hannabelgje Posted June 1, 2013 Share Posted June 1, 2013 En ze krullen hun blaadjes op. Het is begonnen met de honingmeloen en nu doet ook de watermeloen mee. Ze staan in een foliekas in de volle grond. Ze kregen om de dag 5 liter water. Ik dacht dat het teveel was dus nu krijgen ze veel minder, maar ze zien er steeds slechtet uit. Wie weet wat ik moet doen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malouis Posted June 1, 2013 Share Posted June 1, 2013 Was het de afgelopen dagen niet TE warm in de kas?Ik heb de boel echt open moeten zetten, alles ging slap hangen.Bij mij is het wortelstelsel kennelijk nog niet groot genoeg ten opzichte van het bladoppervlak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted June 1, 2013 Share Posted June 1, 2013 Misschien toch teveel water,een komkommer giet je groot,een meloen giet je dood. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hannabelgje Posted June 1, 2013 Author Share Posted June 1, 2013 Dan ga ik in elk geval minder water geven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted June 1, 2013 Share Posted June 1, 2013 Mijn suikermeloenen hebben de bladeren in de groeikop ook opgekruld. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted June 1, 2013 Share Posted June 1, 2013 De mijne ook ik dacht eigenlijk te weinig water dus heb ze nog extra gegeven.Maar teveel kan dus ook Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hannabelgje Posted June 1, 2013 Author Share Posted June 1, 2013 Ik hoor net dat je meloen niet op de grond water mag geven, maar dat je er een fles bij moet zetten zodat je niet op de grond water geeft. Morgen meteen regelen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted June 3, 2013 Share Posted June 3, 2013 De mijne hebben een fles dat helpt tot nu toe ook niet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kleintje75 Posted June 4, 2015 Share Posted June 4, 2015 Even een bump van deze post van 2 jaar geleden.Ik heb er namelijk ook last van, maar lees niet of het goed gekomen is of wat de oplossing is. Ik heb gisteravond mijn (ogen)meloen nog lekker water gegeven. En nu staat hij er zo bij. Is het de warmte (kan t me niet voorstellen, die dingen groeien in israel)? Komt het goed?Ik, als leek, vind het er niet erg gezond en hoopvol uitzien  Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
windindewilgen Posted June 4, 2015 Share Posted June 4, 2015 als ze 's ochtend vroeg fris staan is er weinig aan de hand. als dat niet zo is... meloenen eisen nogal wat. niet te nat niet op de stengel water geven, geen droge lucht, niet koud. In mijn kas was het vandaag 38C, om het vocht gehalte van de lucht een beetje op peil te houden moest ik tweemaal sproeien.maar ook koude dagen kunnen er flink inhakken. een week koud weer, 13C, zonder zon..... en dan natuurlijk grond schimmels die zorgen dat de wortels gaan rotten. Ik ben met meloenen gestopt. Quote Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted June 4, 2015 Share Posted June 4, 2015 Bij mij is het vorige keer goed gekomen. Maar waar het nu precies aan lag? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kleintje75 Posted June 5, 2015 Share Posted June 5, 2015 Nou vanmorgen was het nog geen vrolijk gezicht...Heb t maar afgeschermd voor de volle zon nu... Maar kan me niet voorstellen dat dit goedkomt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 5, 2015 Share Posted June 5, 2015 id: stop je vinger eens in de grond vlak naast de plant om te voelen of er genoeg vocht in de grond isanders kun je er misschien nog folie overheen doen voor een hogere luchtvochtigheid Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted June 5, 2015 Share Posted June 5, 2015 Ik heb trouwens wel altijd een emmer water in de kas staan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiekenboerinneke Posted June 7, 2015 Share Posted June 7, 2015 Als je een emmer water bijzet kan dit geen kwaad voor de tomaten in de kas? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted June 7, 2015 Share Posted June 7, 2015 Ik heb de tomaten niet bij de meloenen staan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kleintje75 Posted June 8, 2015 Share Posted June 8, 2015 Heb de laatste dagen extra water gegeven en wat vloeibare plantenvoeding.Blijft t zelfde gezicht... Wordt niet beter of slechter.... Denk dat t misschien aan t tunnelkasje van de Aldi ligt... Ritsen waren al heel snel kapot dus is nu n beetje professorisch dichtgemaakt, niet kou en tochtvrij.... Wacht t maar af verder... Denk dat de meloenen dit jaar uit de winkel moeten komen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bee Posted June 8, 2015 Share Posted June 8, 2015 zoals iemand al aangaf niet te veel water geven, best stoppen nu totdat de plant er weer doorkomt maar het kan al te laat zijn...ze zijn hyper gevoelig aan te veel water. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kleintje75 Posted June 8, 2015 Share Posted June 8, 2015 Ja ga ik doen.... komende dagen krijgt ie niks... en anders zal ik hem van t weekend maar weghalen denk ik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiekenboerinneke Posted June 8, 2015 Share Posted June 8, 2015 Ik heb de tomaten niet bij de meloenen staan.Oooh, helaas heb ik die luxe niet... Hier heb ik er ook eentje die wat slapjes zit. Geen idee hoe het komt. Al de rest groeit als kool, deze ook, alleen in een iets lichtere tint groen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts