Geplaatst: 9 juni 201312 j Ik wil hier niet de fruit gestapo uithangen maar wie lust er nou standaard geen fruit?! Broccoli en dat soort dingen moet je idd aan wennen, of als je bepaald fruit gewoon niet lust, maar gewoon standaard geen fruit lusten, wtf? En hoe kan fruit nou te "glibberig" zijn?! Doet me denken aan vrouwen die geen zalm lusten omdat het te "vissig" smaakt (ja dit hoor ik echt vaak, zelf eet ik geen vis of vlees dus ik snap niet waarom maar het is toch een gigantische afknapper). Volgens mij ben je gewoon je hele leven al gewend aan die onrijpe rotzooi in de supermarkt. Fruit wordt van de planten afgerukt als het nog helemaal niet rijp is en dat betekent dat je goed het fruit moet uitzoeken. Soms is het bijna onmogelijk om te zien of fruit wel rijp is. Ik zou die sinaasappel bijv niet meer doen, is denk ik puur geluk dat je nu meteen een goede te pakken hebt. Ik heb het altijd mis met sinaasappels, en ben dus gewoon gestopt met ze te eten. Het is niet te zien wanneer ze goed zijn. Bananen zijn zo'n beetje het makkelijkst, maar die heb je al ontdekt. Het beste is ananas. Beetje werk om het te snijden, maar makkelijk uit te zoeken (eentje die zoet ruikt en goudgeel is zonder bruin), meteen te eten en zolang je de goede uitzoekt altijd lekker.Mango's zijn ook makkelijk uit te zoeken, als ze een zacht zijn zijn ze altijd wel lekker. Wel een gedoe met die pit.Lichi's zijn ook al door iemand aanbevolen, en ik ben nog nooit een vieze tegen gekomen. Wel irritant met die schil (een beetje terugkomend iets, hoe irritanter om te eten hoe beter...). Ze zijn ook duur. Maar diep rood en ze zijn altijd lekker. Andere tinten vermijden, net zoals veel fruit rijpen ze niet na het plukken. Dingen die je moet vermijden zijn citrus, kiwi's (je moet ze echt uitzoeken op perfecte tint en zachtheid, een beetje ernaast en ze zijn zuur of rot), bessen (meeste zijn zuur, duur, en excessief bespoten, inclusief druiven/aardbeien trouwens). Meloenen zijn een beetje lastig, moet de juiste tint en geur hebben, maar als je ze uitzoekt door goed te kijken naar het deel waar ze vast zaten aan de plant en plek waar ze op de grond hebben gelegen (moet geel zijn) heb je altijd wel een lekkere. Voor citrus moet je echt wel een genie zijn. Ik snap niet hoe mensen het doen, en ik heb het gewoon opgegeven.
Geplaatst: 9 juni 201312 j Quote: " Volgens mij ben je gewoon je hele leven al gewend aan die onrijpe rotzooi in de supermarkt " Nahh. Ik geloof eerder dat Topicstarter juist zijn hele leven gewend is aan het niet eten van fruit. Alle fruit. Mag raar gevonden worden, is het ook wel een beetje misschien he ? , maar bestaat dus kennelijk.Moet bekennen dat mijn reactie in dit Topic ook een beetje ernaast zat. Want ik had ook zoiets van : Aan de andere kant, zoveel mensen zoveel andere gewoontes etc. Ik denk dat het zoiets is als het stoppen met roken ( ik rook ) : verman je en probeer het maar hoor. Het een of het ander zal je zeker kunnen leren eten nog, hou oud je ook bent. Gewoon doen. Succes
Geplaatst: 9 juni 201312 j toch even reageren.....ook ik ben volgens de normen een slechte fruiteter,maar wie bepaalt die norm????het voedingscentrum met hun schijf?mijn normwaardens liggen in de basis van mijn ouders/grootouders..vitamine C zit in meer dingen als fruit alleen!!!!in mijn tuintje staan aardbeien, appelboom,framboos en tomaten, radijs....voor nederlands klimaat en echte hollandse eter echt wel genoeg hoor!dus kenbeimer.......fruit hoeft geen must te worden!!!eet wat je lekker vind op fruit gebied doe ik ook..niks geen kiwi,paprika,courgette,pepers en al wat zij meer is Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 10 juni 201312 j Ja boerenkool en spruiten zit veel vit C in.Echt hollands Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 10 juni 201312 j Auteur Gelukkig at al jaren 2 stukken fruit per dag, wil het gewoon iets uitbreiden. Heb er inderdaad spijt van dat ik vroeger zo verwend was en niets wilde eten dat ik niet kende. Dit is een stuk breder dan alleen fruit. (lust b.v. ook geen patat) Binnenkort zijn mn aardbeien en frambozen rijp, dus die ga ik uiteraard ook proberen. Wil vandaag nog even naar de supermarkt, kan ik mooi dingen proberen als: zwarte kersen, perzik/nectarine en lychee. Toch fijn dat jullie met me willen meedenken. Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.
