Michy Posted June 2, 2013 Share Posted June 2, 2013 Hallo Ik heb een bak op mijn balkon maar ik weet niet meer wat ik hierin heb geplant.Hmm... Ik denk dat het misschien appelzaadjes waren maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen. Kan iemand mij helpen? Liefs,Michelle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Persica († december 2016) Posted June 2, 2013 Share Posted June 2, 2013 Dit zijn idd appelzaailingen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted June 2, 2013 Share Posted June 2, 2013 Er is een speciaal topic voor de identificatie van onbekende zaken : topic " Identificatie " Maar dit zouden zaden van een appel kunnen zijn ja, al zijn de 1e bladeren dan wel hoger op de stam en de afstand tussen de bladeren ook wel groter ( hoger stammetje )Maar kan. Ik twijfel. Blad dichterbij fotograferen helpt wel voor de zekerheid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michy Posted June 3, 2013 Author Share Posted June 3, 2013 Oh dankjewel, ik zal daar in het vervolg mijn foto's posten als ik het niet weet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michy Posted June 3, 2013 Author Share Posted June 3, 2013 Dit zijn idd appelzaailingen Dankjewel! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
powerlite Posted June 3, 2013 Share Posted June 3, 2013 zijn appels ja. ik hoop dat je dit puur voor de fun doet , en beseft dat ze waardeloos zijn ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted June 3, 2013 Share Posted June 3, 2013 Je kan daar 3 jaar later op enten? Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
powerlite Posted June 4, 2013 Share Posted June 4, 2013 Kan je zeker , maar: -groeikracht , ziekteresistentie , allemaal onbekenden. Kan goed komen , waarschijnelijk worden het hoogstambomen dan.- een onderstam correct aan uw noden aangepast koop je voor 40 cent tot max 1 euro. Je weet dan wel op voorhand wat je ervan mag verwachten. Als het voor de fun is , prima , wou alleen maar horen of het duidelijk was voor de toppic starter dat ze geen jonagold gaat bekomen van jonagold pitten . dat de kans al extreem klein is dat er zelfs maar een appel aankomt dat de moeite is , na vele jaren wachten. Als onderstam zijn ze idd nog wel bruikbaar met hun beperkingen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bianca1998 Posted June 6, 2013 Share Posted June 6, 2013 Tis volgensmij een appel ja maar het kan mischien ook een kiwi zijn. Als er haartjes op de bladeren zitten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted June 7, 2013 Share Posted June 7, 2013 @Michy, of je je appels nu voor de lol of het echt hebt geplant maakt niet uit. Laat je niet uit het veld slaan als men roept dat het niets wordt. Dat is n.l. ook niet helemaal waar. Je kan het geluk hebben dat je wel een eetbare appel hebt. Wie zal het zeggen ? De kans op een niet echt lekkere appel is er wel maar, een wat zuurdere of hardere appel is voor gebak, compote en moes vaak wel erg lekker. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
powerlite Posted June 7, 2013 Share Posted June 7, 2013 Stan spreekt uit ervaring Je wacht 5 tot 10 jaar vooraleer de boom vrucht draagt. (want gezaaide bomen zijn vaak sterkgroeiende hoogstambomen en die dragen niet snel).Daarna heb je 1 kans op 1000 dat het een bruikbare appel is , en 1 kans op 10.000 dat het een soort is die lekker is. Maar idd , de kans zit er in. zoals bij de lotto. PS: als je sneller wilt weten of uw zaailingen een goede vrucht gaan dragen , dan moet je ze over oculeren om M9 onderstammen om zo 2 jaar na oculatie te zien welke vruchten er aan komen. zo kan je ongeveer 4 jaar na zaaien weten of je het groot lot gewonnen hebt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted June 7, 2013 Share Posted June 7, 2013 @powerlite, idd ik heb denk ik 20 jaar geleden een granny smith gehad met iets zuurdere appels. En persoonlijk ik hou daar wel van. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michy Posted June 27, 2013 Author Share Posted June 27, 2013 @Michy, of je je appels nu voor de lol of het echt hebt geplant maakt niet uit. Laat je niet uit het veld slaan als men roept dat het niets wordt. Dat is n.l. ook niet helemaal waar. Je kan het geluk hebben dat je wel een eetbare appel hebt. Wie zal het zeggen ? De kans op een niet echt lekkere appel is er wel maar, een wat zuurdere of hardere appel is voor gebak, compote en moes vaak wel erg lekker. Dankjewel! Haha, dat is erg aardig van je. Wie weet heb ik geluk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts