Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Spreidpootjes vindt ik niet normaal, bij natuurbroed zie je dat niet en dat is belangrijke aanwijzing, dat komt door broedmachine en dat er iets fout gaat.

En daarom is zo belangrijk zorgvuldig met broedmachine te zijn en zeker als je vaker wilt doen je pogingen steeds proberen te verbeteren, tot je geen spreid pootjes meer hebt, het oplappen geef ik weinig kans maar is poging kan,

maar op gegeven moment moet het niet zielig worden en een beslissing vallen.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Inderdaad Hans, het is zeker een aanwijzing dat er iets niet klopt.

Daarom weet ik ook niet zeker of ik met de broedeieren van deze ouder-dieren nog een ronde wil doen.

Maar de temperatuur heeft erg geschommeld naar mijn mening.

En de kans is dus ook groot dat ik dit moet voorkomen/veranderen.

Hoe is het mogelijk, ik had drie termometertjes in de machine en ze hadden allen een andere temp. aangegeven. Irritant.

Dat wil ik dus eerst beter voor elkaar hebben. waarschijnlijk een andere plek zoeken voor de machine, met minder temperatuur schommelingen (vooral 's nachts)

En die pootjes prutsen met tape Tja Jorieke, ter zijner tijd hoor je wel hoe me dat bevallen is, en kom ik misschien wel stomend van frustratie zeggen dat dat echt heel irrittant gepruts is en dat het geen zin heeft

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

Geplaatst:

Ik denk inderdaad dat een ruimte die stabiel van temperatuur , heel belangrijk hierbij is.

Scheelt ook een hele hoop met moeite doen om de temp goed aftestellen, de instelling raakt gewoon ook van slag waneer de temp in broedkamer min of meer stabiel is.

Zelf zou ik voorkeur hebben om broedmachine in huis te zetten, bv kantoortje of ongebruikte slaapkamer.

Bij meer dieren is broedtemp toch heel belangrijk, ik heb een jaar mee gemaakt dat onverwacht een warmte piek

in broedkamer was, net in begin van incubatie waardoor de eieren van schildpadden allemaal tweelingen bevatte,

(dat is heel ongewoon, eerder zou de kiem afsterven) opzich klinkt dat leuk maar was het niet omdat daar een ei niet op berekend is en de tweelingen stikte door ruimte gebrek in het ei.

Geplaatst:

OHHHHH!!!... Tja zo'n piepje is moeilijk wegdoen....ook al heeft ie "foute" beentjes.....ik ben duidelijk niet geschikt voor t landleven

Geplaatst:

Ja Geedee, dat blijft moeilijk. Ik mag er van te voren ook niet tegen praten van Joep (als we het beestje naar de plek brengen waar hij naar de kuikenhemel wordt geholpen )

@Marieke: Ik heb ook het idee dat de temperatuur wat gaat schommelen zodra de kuikens zich meer ontwikkelen. Dat daar warmte bij vrij komt...?

Geplaatst:

Hans, wist niet dat je schildpadden ook kunstmatig kon broeden, wat schattig Inderdaad de broedbak stond nu in een verwarmde bijkamer, naast de woonkamer/keuken.

Omdat de verwarming in huis 's nachts lager gaat schommelde de temp. steeds. Zal nog eens goed nadenken over een andere plek.

Jorieke, inderdaad dat lijkt wel uit te maken. Zowiezo als de eitjes uitkomen is het een groot verschil.

Maar ik heb net als jij , dan zet je 'm iets warmer en dan is het ding gelijk weer te warm, dan zet je 'm weer kouder en dan is het weer te koud.

Gewoon niet zo fijn af te stellen...

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

Geplaatst:

zo'n machine heb ik ook gehad die zijn heel gevoelig op omgevings temperatuur. in de keuken of woonkamer deed die het van mij het beste is constante temperatuur.

Heb nu een andere machine en daar ben ik meer enthousiast over. Minder spreidpoten. Van mij ligt de derde lading van eieren in de broedmachine.

Geplaatst:

Ja, Zelhemmers. Of iig: op weg naar de perfecte Zelhemmer. Het zijn 3 verschillende orpington dames, 2 marans dames, en 1 NH-blauwe dame. Die allemaal vrij mooi zijn (vast niet voor een tentoonstelling, maar wel voor ons ), en hier al 3 jaar rondlopen. En dus een snot-epidemie, extreme kou, veel sneeuw, veel hitte, veel vocht, en wat al niet meer hebben overleefd. En ze hebben de honden overleefd

Daar loopt (nu nog ) een vrij kleine (net geen kriel) orpington haan bij. Ook mooi, en ook bijna alles overleefd.

We willen een supergezonde kip, die weinig last heeft van weersinvloeden en kippengriepjes. Die vrij grote eieren legt (orpington doen dat niet echt...), rustig is (maak per ras ook heel veel verschil), en goed voor zichzelf kan zorgen.

Flink scharrelen dus. En dat doen deze nu tot ze er bijna bij neervallen. Vinden ze heerlijk!

Er zijn nu 7 eieren aangepikt, vandaag moet er toch wel eentje uit gaan komen.

Geplaatst:

Ja ik vindt dat mooi plan, ik zou of verschillende rennen nemen met in elk 1 ras of juist

wat je nu doet en waarschijnlijk is dat het leukste en ook meest praktisch.

Zou ook geen kippen van buitenaf meer aannemen deze brengen enkel maar rotzooi mee.

Geplaatst:

Tja, we moeten wel af en toe een nieuwe haan hebben als iedereen het maar met elkaar doet hier Maar verder halen we geen kippen meer van 'buiten' idd.

1 van de marans-eieren is uitgekomen! Omdat het kuiken half Marans, half Orpington is, ben ik benieuwd of ze net zulke (grote, chocolade bruine) eieren leggen, of dat het een soort van middenmaat wordt, en dan lichtbruin ofzo

Geplaatst:

Ja dat is spannend, zowiezo hoe ze eruit gaan zien volwassen.

Waarschijnlijk zal een ras iets overheersen maar welke geen idee.

Mja vergeten dat inteeld voorkomen moet worden, nuja 1 nieuwe haan zal niet zo vlug problemen veroorzaken

zeker met betrouwbaar/bekend adres.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...