Geplaatst: 10 juni 201312 j Is het niet zo dat je alles minstens 9 keer moet proeven voor je beslist of je iets lust of niet.. misschien fruit wat vaker proberen
Geplaatst: 10 juni 201312 j Waarom iets eten wat je niet lust of met tegenzin moet eten? Proeven, een aantal malen oke, dan weet je zeker dat je iets eetbaar, lekker of smerig vind... die schijf van 4 (tegenwoordig, vroeger was het 5) is een lachertje, hele volksstammen eten anders en zijn ook gewoon gezond.......er is een verschil tussen gewoon eten en dat binnen enige (gezonde) grenzen en die schijf De Inuit eten bijvoorbeeld ook bijna geen groenvoer en of fruit op wat bessen en deels de inhoud van magen van dieren na die ze eten, wat is het geval, het lichaam stelt zich in op het soort voedsel wat het lange tijd krijgt voor geschoteld en haalt daar uit wat het benodigt........en ze zijn overall gezonder dan wij, geen diabetes, geen hartkransslagaderziekten etc.......en zo kan ik nog wel een aantal volkeren aanhalen die geen of weinig fruit eten bvb ) MVG Danuta (die maar beperkt fruit eet) MVG Danuta
Geplaatst: 10 juni 201312 j Omdat het me ook fijn lijkt om gewoon fruit te lusten en je niet als volwassen vent moet zeggen als je met je partner/vrienden uit eten bent "nee da lus ik nie"
Geplaatst: 10 juni 201312 j maar waarom moet je altijd alles maar lusten??????ik eet ook een hoop dingen niet en dat zeg ik dan ook gewoon en als ze mij "raar" vinden:het zij zo dan maar! Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 10 juni 201312 j Omdat het me ook fijn lijkt om gewoon fruit te lusten en je niet als volwassen vent moet zeggen als je met je partner/vrienden uit eten bent "nee da lus ik nie" Hmmm...als ik uit eten ben is fruit wel het laatste wat ik bestel .... En ik bepaal wat ik eet, ben dan wel een vrouw, maar als mijn partner iets niet lust heb ik liever dat hij dat zegt in plaats van met lange tanden iets te moeten wegwerken, uit eten is voor mij juist dat kiezen wat ik extreem lekker vind (en geen zin heb om te koken) Voedsel is ook plezier hebben in wat je eet......de ene heeft dat in super gezond rauw eten, alles dus...anderen eten graag alles gekookt of verwerkt, wel vlees, geen vlees (waar niemand ooit over valt)...maar als je geen of weinig groente/fruit eet dan moet het ineens........ Mijn dochter moest niets en eet intussen veel verschillende groentes en fruit...ik heb geleerd en ben gedwongen om alles te eten en ik ben extreem kieskeurig geworden...Het enige wat je kunt doen is proberen, soms vind je wat lekker maar het moet geen plicht worden...niets wat zo tegenwerkt is te veel moeten bij voedsel Ik eet mijn appels in de vorm van appeltaart, cake, pie en crumble en dat voldoet voor mij prima MVG Danuta MVG Danuta
Geplaatst: 10 juni 201312 j vitamine C zit in meer dingen als fruit alleen!!!! Draait inderdaad niet om het fruit, maar om de voedingsstoffen die er inzitten uiteindelijk! Ok, dat gaat wel iets verder dan slechts vitamine C Denk ook aan vezels, suikers, etc. Maar Ken, ik weet niet of het al genoemd is, maar dingen zoals smoothies? vers geperste sappen? Tegenwoordig zijn er steeds meer kant en klare vers geperste dingen te vinden in de supermarkt. En dan bedoel ik niet Coolbest ofzo, dat is niet versgeperst.. Ergens maken ze van de vruchten een dikke siroop, gooien ze weer water met eventueel extra vitamines bij en thats it. Maar écht het versgeperste spul, meestal verkocht als merk van de winkel zelf. Wellicht is dat iets? Dan heb je geen overlast meer van een vrucht die te glibberig is ofzo En smaken van specifieke vruchten overheersen minder omdat er ook andere vruchten door zitten. Ok, het zal meer kosten dan een stukje fruit.. Maar als het werkt? Edit: Ok, dit idee heeft weinig te maken met het fruitsoorten voor de slechte eter.. Meer met alternatieven om fruit alsnog binnen te krijgen. Maar ok, post het alsnog > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 10 juni 201312 j Nouw. Ik vind jouw idee wel een goeie hoor ( maakt helemaal niks uit of ik het een goed idee vind natuurlijk , het gaat om de Topicstarter ) Maar je kan door die sappen ( en het gemak, en niet het fysieke contact met de soorten, wat je wellicht ook nog tegen kan staan ) wél allerlei soorten proeven en proberen. Gewoon de smaak zelf dan he ? Ik ben gek met de zwarte bes / bramen sap van de appie. En benadert best de zuivere vruchten ook nog es. Het is te proberen.
