaats en de opvang zit al vol met beesten die zo geboren zijn.

Een FH is een konijnensoort die je prima alleen kan hebben, als je er 2 wil (wat voor het beestje altijd leuker is) is een ram en vrouw de beste combi.

Geplaatst:
  • Auteur

Ik heb 2 nieuwe foto's van Kobus

P1160757_zpsb03b4005.jpg

Kijk naar zijn achterpoot hoe groot die is

P1160764_zps2b81e2a2.jpg

Geplaatst:

Het is echt een mooi beestje !!!!!! En meteen nog maar een weetje: tot ongeveer 6 weken na castratie is een nijn vruchtbaar

en als je de nieuwe gaat introduceren, kun je dat het beste op neutraal terrein doen. Wij hebben onze nijnen aan elkaar laten wennen in de (lege) badkuip; dat vonden ze allebei heel eng en dat schiep meteen een band

Misschien zijn het allemaal dingen die je wel weet, maar ik vertel ze toch maar, voor de zekerheid

Geplaatst:
  • Auteur

Ik wist het idd al, maar hartstikke bedankt voor het meedenken

Kijk er echt heel erg naar uit om hem lekker thuis te hebben....

Geplaatst:

OOOOooooooooooohhhhhhhhhhh.....

Geplaatst:

Wat een lieverd!

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

Aaaaa wat liefff, wat een knapperd! Veel plezier met Kobus en wat een prachtig paleis krijgt ie!

Groeten,

Linda

Geplaatst:
Ik wist het idd al, maar hartstikke bedankt voor het meedenken

Kijk er echt heel erg naar uit om hem lekker thuis te hebben....

Als ik iets zielig vind is het wel 1 konijn alleen in een te klein hokje dus als ik kan bijdragen aan de levensvreugde van nijnen doe ik dat graag

Ik kan me voorstellen dat je je er op verheugt !!!!!!!

Geplaatst:
  • Auteur

Snap ik heel goed, hier leven de ratten ook in groepen....en de vogels....dus bij het konijn gaat dat ook zeker gebeuren, maar eerst chop chop

Geplaatst:

Oh gezellig! Heb je ook ratjes? Mannengroep/Vrouwengroep? Hoeveel? Foto!!

Helaas hier geen volle hokken meer of trappelende pootjes op het laminaat.... mis ze wel heel erg... (helaas allemaal steeds veel te snel aan kanker overleden, daarna had ik even pauze nodig... teveel rouw.)

Geplaatst:
  • Auteur

Ik ken dat gevoel maar al te goed, we hebben er pas een stuk of 5 in een hele korte periode verloren en ze waren allemaal nog jong.

Dit is dan ook de reden dat ik nu een FH heb genomen, ik hoop daar wat minder snel verdriet van de hebben en iets langer te mogen genieten...

ik had altijd zowel een mannen als een vrouwen groep (ben geen fokker hoor, heb ook nog nooit een nestje gehad) nu heb ik op het moment nog 1 man en 6 vrouwen.

Ik wil terug naar een mannengroep (ik vind de mannen leuker) maar de laatste man is zo oud en mankeert van alles dat we daar geen jongen meer bij willen zetten

De foto's

Bailys (laatse man) 2 jaar en 9 maanden oud

20130116_215830_zps3a16b9ae.jpg

olijfje

5616.jpg

Stinky, weg gehaald bij iemand, zwaar ondervoed (was ze) en blind

5165.jpg

Mippie

12.jpg

cup-cake

b5.jpg

cookie

IMAG0655_zpsa88e18d5.jpg

curly wurly

b4.jpg

Geplaatst:

Thanx!! Heerlijk om te zien... Jammer dat ik geen touchscreen heb, kon ik ze ff aaien...

Een blind ratje heb ik ook gehad, maar duurde even voordat ik dat door had (was van eigen nestje).

Had zelf ook op gegeven moment ratjes opgehaald mét lange kankervrije stamboom.... (en natuurlijk kon ik stuk of 4 opvangratjes niet achterlaten dus 6 nieuwe ratjes bij mijn 2 dames) mocht niet deren, kregen extra venijnige kwaadaardige tumoren helaas. De dames werden steeds 1 jaar en dan binnen 2 weken ontdekte ik de eerste gezwellen... Dus die hebben hun tweede levensjaar niet vol kunnen maken. Veeeeeels te kort!! Dat was ook mijn laatste groep.

