Geplaatst: 26 juni 201114 j Auteur ha ha ik lees nu pas al de reacties !! beetje laat ...maar liever laat als nooit toch ??en meiden hebben jullie de ontsapper al?? ben benieuwd....ik ben vergeten vlierbesbloesem te verwerken....zo jammer heb het nog nooit gedaan en wilde dit eens doen, jullie gelukt ? en die suiker en marmello ....ik vindt het gewoon verdomde handig en ...doordat je het maar 1 min kookt blijven er veel meer vitamientjes bewaard en bespaar je heel veel tijd en stook kosten.... marmello bevat alleen natuurgetrouwe ingredienten, is pure pectine in een zakje altijd bij de hand, als je het op voorraad hebt natuurlijk ik zal weer even nieuwe foto's maken de kast en stal staan weer vol hoor !! kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Geplaatst: 27 juni 201114 j Hee Thessa, wat ben jij een bezig vrouwtje zeg...super die gang van jou, en dan gaan man en kindjes af en toe een nieuw potje halen voor het ontbijt? Uitzoeken maar! Ik gebruik (vooral voor appels en peren) ook de sappan, zeker als ik gelei wil maken van bv kweepeer. Als sap vind ik het minder lekker, maar ik moet er eerlijk bij zeggen dat ik niet zo van fruitsap hou, geef mij maar water of kruidentheetje Ik gebruik ook vaak van Gilze "halfsuiker", ik vind het heerlijk dat je de jam niet lang hoeft te koken en het geen "prut"wordt. En toch een lekkere fruitsmaak. Om het idee van confiture nog een beetje te benaderen zet ik het fruit wel vaak een avond van de voren met de geleisuiker in een pan, om het dan de volgende ochtend te maken. Ik bewaar mijn jam wel vaak een jaar en soms langer, er gebeurd niets in die potten, ik heb wel een prachtige koel/donkere opslagruimte. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 28 juni 201114 j Auteur hoi, ja klopt beter bezig zijn als saai op de bank toch ??en ja de andere gezinsleden profiteren er vaak op los en mijn jam blijft inderdaad ook veel langer goed , maar voor de verkoop is het handigst/veiligst een half jaar aan te houden maar de verse jam is eigenlijk altijd binnen paar weken op...... en maak ik weer nieuwe voor de winter ( mocht de voorraad fruit & vriezer leeg zijn ) gebruik ik wel vaak de gewone gelei suiker maar dit alleen om dat ik grote hoeveelheden langer moet bewaren, en anders het risico te groot vindt.morgen weer lekker bessen jam, sap , saus en gelei maken, ik hou jullie op de hoogte !! en hier de nieuwe foto's.... kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Geplaatst: 4 juli 201114 j Auteur van de week gemaakt;heerlijke bessen jam, saus, sap en linonade ! en ook de variant bessen/kersen heerlijk en al weer verkocht op de markt ! kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Geplaatst: 4 juli 201114 j LEUK!! Rijdende winkel zelfs... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 22 juli 201114 j Auteur vanmiddag rozenbottel jam gemaakt,wat een werk !! eerst de kroontjes er af, toen met laagje water gekookt, toen door de roer zeef.....wat een geroer voor een beetje rozenbottelprut....maar goed uiteindelijk met ciroensap en gelei suiker tot jam verwerkt.van ongeveer 5 liter rozenbottels , 1.5 kilo prut overgehouden. nu 7 potjes kunnen maken.nooit meer !!! wat een werk.....en eigenlijk valt de smaak me ook nog tegen....het is dat het zo gezond is, morgen op brood afgekoeld maar proberen..... kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Geplaatst: 22 juli 201114 j Oh jammer dat het niet echt lekker is. Ik was ook van plan om het te maken dus dan doe ik het maar met bramen of appels erbij. Trouwens, wat zien je kraampjes er leuk uit waar je al die jam en sap enzo verkoopt!
Geplaatst: 22 juli 201114 j Auteur dankje !! enig idee hoe je foto's verkeind op je eigen pc ?? ha ha heb het al op 2 tipic's als vraag gezet maar niemand reageert...ik kan geen foto's meer up loden omdat ze te groot zijn..... kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Geplaatst: 22 juli 201114 j ik vindt niet zo vreemd dat puur rozenbottel niet zo lekker is, er zijn gewoon dingen die ergen bij gemixed lekker zijn maar puur niet echt jofel zoals rozenbottel, vlier, appelbes. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 22 juli 201114 j Auteur foto gaat niet zo fijn die nieuwe manier met de foto's...maar goed een indruk miischien wat een werk het was.....gaat i.d door iets anders heen, zo echt niet lekker.... kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Geplaatst: 22 juli 201114 j Auteur Ik heb gereageerd op het topic dat je had aangemaakt ha dankje !! uiteindelijk toch gelukt !! kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Geplaatst: 22 juli 201114 j foto gaat niet zo fijn die nieuwe manier met de foto's...maar goed een indruk miischien wat een werk het was.....gaat i.d door iets anders heen, zo echt niet lekker.... wat jammer dat je het niet zo lekker vind..al dat werk..ik ben er wel gek op, maar heb het nog nooit zelf gemaakt We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 24 juli 201114 j Auteur gisteren 10 kilo bramen verwerkt tot sap, limonade en jam, maar de jam is te dun gebleven is nu dus saus...ook lekker !!