Geplaatst: 10 juni 201312 j Omdat het me ook fijn lijkt om gewoon fruit te lusten en je niet als volwassen vent moet zeggen als je met je partner/vrienden uit eten bent "nee da lus ik nie" Hmmm...als ik uit eten ben is fruit wel het laatste wat ik bestel .... En ik bepaal wat ik eet, ben dan wel een vrouw, maar als mijn partner iets niet lust heb ik liever dat hij dat zegt in plaats van met lange tanden iets te moeten wegwerken, uit eten is voor mij juist dat kiezen wat ik extreem lekker vind (en geen zin heb om te koken) Voedsel is ook plezier hebben in wat je eet......de ene heeft dat in super gezond rauw eten, alles dus...anderen eten graag alles gekookt of verwerkt, wel vlees, geen vlees (waar niemand ooit over valt)...maar als je geen of weinig groente/fruit eet dan moet het ineens........ Mijn dochter moest niets en eet intussen veel verschillende groentes en fruit...ik heb geleerd en ben gedwongen om alles te eten en ik ben extreem kieskeurig geworden...Het enige wat je kunt doen is proberen, soms vind je wat lekker maar het moet geen plicht worden...niets wat zo tegenwerkt is te veel moeten bij voedsel Ik eet mijn appels in de vorm van appeltaart, cake, pie en crumble en dat voldoet voor mij prima MVG Danuta Je heb gelijk hoor maar lijkt me voor to ook gewoon vervelend als je veel niet lustEn hij geeft aan nieuwe dingen te willen proberen. Dus vandaar mijn gedachte niet een soort fruit na 1 x proeven opgeven
Geplaatst: 10 juni 201312 j Auteur maar waarom moet je altijd alles maar lusten??????ik eet ook een hoop dingen niet en dat zeg ik dan ook gewoon en als ze mij "raar" vinden:het zij zo dan maar!Als dat een keer voorkomt, so be it, maar het gebeurt mij voortdurend... Daarom wil ik er nu ook echt wat aan gaan doen. Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.
Geplaatst: 11 juni 201312 j Hi Kenbeimer... Ik denk dat bij fruit en aanverwanten niet alleen de smaak maar ook de structuren een probleem kunnen opleveren. Ik weet niet wat normaal je eetvoorkeuren zijn maar de schrijver die smoothies voorstelde heeft een punt. Mijn dochter is autistisch en heeft vele zaken leren eten door vaak fruit in sapjes en smoothies of zelfs in ijs te leren kennen... sommige vruchten is ze daarna gaan proberen maar sommigen eet ze nog steeds niet omdat ze de structuur van een vrucht niet kan wegkrijgen...zoals bvb mango enzo.Bepaalde groentes eet ze niet vanwege draadstructuren of te melig etc. zo eet ze ook geen draadjesvlees vanwege de structuur of gehaktballen Probeer het eens met smoothies, of saus, of verwerkt. Maar onthoud, het is geen schande om kieskeurig te zijn Kan ook een teken zijn van allergie trouwens....nadelige gevolgen van iets eten zal vaak uitmonden in een afkeer van bepaald voedsel....ik wilde dat dat bij mij zo was, ben erg intolerant voor kaas en aanverwanten en ben er dol op... Een troostpunt voor kieskeurige mensen is trouwens dat je smaak gedurende de loop van de jaren verandert en je vaak dingen gaat proberen en lusten die je in je jeugd afschuwelijk vond....Wel altijd een aantal keren proberen met minstens 2 dagen ertussen, bij kinderen is de herhalingsfactor erg belangrijk, bij volwassen is de herhalingsfactor minder belangrijk wel de manier waarop iets is klaar gemaakt...sommige zaken lust ik nu wel bvb gekookt maar niet rauw en andersom etc. Ik vond vroeger witlof afschuwelijk, tegenwoordig eet ik het als salade en vind het heerlijk maar gekookt vliegt het nog steeds door het raam naar buiten als niemand kijkt...grin. MVG Danuta MVG Danuta
Geplaatst: 11 juni 201312 j Auteur Hi, Had niet gedacht dat autisme hier mee te maken zou kunnen hebben. (Ik ben ook autistisch) Smoothies kan ik wel eens gaan proberen en wat structuren betreft, ik heb iets tegen de structuur van sausjes, dus dat wordt hem niet denk ik. Ik schaam me er niet (heel erg) voor, maar het is soms gewoon heel onhandig b.v. bij samen uit eten gaan. Heb me wel voorgenomen om me te focussen op gezonde dingen die ik niet lust. Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.