Mannetjes had ik vroeger altijd, totdat 1 van mijn twee broertjes een dame bleek te zijn want die bleek zwanger en toen had ik opeens een nestje!! Dat was ook geweldig!! Moeders vond van niet. Rebel Rebel heeft ze gezoogd totdat het niet meer hoefde en toen heeft vader (the Thin White Duke... later Dikkertje Dap genoemd) de verzorging overgenomen, die was dól op de kinders. Mams is toen in de keuken onder de koelkast gaan wonen... kwam alleen nog thuis om te slapen... Vader Dikkertje Dap is gecastereerd zodat ie kon blijven en vanaf toen had ik een damesgroep.

Mannetjes zijn erg grappig want die gedragen zich toch altijd wat dommer en zijn minder speedy en makkelijker te knuffelen.... maar vrouwtjes zijn toch wel veel actiever en nieuwsgieriger en dus ook heeeeel erg leuk... Mijn voorkeur gaat nu uit naar de dames... Ook vind ik de verhoudingen binnen de groep altijd erg interessant...

Had er bijvoorbeeld een ratje, Akelei-tje, bij die eigenlijk nooit echt het hok uit ging (hok stond bijna altijd open) maar liever het huishouden deed en de anderen verzorgde... zo lief...

Tja... bij mijn dierenarts laatst liet ik de kat die ik nu al een paar jaar heb (komt bij vrind vandaan) inschrijven... en toen bleek dat mijn 34e dier te zijn dat ik daar inschreef!!! En daar zitten maar 2 andere katten bij dus.... heb in ieder geval zo'n 30 ratjes gehad door de jaren heen... En het is écht met maar ééntje begonnen... genaamd Ziggy Stardust.

En valt er iets op qua namen? Alle ratjes die ik heb benoemd hebben Bowie-gerelateerde namen gekregen...

Nou... ik zal weer even terugkomen in het heden. Was leuk om even aan de rattekinders te denken.

Wordt er nu opeens zelfs even emotioneel van... Want gemist worden ze zéker!!!

Met leuke fotooz van jouw kinders mag je me altijd verblijden!

Dan scroll ik nu eerst weer even naar boven om je fotooz nog een keer te bewonderen...

Geplaatst:
  • Auteur

Ik heb een nieuwe foto van Kobus, hij is hier 4,5 week oud!

Wat groeit hij snel hé

1-P1180123_zps7e50d7a0.jpg

Geplaatst:

Wat een snoepje!!

• 1 maand later ...
Geplaatst:
  • Auteur

jeeeeejjjjj het is vandaag zo ver, we gaan Kobus ophalen

Ben benieuwd hoe groot hij al zal zijn, laatste fotos zijn al weer 1 maand oud.

in ieder geval even een foto van vriendlief zijn harde werk, op een paar dingetjes is het hok helemaal geschilderd!

1044756_518535311552032_140106166_n_zps0d0f1828.jpg

Geplaatst:
  • Auteur

Een nieuwe foto van Kobus.

Hij is nu 9 weken en 4 dagen en weegt al 2 kilo!!!

01-07-2013_zpsf7f344a2.jpg

• 2 weken later...
Geplaatst:

wat is het toch een schatje

• 3 weken later...
Geplaatst:

Leuk hoor, ik heb ook ratten gehad, uuuh 30 in totaal, drie volieres, twee kooien met mannen een met vrouwen . Nu niet meer. Maar hier zitten mijn angora rammen bij mekaar en geen chop chop kan dus wel. Moet er wel bij zeggen al van kleins af aan en niet uit het zelfde nest. Heb nog een dwerg konijn die word wel geknipt, want heb sinds kort een angora dametje er bij en die twee wil ik bij elkaar zetten. Want inderdaad er zijn er al genoeg, en zit ook niet op pret nestjes te wachten. Veel plezier met kobus, geef hem maar een knuffel.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.