Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kant en klare plant schema's makkelijke moestuin


Aanbevolen berichten

Ik kwam een aantal kant en klare plant schema's tegen voor in de makkelijke moestuin. Misschien handig voor de makkelijke moestuinders om wat inspiratie op te doen. De plantschema's zijn gebasseerd op een bak van 4 bij 4 ft (4 feet = 121.92 centimeters).

 

Cash Crop

Get the most for your $$

MINIFARMBOX-Planting-Menu_Cash-Crop-300x300.jpg

 

Baby voeding

Plan om voedsel voor de baby zelf te telen

MINIFARMBOX-Planting-Menu-Babyfood-300x300.jpg

 

Schaduw plaats

Plan voor de makkelijke moestuin in de schaduw

MINIFARMBOX-Planting-Menu_Shady-Garden-300x300.jpg

 

Sap tuintje

Makkelijke groente om je eigen sap te maken

MINIFARMBOX-Planting-Menu_Juicers-Garden-300x300.jpg

 

Dit vond ik de vier interessantste lay-outs, maar voor nog vier anderen schema's ter inspiratie klik je hier (tevens meer informatie over bovenstaande schema's).

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Dus in een vak van 30x30 cm kan je 1 courgette planten... hmm mijn courgette die ik vorig jaar in een pot had staan was echt enorm. Ik weet niet of ik dat aandurf.

Ik ben bezig om de indeling van mijn bakken te maken... maar het is wel puzzelen. Heb al flink wat verschillende dingen en wil eigenlijk nog wel meer dingen kweken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Courgette kan maar moet t wel tegen een rek achter de bak aan kunnen groeien. Dan gaat ie ipv de breedte, de hoogte in. Ik heb toch besloten de courgette in de volle grond te planten. Ik heb nog een stuk grond over naast een boom. Kan t lekker de stam overwoekeren

 

Mocht je er niet uitkomen, gewoon vraagje stellen in dit gedeelte van topics. Dan krijg je snel genoeg antwoorden van hoe en wat.

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus in een vak van 30x30 cm kan je 1 courgette planten... hmm mijn courgette die ik vorig jaar in een pot had staan was echt enorm. Ik weet niet of ik dat aandurf.

Ja lijkt mij ook wat weinig ruimte voor een courgette, pompoen, watermeloen en (2x) kool. De oplossing voor de pompoen, watermeloen en courgette is laten klimmen. Voor de courgette heb je daar wel een speciaal ras voor nodig. Kool zou ik gewoon 1 per vakje doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de boerenkool vind ik 2x per vakje idd wel een beetje te veel van t goeie. Daar past misschien (?) net 1 in. Ik zet die ook in de volle grond. De pompoen kan je nog een soort van hoepeltje van gaas overheen hangen? De watermeloen (worden toch mega zwaar?) zou ik vanuit de hoek richting de grond naast de bak laten groeien. Wou ik eerst ook met de courgette doen voor hij op papier werd verhuisd richting de volle grond.

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...