Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Wie o wie ontrafelt het mysterie?

Michy

Recommended Posts

Hallo

Ik heb een bak op mijn balkon maar ik weet niet meer wat ik hierin heb geplant.

Hmm... Ik denk dat het misschien appelzaadjes waren maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen.

Kan iemand mij helpen?

Liefs,

Michellewat-is-dit20491370197608.JPG

Er is een speciaal topic voor de identificatie van onbekende zaken : topic " Identificatie "

Maar dit zouden zaden van een appel kunnen zijn ja, al zijn de 1e bladeren dan wel hoger op de stam en de afstand tussen de bladeren ook wel groter ( hoger stammetje )

Maar kan. Ik twijfel. Blad dichterbij fotograferen helpt wel voor de zekerheid.

Kan je zeker , maar:

-groeikracht , ziekteresistentie , allemaal onbekenden. Kan goed komen , waarschijnelijk worden het hoogstambomen dan.

- een onderstam correct aan uw noden aangepast koop je voor 40 cent tot max 1 euro. Je weet dan wel op voorhand wat je ervan mag verwachten.

Als het voor de fun is , prima , wou alleen maar horen of het duidelijk was voor de toppic starter dat ze geen jonagold gaat bekomen van jonagold pitten . dat de kans al extreem klein is dat er zelfs maar een appel aankomt dat de moeite is , na vele jaren wachten.

Als onderstam zijn ze idd nog wel bruikbaar met hun beperkingen.

@Michy, of je je appels nu voor de lol of het echt hebt geplant maakt niet uit. Laat je niet uit het veld slaan als men roept dat het niets wordt. Dat is n.l. ook niet helemaal waar. Je kan het geluk hebben dat je wel een eetbare appel hebt. Wie zal het zeggen ? De kans op een niet echt lekkere appel is er wel maar, een wat zuurdere of hardere appel is voor gebak, compote en moes vaak wel erg lekker.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Stan spreekt uit ervaring

Je wacht 5 tot 10 jaar vooraleer de boom vrucht draagt. (want gezaaide bomen zijn vaak sterkgroeiende hoogstambomen en die dragen niet snel).

Daarna heb je 1 kans op 1000 dat het een bruikbare appel is , en 1 kans op 10.000 dat het een soort is die lekker is.

Maar idd , de kans zit er in. zoals bij de lotto.

PS: als je sneller wilt weten of uw zaailingen een goede vrucht gaan dragen , dan moet je ze over oculeren om M9 onderstammen om zo 2 jaar na oculatie te zien welke vruchten er aan komen. zo kan je ongeveer 4 jaar na zaaien weten of je het groot lot gewonnen hebt.

• 3 weeks later...
@Michy, of je je appels nu voor de lol of het echt hebt geplant maakt niet uit. Laat je niet uit het veld slaan als men roept dat het niets wordt. Dat is n.l. ook niet helemaal waar. Je kan het geluk hebben dat je wel een eetbare appel hebt. Wie zal het zeggen ? De kans op een niet echt lekkere appel is er wel maar, een wat zuurdere of hardere appel is voor gebak, compote en moes vaak wel erg lekker.

Dankjewel! Haha, dat is erg aardig van je. Wie weet heb ik geluk