sjerrietomaat Geplaatst: 26 mei 2013 Geplaatst: 26 mei 2013 Hoi allemaal, Mijn vraag gaat over krulsla. Enige tijd geleden kleine plantjes bij een tuincentrum gekocht en ze groeien inmiddels goed buiten. Mijn vraag is hoe en wanneer kan ik krulsla oogsten? Ik weet dat bijv ijsbergsla een krop vormt. Ik hoop dat iemand advies voor me heeft Groetjes! Quote
arjanm Geplaatst: 26 mei 2013 Geplaatst: 26 mei 2013 Krulsla kun je in de grond laten zitten en regelmatig wat blaadjes afsnijden: Bij snijsla, krulsla en pluksla oogst je niet de hele krop, maar snijdt, knipt of plukt blad. De krulsla vormt rozetten en door van elk rozet wat blad te plukken, blijft de plant bestaan en groeien. Als je knipt: knip dan enkele cm's van de grond, zodat het hart van de plant in tact blijft. -- http://www.mergenmetz.nl/sf.mcgi?4592 Quote
sjerrietomaat Geplaatst: 26 mei 2013 Auteur Geplaatst: 26 mei 2013 Ah bedankt! Kan ik daaruit opmaken, dat je ook van de nog vrij jonge plant kunt oogsten? Zolang het blad idd krult? De plantjes zijn nu ongeveer 10 cm hoog en diameter van circa 15 cm. Groetjes! Quote
Jorg Geplaatst: 26 mei 2013 Geplaatst: 26 mei 2013 Klopt, oogsten naar behoefte. Ik laat de plant gewoon uitgroeien en oogst eigenlijk vaker een de plant/krop krulsla als deze een mooi formaat heeft dan dat ik blad pluk. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.