Geplaatst: 11 juni 201312 j Ik had al zo een idee, daarom haalde ik het voorbeeld van mijn dochter aan....eenzijdig eten etc zijn vaak uitingen van autisme waar veel mensen niets van weten, structuren, kleuren kunnen problemen geven maar ook helpen, smaak is niet echt belangrijk maar hoe je het voedsel beziet.... Soms kan een bepaalde combinatie, zelfs de plaats waar je ze eet of waar ze op je bord liggen, aanraken, niet aanraken van voedsel wat er naast ligt een factor zijn.Probeer inzicht te krijgen van je eigen rituelen zijn en als je daar aan uit bent wat voor jou een prettige voedsel situatie is, bijvoorbeeld thuis zittend op de bank of in de hoek van de keuken oid, dan iets nieuws proberen, zonder afleidingen en liefst als je erg op je gemak bent bvb alleen of met de kat op je schoot... Ik geef hier gewoon een aantal voorbeelden uit mijn direkte ervaring met nogal wat autisten intussen ) Geen voedsel ernaast wat wel je voorkeur heeft maar wel wat te drinken zodat je je mond kunt spoelen . Als iets niet bevalt, probeer uit te vinden wat het probleem is, is het de smaak, de structuur, het zicht, de kleur...dan kom je vanzelf verder. Zaken waar je echt instant een hekel aan hebt kun je afschrijven voor een langere tijd en misschien over een jaartje of zo weer proberen, eerder heeft geen of weinig zin. Eet je echt extreem eenzijdig is het misschien een voorstel om hulp te zoeken, als dit bvb zeer ongezond voedsel is. Veel autistische kinderen schijnen na een tijdje meer andere voedselsoorten te proberen/accepteren als zij minder gluten en caseïne binnen krijgen maar ik weet niet in hoeverre hier een medisch opgezette trial over is gevoerd. Een glutenvrij en caseïnevrij dieet is geloof ik de weg die veel ouders tegenwoordig kiezen met autistische kinderen. Ik heb even gezocht tussen mijn url's en deze gevonden, kun je eventueel doorlezen als je interesse hebt: http://www.autismekenmerken.net/voeding-supplementen/autisme-en-voeding/ Mijn dochter lijdt trouwens aan MCDD en is ook volwassen intussen. MVG Danuta MVG Danuta
Geplaatst: 11 juni 201312 j Waarom iets eten wat je niet lust of met tegenzin moet eten? Proeven, een aantal malen oke, dan weet je zeker dat je iets eetbaar, lekker of smerig vind... die schijf van 4 (tegenwoordig, vroeger was het 5) is een lachertje, hele volksstammen eten anders en zijn ook gewoon gezond.......er is een verschil tussen gewoon eten en dat binnen enige (gezonde) grenzen en die schijf De Inuit eten bijvoorbeeld ook bijna geen groenvoer en of fruit op wat bessen en deels de inhoud van magen van dieren na die ze eten, wat is het geval, het lichaam stelt zich in op het soort voedsel wat het lange tijd krijgt voor geschoteld en haalt daar uit wat het benodigt........en ze zijn overall gezonder dan wij, geen diabetes, geen hartkransslagaderziekten etc.......en zo kan ik nog wel een aantal volkeren aanhalen die geen of weinig fruit eten bvb ) MVG Danuta (die maar beperkt fruit eet) Het voedingscentrum (en trouwens dat hele "schijfgedoe" wereldwijd) is niets meer dan reclame van de zuivel, vlees en granenindustrie. "Kip, het meest veelzijdige stukje vlees", "Melk, de witte motor". Waarom hoor ik nooit "Kiwi, soms zuur soms zoet maar altijd gezond". Maar de Inuit hebben een gemiddelde levensverwachting van 50 jaar. Dat lijkt me niet het voorbeeld van gezondheid. Het grootste gedeelde van hun energie bestaat uit vet, en waarschijnlijk gaan ze dus wel zo vroeg dood aan hartkwalen. Overal hoor je dit verhaal over de "gezonde Inuit die alleen vlees eten" maar gek genoeg blijkt uit de informatie die er is het juist het tegenovergestelde te zijn en zijn er afgezien van onderzoeken uit 1960 geen betrouwbare bronnen die deze gezondheid kunnen bevestigen. Oh en dit: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17306273. Niet