( op 2 kilo bramenvocht 1 pak gewone gelei suiker 1 speciaal en 1 marmello gebruikt en nog veel te dun....) volgende lading meer marmello of wat kruisbessen of appeltje er bij proberen.... ik haalde uit 10 kilo in de ontsapper ongeveer 6 liter bramensap...reste was een kilo of 2/3 prut met best nog wel veel vocht er in wat ik er niet uit kreeg ook na een nacht uitlekken, maar door de roer zeef werd em ook niet....de pitjes werden er ook door gedrukt....en dat vindt ik heel vies wil echt pit loze jam....en mijn klantjes ook ) iemand een idee hoe je er nog meer profijt van kan hebben ? door z'n doek ?? kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Geplaatst: 24 juli 201114 j 10 kilo bramen? Dat is veel. Zelf geplukt van eigen struiken? Mijn ervaring met bramenjam is juist dat het makkelijk opstijft. Dus waarom bij jou niet? Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 25 juli 201114 j gisteren 10 kilo bramen verwerkt tot sap, limonade en jam, maar de jam is te dun gebleven is nu dus saus...ook lekker !!( op 2 kilo bramenvocht 1 pak gewone gelei suiker 1 speciaal en 1 marmello gebruikt en nog veel te dun....) volgende lading meer marmello of wat kruisbessen of appeltje er bij proberen.... ik haalde uit 10 kilo in de ontsapper ongeveer 6 liter bramensap...reste was een kilo of 2/3 prut met best nog wel veel vocht er in wat ik er niet uit kreeg ook na een nacht uitlekken, maar door de roer zeef werd em ook niet....de pitjes werden er ook door gedrukt....en dat vindt ik heel vies wil echt pit loze jam....en mijn klantjes ook ) iemand een idee hoe je er nog meer profijt van kan hebben ? door z'n doek ?? Passeerzeef, 3,95 bij de Blokker. Is een gewone keukenzeef, met grof maas. Ik heb een bepaalde saladelepel die er lekker bij werkt: zelf aanduwen van de pulp namelijk. En ik zet de bramen met teveel water op. Helpt ook. http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 25 juli 201114 j Ik heb nu al meerdere ladingen prut door mijn zeef gedrukt (die van de aldi), en de pitjes blijven netjes aan de goede kant. Ik vind ze ook vervelend, zitten steeds tussen/in je kiezen Van de pitloze prut maak ik fruit leather, en jam. Niet alleen maar jam, want zoveel eten we daar niet van. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 25 juli 201114 j Auteur wat gek dat mijn zeef de pitten niet tegen houd....ik heb hem ook bij de blokker vandaan.....de volgende lading nog maar eens proberen....zo zonde om het weg te gooien...heeft genoeg moeite gekost om ze te plukken kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Geplaatst: 25 juli 201114 j Nee, ben je gek, niks weggooien, zelfs niet als er toch pitjes in zitten. Ik denk dat jij een passe-vit hebt, zo'n zeef met roer-arm. Want die hebben grotere gaatjes. Ik heb er eentje met verwisselbare zeefjes, maar gebruik hem nauwelijks. Gewone, grofmazige zeef doet het makkelijker, scheelt dat schoonmaken en demonteren van dat roerding. Je moet er alleen wel een lepel bijzoeken in je keukela die lekker aansluit bij de kromming van de zeef, lekker aanduwen is het halve werk... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 25 juli 201114 j Hm ja, die ik heb die heeft ook verschillende zeefjes, 3 geloof ik. Ik heb nu niet de grote en niet de kleine, maar die er tussenin. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 25 juli 201114 j Wij hebben ook zo'n draaizeef, voor de appelmoes en bramenjam. Er gaan wel wat pitjes door niet echt veel, En bij de appelmoes gaan de velletjes en harde delen van het klokkenhuis er ook niet door. Niet echt gebruiksvriendelijk ding maar werkt wel met wat gepriegel.
Geplaatst: 25 juli 201114 j Auteur Nee, ben je gek, niks weggooien, zelfs niet als er toch pitjes in zitten. Ik denk dat jij een passe-vit hebt, zo'n zeef met roer-arm. Want die hebben grotere gaatjes. Ik heb er eentje met verwisselbare zeefjes, maar gebruik hem nauwelijks. Gewone, grofmazige zeef doet het makkelijker, scheelt dat schoonmaken en demonteren van dat roerding. Je moet er alleen wel een lepel bijzoeken in je keukela die lekker aansluit bij de kromming van de zeef, lekker aanduwen is het halve werk... hoi ja inderdaad met een roer arm....heb jij een foto van die van jou ? ik bedenk me net misschien zijn er fijnere zeefjes met fijnere gaatjes te verkrijgen voor deze roerzeef ? kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Geplaatst: 25 juli 201114 j even snel, als ik zelf foto's ga maken,duurt het even.. http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 25 juli 201114 j Nee, ben je gek, niks weggooien, zelfs niet als er toch pitjes in zitten. Ik denk dat jij een passe-vit hebt, zo'n zeef met roer-arm. Want die hebben grotere gaatjes. Ik heb er eentje met verwisselbare zeefjes, maar gebruik hem nauwelijks. Gewone, grofmazige zeef doet het makkelijker, scheelt dat schoonmaken en demonteren van dat roerding. Je moet er alleen wel een lepel bijzoeken in je keukela die lekker aansluit bij de kromming van de zeef, lekker aanduwen is het halve werk... hoi ja inderdaad met een roer arm....heb jij een foto van die van jou ? ik bedenk me net misschien zijn er fijnere zeefjes met fijnere gaatjes te verkrijgen voor deze roerzeef ?Die heb ik ook, maar bij mij zitten er ook 2 soorten zeefjes (groot en klein) bij. Het zeefje onderin kan ik wisselen.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.