Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat is dit??


Annemie

Aanbevolen berichten

Hoi!

 

Afgelopen weekend liep ik door mijn tuintje, en tot mijn grote verbazing lagen daar vier groenteplantjes (dat denk ik tenminste ). Iemand heeft ze volgens mij voor de grap gedumpt. Ik ben alleen enorm nieuwsgierig naar wat het is.

 

50341369502110.

 

Ik ben enorm nieuwsgierig!!

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ja, dat zegt niet alles. Zijn er verschillende soorten andijvie , en de opkweekomstandigheden bepalen zo jong wel erg het uitelijk.

 

Gewoon maar even verder afwachten dan ? De rozet van je plant is inderdaad niet echt helemaal andijvie-like. Hou je ons wel op de hoogte , met update foto's ? Ik ben wel benieuwd in ieder geval.. Leuk !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Groenlof, houdt het midden tussen andijvie en witlof...het leuke aan groenlof is is dat je het tot diep in de winter kunt bewaren op een specifieke manier die eigenlijk alleen nog maar door kenners van gebruik van voeding uit de middeleeuwen kennen. Hier heet hij Zuckerhut. Hij wordt dan laat in het najaar geoogst (redelijk diep afsnijden zodat de top van de wortel nog aan de kool zit) en alle buitenste losse bladeren worden verwijderd en meteen verder verwerkt. Dan blijft er alleen nog maar een lange spitste gesloten kool over. Een draad wordt door het onderste harde deel gestoken met behulp van een dikke naald en gevormd tot een lus. De kolen worden zo opgehangen op zolder of een droge schuur aan een balk waar het geen vorst krijgt in de winter.

 

Als men een kool benodigt dan haalt men er eentje, ze zien er dan bruin en verdroogt uit aan de buitenkant.

 

Dan haal je het touw er uit, pelt de buitenste droge bruine bladeren weg tot je op groene wel wat slappen bladeren stoot, snij de voet eraf. Neem een flike bak met ijswater, snij de de toch wel redleijk uitziende groene kool in dikke repen en gooi deze voor een paar uur in het ijswater en presto....de kool herstelt zich prima en kan verder verwerkt worden

 

 

MVG

 

Danuta (voedselnerd)

MVG

 

Danuta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht eigenlijk aan ijsbergsla op het eerste gezicht, maar misschien word ik nu keihard uitgelachen.

Je kan een blaadje proeven, als het een beetje bitter is, dan maak je grote kans op andijvie

 

Ik weet wie de dader is, en wat het voor groente is!

Je bent de enige die gelijk heeft. De buurman had me zien spitten, en dacht me even te helpen. Hij kwam dat vandaag even opbiechten

 

Het is dus ijsbergsla

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...