Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo

ik wil voor mijn m2 tuin wat losse zaadjes

wie heeft er tips zonder dat ik allemaal van die zakjes zaad met wel 100 zaadjes per soort moet kopen

groet

nellie

Geplaatst:

Welkom Nellie,

Daar zijn tegenwoordig kant en klare pakketten voor te verkrijgen, heb ze wel eens gezien op internet, hier een voorbeeld:http://www.onzevierkantemetertuin.nl/index.php Waarschijnlijk hebben ze die pakketten ook wel in tuincentra tegenwoordig. Je kunt ook eens op marktplaats kijken daar staan hobbyisten die zaden verkopen(zelfgewonnen zaad) dat zijn meestal niet van die grote hoeveelheden.

(kijk ook eens op http://www.freewebs.com/ruudendiana/zadenlijst20102011.htm en http://www.freewebs.com/belevenissen-van-een-tuinkabouter/apps/webstore/)

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:

hai nellie

ook van mij welkom.

wist je trouwens dat we ook een voordeur hebben, waar je je kan voorstellen?

en heb je al bedacht wat je precies voor zaden wilt?

dat helpt bij het zoeken

verder wat anderen zeggen, zaden zijn goed houdbaar etc.

Geplaatst:

He.

Ik heb zelf ook niet zon grote tuin. Ik had ook altijd het probleem dat je in die zakjes zoveel zaadjes zitten. maar ik heb een erg leuke site gevonden waar je kleine hoeveelheden zaad kan kopen (10, 25 of 50): www.jeeigenmoestuin.nl . Al een paar keer besteld en een goede service.

Verder is ruilen natuurlijk ook een goed idee.

Geplaatst:

hee thomas wat een goeie site.

maar zullen we een ruilhoekje opzetten dan.....volgens mij hebben we hier ook al vraag en aanbod, moet toch lukken.

is een veel voorkomend probleem hoewel het erg afhangt van wat je verbouwt....

ruilen is toch leuker dan (weer) geld uit geven...

Geplaatst:

Wij hebben ook niet veel ruimte, maar kopen als nog gewoon redelijk veel.

Sommige zakjes zaad gebruiken we nu al voor het 3de jaar en is nog goed bruikbaar,

Site's als jeeigenmoestuin.nl klinken leuk,

Maar erg duur, laten we een voorbeeld nemen aan de bieslook:

10 zaden 25 zaden 50 zaden

€ 0,50 € 1,00 € 2,00

Voor iets van ongeveer €1,- kan je zo hier en daar ook al gewoon een heel zakje zaad kopen Ik heb het toen voor 1,19 per zakje gekocht., en daar zullen er zeker meer dan 25 inzitten. Het is een leuke site, maar volgens mij erg duur!

Geplaatst:

ach,als je vreeken zaden koopt voor 15 st in een zakje voor 2 euri, is alles goedkoop....

maar dan nog.

ok....laten we eens een ruiltopic maken

Geplaatst:

Er wordt reeds al geruild op dit forum, tot nu toe gebeurde dit gewoon in het vraag en aanbod topic. Ik denk dat dat al een goede plek is om evt. ruilhandel aan te bieden.

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst: (aangepast)
...Sommige zakjes zaad gebruiken we nu al voor het 3de jaar en is nog goed bruikbaar, ...

Kleine aanvulling:

Hoe lang zaad goed blijft hangt ook van het gewas af.

Zo meen ik me te herinneren dat het zaad van pastinaak niet meer dan 1 jaar goed blijft.

Nog een suggestie voor zaden: http://www.freewebs.com/ruudendiana/zadenlijst20102011.htm

Dat is sowieso een erg fijne site!!

Werd al in een andere draad genoemd, maar kopieren uit een bladwijzer is even sneller.

RvO

aangepast door Gast
Geplaatst:

Dennislp: jeeigenmoestuin.nl word wel gauw duur voor zaden waar je veel van nodig hebt. Maar als ik bijv. een zakje courgette zaden koop zitter er daar algauw > 50 in. Voor zulke gewassen is het wel voordeliger. (denk ik xd)

Geplaatst:
Dennislp: jeeigenmoestuin.nl word wel gauw duur voor zaden waar je veel van nodig hebt. Maar als ik bijv. een zakje courgette zaden koop zitter er daar algauw > 50 in. Voor zulke gewassen is het wel voordeliger. (denk ik xd)

Wou jij 50 courgetteplanten zetten??

Nee ik bedoel juist dat ik er nooit 50 ga zetten en dat het voor dat soort planten handig is om zaden te kopen op jeeigenmoestui.nl. Dan heb je er niet zoveel.

Geplaatst:

Wou jij 50 courgetteplanten zetten??

Nee ik bedoel juist dat ik er nooit 50 ga zetten en dat het voor dat soort planten handig is om zaden te kopen op jeeigenmoestui.nl. Dan heb je er niet zoveel.

Oh, maar er zijn veel goedkopere adresjes te vinden.

Die verkopen zelfgewonnen zaad voor 25 of 50 cent. Soms zelfs gratis, kost het alleen de verzendkosten. Voor mij ook ideaal. Ik vind jeeigenmoestuin.nl erg duur.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Bonnie, wil je die linkjes van die goedkope zaden hier op het forum zetten? Daar wil iedereen denk ik wel van weten

Good things come in small packages

Geplaatst:

http://www.freewebs.com/ruudendiana/

http://www.freewebs.com/belevenissen-van-een-tuinkabouter/

Bij bovenstaande dames heb ik zaad besteld. Goedkoop en prima service.

Ze hebben voor een beginnend tuinierder meer dan voldoende keuze.

Maar misschien ben je wat laat met bestellen.

Maar het zijn ook heel leuke sites om rond te neuzen.

Geplaatst:

Dank je Bonnie. Ik had die linkjes dacht ik al ergens voorbij zien zwerven hier op het forum. Maar wie weet hebben sommigen ze nog niet eerder gezien

Good things come in small packages

Geplaatst:
Dank je Bonnie. Ik had die linkjes dacht ik al ergens voorbij zien zwerven hier op het forum. Maar wie weet hebben sommigen ze nog niet eerder gezien

Ze zijn op dit forum inderdaad BN-ers.

Je kunt volgens mij nu ook bij de aldi of lidl zaad voor 29 cent ofzo kopen.

Staat in het aanbiedingentopic.

Geplaatst:

bij de Aldi hadden ze vorige week kleine zakjes met zaden van kruiden, groenten en bloemen voor 0,29 eurocent. Bijv. bietjes, radijsje, tijm, bieslook, basilicum, pompoenen in een kasje met 6 potjes, goudsbloemen, lavatera. Morgen of zaterdag heb je kleine uien om te zetten. Kijk even op google voor de aldifolder.

• 1 maand later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...