dat ik dit nu als bron gebruik om het tegenovergestelde te bewijzen, maar zeggen dat de Inuit geen last hebben van hartziektes is geen correcte conclusie. Je hoort al deze verkeerde informatie natuurlijk omdat de vleesindustrie alles aangrijpt om te laten zien dat iedereen vooral veel vlees moet blijven eten en niet bang hoeft te zijn voor hartziektes omdat al die rare wetenschappers dat dus helemaal verkeerd hebben. Er is een verschil tussen begrijpelijk dingen niet lusten en geen fruit lusten. Patat snap ik bijv, veel te vettig. Gehakt en draadjesvlees al helemaal, gehakt is afval en draadjesvlees is gewoon smerige rotzooi. Als je bepaald fruit niet lust dan kan dat. Ik heb niets met appels, niet dat ik het nou vies vind en niet kan eten maar het is gewoon niet helemaal mijn ding. Geen enkel fruit lusten...en dan als reden opgeven dat het "te glibberig" is. Dat kan ik moeilijk begrijpen. Slakken zijn glibberig. Oesters zijn glibberig. En ik ben autistisch en ik eet bijna alles, dus dat kan je ook niet de schuld geven. Bonen zonder kruiden, natto, kwark, slakken (tsja die franse restaurants...één keer geprobeerd en meteen verslaafd aan die dingen, natto trouwens ook). Het enige wat ik over het algemeen niet lust is verwerkte zooi, en dat is meer omdat ik het nooit meer eet (hoewel groenten in potjes zo'n beetje het smerigste is wat ik kan bedenken, dat gaat er denk ik nooit meer in). Op een gegeven moment is dat allemaal veel te vet, zoet en zout. Vroeger had ik wel heel erg dat geval van niks door elkaar mixen. Maar dat is meer omdat ik vind dat het de individuele smaken verpestte. Bijvoorbeeld met broccoli en rijst mocht het nooit elkaar aanraken en moest het op een apart bord, omdat ik als ik rijst at rijst wilde proeven en als ik broccoli at broccoli wilde proeven. Tegenwoordig ben ik daar echt overheen en vind ik broccoli en rijst juist een goede mix. Plus twee borden afwassen ipv één is echt wel voldoende motivatie om het door elkaar te leren eten.
Geplaatst: 11 juni 201312 j Grijns, even erg off topic maar de Inuit (een groot deel daarvan) zijn aan hartkwalen gaan lijden door een ander dieet te volgen dan hun voorvaderen doordat ze de mogelijkheden kregen om westerse artikelen te kopen/ruilen, gingen drinken en roken en zijn daardoor aanvallig geworden voor westerse ziekten...gemiddelde leeftijd bij overlijden zegt trouwens niets over de gezondheid van een groep..... Gemiddelde leeftijd van Inuit was vroeger al even laag door het ontbreken van medische zorg, hard, gevaarlijk, onder extreme omstandigheden leven en zeker ook inteeltvorming...... Hartkransslagaderproblemen en diabetis komen practisch niet voor bij Inuit die nog hetzelfde leven en voeden als hun voorouders........ Zeker is dat in ieder geval een proteinerijker dieet gezonder is dan een koolhydraten dieet Niet iedere Autist heeft voedselproblemen, wel een groter deel dan bij 'normale' kinderen En weg met de schijf van 4 (vroeger 5 ) tegenwoordig heb je daar zelfs pillen voor als er een stukje van de schijf ontbreekt op je bordje.........pffff...... MVG Danuta MVG Danuta
Geplaatst: 11 juni 201312 j Zoals in het linkje staat:The prevalence of symptomatic CHD (AP, self-reported MI) was 7.3% among men and 6.9% among women, and 12.2% and 13.4% of men and women had ischaemic ECG changes. The overall prevalence of CHD (AP+self-reported MI+ECG defined MI) was 10.8% in men and 10.2% in women. The highest prevalence was observed in the least westernized areas in Greenland. Physical inactivity, low education, dyslipidemia, hypertension and diabetes were associated with CHD. Heeft niks met "westers" voedsel te maken. Ze zijn op het traditionele dieet ook nooit gezond geweest door veel te veel vet en giftige stoffen zoals kwik en PCBs.
