Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

'Geboorte' van kuikens


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Ik ging even opzoek naar de kleurslag echt mooi, dit is een leuk topic over Orpingtons.

Mja auracana heb ik ook niks mee trouwens met de marans ook niet enkel de kleur ei leuk, je kunt beter Orpingtons in alle kleuren nemen

dan ga ik kuikentjes bietse voor in me doos

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi ik stuur je zo wat broedeitjes hans, maar kuikens in een doos... neeh.

 

Helly, dat waren stomme kippen omdat ze veeeeel te levendig zijn. Gingen steeds weer over/door de hekken (honden aan de andere kant), en bijna alle haantjes zijn omgekomen in het maïsveld. Iets lag daar op de loer, en die haantjes dwaalden steeds zo ver van de groep af dat ze blijkbaar een makkelijke prooi waren.

Normaal blijven kippen gewoon een beetje bij het hok en de groep. Vandaar stom

 

Ondertussen zijn er hier al 7 kuikens en liggen er nog 2 uit te komen. Dan zijn ze er alle 9.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oja jullie zijn nog aan het verbouwen was ik vergeten, ik vindt zo'n bak pluiskuikens altijd leuk in huis is zo gezellig dat gepiep.

en ze groeien zo hard dat je eerste week extra van moet genieten

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aja daar kan ik ook slecht tegen als andere erop gaan staan, soms vindt ik kippen ook echt vet irritant dan willen ze steeds 1 pikken die is dan altijd de lul en dat afleren is haast onbegonnen werk maar irriteerd enorm als ze dat doen, ik heb twee serama's en altijd pikt de zwarte de bruine vooral tijdens eten of als de bruine broeds is heb soms gewoon een hekel aan die zwarte, ik wou dat ik een goede straf wist voor haar is gewoon een venijnige opdonder en een bitch.

Gelukkig doen mijn andere kippen die in andere hokken zitten het helemaal niet, die doen gewoon normaal tegen elkaar.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Warme lamp met een deken erover Jorieke, traditioneel.

Ik was verleden week bij mijn broer, de lamp was stuk, hadden ze hun warmte-kussen opgeofferd aan de kuikens.

En knus dat ze het hadden die kleine piepers.

Toen mijn kinderen op de basis-school zaten hadden ze elk jaar een paas-wandeling en vast onderdeel daarvan was onze tuin.

Pap moest zorgen voor een kloek met kuikens tegen die tijd, leuk was dat al die kids die rond de draad-ren liepen op zoek naar de kuikens. Die vanwege het lawaai steeds onder moeder-kloek doken.

Het hoort gewoon bij de komende lente.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze worden zwart met witte vlekjes, ze zijn nu nog voornamelijk geel idd. Met een paar dagen zien we al veertjes en kan je beter zien wat voor een kleur ze worden. Ze worden er eerst 'lelijker' op met half dons/half veer, maar daarna weer mooi

 

We hebben ook parelgrijze wyandottes (ik noem ze de duifjes), en die hebben ein-de-lijk een eitje gelegd. Ze zitten al heeeeeeeeeel lang apart (mannetje met 3 hennen) voor de broedeitjes, maar tot vandaag kwam er niets uit.

Het eitje kan nog net mee in de volgende broedmachine-lichting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had even ingelezen op die kleurslag en daar waren mooie foto's bij duurt vrij lang voordat ze zijn zoals ze horen, eerst krijgen ze een vrij zwarte rug dat je denkt zo hoort de kleur niet maar uiteindelijk worden ze prachtig zwartwit gevlekt.

Je parelgrijze wyndotten wil ook een keertje zien

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wederom een lekkere leken-vraag (zo omzeil ik het woord dom...)...

 

Situatie: de kippeneieren mogen na het leggen afkoelen, voordat ze uiteindelijk uitgebroed gaan worden....

Bij de bio-winkel op de hoek zag ik eieren van kippen die mogen dollen met de haan.... kan ik die eieren nemen om uit te broeden?

 

Gewoon theoretisch...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja theoretisch moet dat kunnen, zeker waneer de eieren echt vers zijn, hoewel consumenten eieren zelden (nooit?) bevrucht zijn

zijn die van jouw bio winkel mischien van zijn eigen kippen of van een kennis waar een haan bij loopt.

Krijg je denk ik wel lelijke kip van zo'n ei, de commeriele leg rassen vindt ik niet zo mooi.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom meldde ik er ook bij dat ik het bij de bio-winkel had gezien... ik had ze niet gekocht: 6 eieren voor 2,25... en als je een gezin moet voederen... is dat prijstechnisch lastig (duur dus) met een niet ruim budget.

Maar er hing een heel verhaal over het welzijn van de kippen waar ze vandaan kwamen... de volgende keer zal ik eens kijken van welk ras die kippetjes zijn... grote kans dat het geen standaard leg-ras is...

Ik wil gewoon alles weten, maar ik zou niet weten waar ik met deze kuikens naartoe moest na de schattigheids-periode van het uitkomen... en inderdaad... wat als er drie haantjes uit komen... kippetjes weggeven is makkelijker...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...