Jump to content

Meloenplanten hangen slap

hannabelgje

Recommended Posts

En ze krullen hun blaadjes op. Het is begonnen met de honingmeloen en nu doet ook de watermeloen mee. Ze staan in een foliekas in de volle grond. Ze kregen om de dag 5 liter water. Ik dacht dat het teveel was dus nu krijgen ze veel minder, maar ze zien er steeds slechtet uit.

Wie weet wat ik moet doen?

Was het de afgelopen dagen niet TE warm in de kas?

Ik heb de boel echt open moeten zetten, alles ging slap hangen.

Bij mij is het wortelstelsel kennelijk nog niet groot genoeg ten opzichte van het bladoppervlak.

• 2 years later...

Even een bump van deze post van 2 jaar geleden.

Ik heb er namelijk ook last van, maar lees niet of het goed gekomen is of wat de oplossing is.

Ik heb gisteravond mijn (ogen)meloen nog lekker water gegeven. En nu staat hij er zo bij. Is het de warmte (kan t me niet voorstellen, die dingen groeien in israel)? Komt het goed?

Ik, als leek, vind het er niet erg gezond en hoopvol uitzien

meloen57931433423218.JPG

als ze 's ochtend vroeg fris staan is er weinig aan de hand. als dat niet zo is... meloenen eisen nogal wat. niet te nat niet op de stengel water geven, geen droge lucht, niet koud. In mijn kas was het vandaag 38C, om het vocht gehalte van de lucht een beetje op peil te houden moest ik tweemaal sproeien.

maar ook koude dagen kunnen er flink inhakken. een week koud weer, 13C, zonder zon..... en dan natuurlijk grond schimmels die zorgen dat de wortels gaan rotten. Ik ben met meloenen gestopt.

Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop .

De kleinste met de grootste keuze.

http://www.windindewilgen.nl

Heb de laatste dagen extra water gegeven en wat vloeibare plantenvoeding.

Blijft t zelfde gezicht... Wordt niet beter of slechter....

Denk dat t misschien aan t tunnelkasje van de Aldi ligt... Ritsen waren al heel snel kapot dus is nu n beetje professorisch dichtgemaakt, niet kou en tochtvrij....

Wacht t maar af verder... Denk dat de meloenen dit jaar uit de winkel moeten komen.

zoals iemand al aangaf niet te veel water geven, best stoppen nu totdat de plant er weer doorkomt maar het kan al te laat zijn...ze zijn hyper gevoelig aan te veel water.