Geplaatst: 12 juni 201312 j "Heeft niks met "westers" voedsel te maken. Ze zijn op het traditionele dieet ook nooit gezond geweest door veel te veel vet en giftige stoffen zoals kwik en PCBs." Ehmmm...is dat niet ook westers dan...die komen normaal in de natuur niet voor hoor maar door de westerse industrie en vervuiling en de opstapeling van deze giffen in vetlagen krijg je dit.... Vet is trouwens niet ongezond, integendeel........de meest foute gedachte van deze eeuw........van vet alleen wordt je niet dik of ziek.... Deze testrange is alleen uitgevoerd bij Inuit die leven aan de baaien en de onderste rand van de poolcirkel in Groenland in de buurt van een westers industrievorming enz... erg beperkt dus...... Lees eens bvb de Inuit Paradox en andere, vele andere onderzoeken die zijn gedaan in Canada, Nunavuk etc.......... Maar ik wil best nog wel even een volk uitzoeken die afgelegen bvb in Tibet wonen met een hoog proteine en vet intake en weinig koolhydraten hoor... (geen pcpb's en kwik ophopingen ) en weinig fruit en groente tot hun beschikking.......wel veel vlees en vette melk en vette melkproducten......en ik geloof dat ze zelfs ook nog eens oud worden...Interessante dodenopruiming hebben ze ook trouwens.... Laten we het er op houden to agree to disagree ) MVG Danuta MVG Danuta
Geplaatst: 12 juni 201312 j Pfffffffffffffff.........topicstarter vroeg alleen maar om een paar suggesties van fruitsoorten die hij misschien zou lusten......
Geplaatst: 12 juni 201312 j hahaha ... Ja Jootje. Zoiets kan echte vormen aannemen Misschien wil Topic-starter het topic omdopen in : 'Elke dag een stukje fruit is een must ? ' Op zich boeiende discussie toch wel. Voordeel is wél dat Kenheimer inmiddels aan het fruit-proberen is.
Geplaatst: 12 juni 201312 j Grijns...ik ben blij dat fruit geen must is want dan was ik allang dood geweest Ik eet vaak alleen maar dat wat in seizoen is, zeker fruit en daarvan lust ik maar een paar soorten en dat zijn vooral bessenachtigen en ander struikjes spul (frambozen, bessen, aardbeien en kersen) verder fruit alleen in verwerkte vorm als ik het al eet en druiven alleen als wijn...... In de winter eet ik bijna geen fruit op wat apfelstrudl enz, na. Voor vezels zijn er betere alternatieven, fruitsuikers heb je niet nodig en de vitamines komen ook in andere zaken voor dan alleen fruit.....en fruit is slecht voor je tanden......net als alle andere zoetzuurproducten eigenlijk.... Ik hoop dat de OP zaken vind die hij wel lekker vind maar ik persoonlijk vind het niet belangrijk mits er een redelijk gezond eetpatroon bestaat.Dus ik ga zo eens wat goede sla (niet van die waterwinkelzooi) uit de tuin trekken en wat kruiden, een ei uit eigen kippenhok koken en een eigen gebakken boterham scoren als brunch. En als er een rode aardbei is, eet ik die misschien ook wel op.......... MVG Danuta MVG Danuta
Geplaatst: 12 juni 201312 j danuta denk je wel om die dosis fruit!!!!!!!2 stuks per dag,he dus als je fruit eet doe het dan goed en neem 2 aardbeien Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.