Bertus Posted June 6, 2013 Share Posted June 6, 2013 In de tuin heb ik enkele planten die wat bleekjes zijn met een groene nerf wat blijkbaar duidt op magnesiumgebrek.Ik heb kieseriet gekocht en wil dat bij de planten strooien en tevens wil ik het gazon met magnesium verwennen om de kleur op te halen.Mag dat met droog weer of loop ik dan de kans op verbranding?Wat is de dosering voor gazon?Groet, Bert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aardpeer Posted June 6, 2013 Share Posted June 6, 2013 Strooien lijkt mij pas effectief als er daarna regen komt. Of je moet zelf fanatiek gaan sproeien na het strooien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bertus Posted June 7, 2013 Author Share Posted June 7, 2013 Dan maar wachten op regen. We hebben eindelijk mooi weer en ik hoop dat regen nog ff wegblijft .Dus moeten de planten en gras het nog even zonder magnesium-shot doen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolette Posted June 8, 2013 Share Posted June 8, 2013 bij de planten je het strooien en dan met de gieter alvast wat op weg helpen. Voor je gazon lijkt me dat een te groot oppervlakte dus die zou ik dan doen als het gaat regenen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts