Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Taro

appelvrouw

Recommended Posts

Ik heb het overwogen maar uiteindelijk niet voor gekozen. Als je ze echt buiten wilt laten dan moet je ze kennelijk in de vijver kweken en in het najaar naar de bodem laten afzakken. Kweek je ze droger dan moet je ze gewoon oprooien en binnen bewaren. Dat is in ieder geval de info die ik gevonden heb. Ik vond dat een beetje veel gedoe (ik heb geen vijver) dus heb eerst de knol maar eens gegeten om te zien of ik het al die moeite waard vond. En het was wel lekker maar niet heel bijzonder.

Het is wel een hele mooie plant. Dus als je wel de omstandigheden hebt dan is het de moeite waard.

Ik heb hem , zolang er niets te zien was , wel warm gehad ( dag : 20gr , nacht 15 gr ) maar niet echt veel water gegeven. wel vochtig en van onderaf op schoteltje water laten zuigen 2x in de week , en nadat de knol aan het zwellen was , af en toe es iets meer. ( Dat zwellen zag ik door de bolling van het p9 potje )

Heeft bij mij nu 2 bladeren , en 3e onderweg. Staat in de koude kas. Gaf al steeds wat meer water, maar daar stop ik nu even mee ( wel water geven , maar niet zo zeer méér ) vanwege de komende koude week. Ik geef trouwens nu gewoon water van boven af. ( is in de tropen toch ook zo dacht ik maar zo ) Mest nog niet , wel al 2e keer opgepot. Zag vanmiddag een nwe scheut komen.

• 4 weeks later...

Eerst weer even van buiten naar binnen in het huisje gezet... daarna weer naar buiten toen het weer warmer werd. Is duidelijk een koukleumpje...

Vind 'm trouwens wel erg schattig zo klein... lijkt wel een bonsai-Taro...

• 10 months later...

2e jaar. De Taro komt weer boven. Denk dat ik m van de week of volgende week langs de sloot ga ingraven. Het kuipje wordt wel wat te klein zo.

Al dat plastic zit er nog ivm wat vorstnachten 2 weken terug. Nog even laten zitten ( voor de tomaten )

DSCN574157691398783326.JPG

• 3 months later...

Zag op een filmpje, ergens in Indonesië oid, dat ze daar ook op eilandjes in het water groeien en flink veel extra water krijgen toegegooid. Dus het verbaast mij niet dat ie het daar bij jou goed doet. Ziet er mooi uit!

Ligt ook nog ergens in mijn planning om ze ooit in de slootkant te duwen om de strijd aan te gaan met de Duizendknoop.

Was ik niet van plan nee. Ik zet er een ruim stuk kippengaas omheen en vul dat op met een berg mulch , blad etc. In maart / april weer open maken.

Krijgen we een echt zeer strenge winter ( je weet wel : lekker dágen achtereen van -20gr en overdag een lekkere -9gr ) Tja, dan helaas pindakaas.

• 7 years later...

@bit hoe is het met de taro afgelopen? Nog wat van gegeten het jaar erna? Of de winter niet overleefd?

Vorig jaar had ik een ander draadje gevonden, maar als ik nu op taro zoek op titel in tapatalk, dan krijg ik maar 1 hit.
De mijne is net als die van jou uit 2013.
Ik denk niet dat de nieuwe plantjes een eetbare knol hebben, te klein. Maar dat zie ik wel als ik 'm ga opgraven. Of deels weer uitplanten (en hopen dat de woelmuizen genoeg ander lekkers hebben).6ee0b424803c26add7cb1028d5f65049.jpg56c35504ae34be221dc67e4baf286930.jpg