Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Wat ging er mis (aardappel)?

Recommended Posts

pfft,

ik denk dat het bij mij mislukt is... In grote emmers gedaan van 30/40 liter inhoud. Gaatjes vanonder in potgrond...

In begin ging het super! 2 of 3 maal aangeaard maar nu groeien ze zooooo hard! Ze zijn nu alweer 60 cm lang en vallen naar beneden omdat ze te lang zijn....

Ze staan in een huis die al half afgebroken is.. Enigste dat er nog staat zijn de muren, dak en ramen.. Met grote spleten tussen muren en ramen... Het kan toch niet alleen zijn doordat ze hierin staan??!!

Heb gelezen dat ze kalk moesten hebben, dat dit kon komen door teveel aan stikstof.. Heb nu kalkkorrels een beetje erop gelegd en nog een beetje aarde erop..

Een ware prutser/beginneling :P

Kun je een foto plaatsen van hoe en waar ze staan?

Aardappels juist niet te veel/geen kalk geven. Idem voor stikstof. Maar ik vermoed dat de plant donker staat ("Ze staan in een huis die al half afgebroken is.. Enigste dat er nog staat zijn de muren, dak en ramen.. Met grote spleten tussen muren en ramen..."). Als het kan dus even een foto

Is het nog een optie om ze aan te aarden?

Aardappelen liefst zonnig. Dat gaat dan uit van op z'n minst 8 uur zon op een dag. En aangezien de zon niet elke dag schijnt, liefst zo open mogelijk ( licht van van boven en opzij )