Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Bit - aanbod


Bit

Aanbevolen berichten

Elsanta genoteerd !

Ja hoor, doe maar. Zie ik later wel wat of het kan zijn. Maar ga straks de foto's nog een keer vergelijken op de tuin bij mij.

 

Die Elsanta krijg je hoor, maar bij mij gaan alle Elsanta's er uit en worden vervangen door andere soortjes. Vond de Elsanta erg tegenvallen ( bij mij ) De smaak viel me tegen : vlak , niet voldoende zoet , niet kruidig; gewoon vlak. Planten doen het ook maar matig vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jawel, dat kan . Moet je aangeven welke soort ( en )

 

Je PM aangaande meerijden heb ik gezien, Henk rijdt mee, en ik wacht nog op bericht van NynkeF of dat zij ook weer meerijdt. Rijdt zij niet mee, zou het moeten kunnen, stuur ik je PM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry. Knoflook lijstje wat ik zou maken, gaat niet door. Eigenlijk ben ik overal doorheen. Net nog wel een enkel teentje aan iemand opgestuurd, maar de rest wou ik zelf weer poten dit najaar eigenlijk. Meer, meer. Ik had duidelijk te weinig dit jaar

 

@Esthe76r. Je moet echt wel reageren om te melden wat je hebben wil, anders wordt er niks voor je meegenomen hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Marijke. De Digitalis ferruginea staat nog steeds te bloeien ( al voor de 3e maand volgens mij ) en de onderste zaaddozen zijn nog steeds niet rijp.

Ga ik er wél vanuit dat die rijp zullen zijn tegen de 21 september aan.

 

Wie wil er een paar zaadjes van een tomaat ? ( zie Tomaten vergelijk en proeven - topic )

HenkG. De gele Roma-achtige Oekraïner heeft inmiddels zaad gegeven. Is aanwezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehmm. nee. Nog nooit verzameld moet ik bekennen. Maar zal een aantal zo rijp mogelijke oogsten dan. Dan moet ik maar es niet alle zaadbollen wegknippen.

 

Zaaien die dingen een beetje dan ? Wat komt daar uit dan ? Van een mooie roze enkelbloemige Dahlia kan toch niet iets veel mooiers komen zou je zeggen >?? Nog nooit over nagedacht hoor. Ik koop gewoon elk jaar een paar bollen. Dit jaar laat ik ze trouwens toch maar eens gewoon in de grond, lichtjes afgedekt.

Heb jij ervaring met Dahlia-zaad ? Geven die grote spinnenkoppen überhaubt zaad ? Of zijn juist die zaadvast soms ? ( zelfbestuiving , bezocht door insecten worden ze toch niet ) ??

Welke kleuren hebben je voorkeur. Of gewoon at random ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb altijd mij dalia's gezaaid ,maar 2 jaar geleden.met de vorst gesneuveld.

Begin weer op nieuw.

Heb nu in het voorjaar een gezaaid van rose grote net 4 cm.Hij bloei volop.

Je kan ook de dieven stekken,maar dat is meer werk voor de eigenaar.

Vandaar ik om zaad vraag.

Het gaat altijd goed,laat mij verrassen.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil best stekken van dieven maken hoor. Maar denk dat dat wat laat daarvoor is toch. Kwa seizoen ? Die halen het niet meer goed om sterk te worden voor de winter he ? Toch ?

Kan sowieso in het vroege voorjaar stekken voor je, maar dan moet je me tegen die tijd ( april ) wel even herinneren.

Zaad zal ik knippen sowieso.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat dacht ik al hoor Appelvrouw. Je bent nr 3 die daar om vraagt. Juist de gele geeft niet bijster veel zaad, maar is aanwezig. Net nog iemand via PM zaad beloofd. Ben jij nr 3.

De volgende Gele Roma-Oekraïner ga ik geheel plunderen alleen voor het zaad.

Ik neem gewoon mee wat ik heb. Hou er zélf een stuk of 5 zaadjes. De rest kan ik weggeven. Gereserveerd dus !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil best stekken van dieven maken hoor. Maar denk dat dat wat laat daarvoor is toch. Kwa seizoen ? Die halen het niet meer goed om sterk te worden voor de winter he ? Toch ?

Kan sowieso in het vroege voorjaar stekken voor je, maar dan moet je me tegen die tijd ( april ) wel even herinneren.

Zaad zal ik knippen sowieso.

 

Dat is goed,kan ze wel binnen laten overwinteren.Kunnen ze eerst als kamer/atelier plant zijn/worden.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het nog kan kwa ruimte in de auto enzo, mag je gewoon vast die longifolia munt stekken hoor ! Neem maar mee.

Ja graag, die poters. Neem ik Roseval mee. is 12 genoeg of wil je meer ? ( eierdoosje )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry lees het nu pas. Net terug van vakantie. Het maakt mij niet uit welke Bit, ik vind alles leuk. Een beetje een goed winterhard als het kan. Ik heb laatst een munt soort vanuit de winkel in mijn tuin gezet maar heb geen idee wat voor een soort het is. En of ik hem kan behouden. Of het de winter kan doorstaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Appelvrouw : Lavendelmunt en Grapefruitmunt voor Appelvrouw inmiddels aanwezig. Gel roma Oekraïner zaad , Roseval poters.

Thea heeft inmiddels alles. Stek Florence staat er nog ( sorry )

Voor Jarno 4 muntsoorten uitgezocht. Staan klaar.

Theepot : Chocomunt staat klaar

Dennis. Alles een paar weken geleden verzonden.

Stan 1 stek van de Frau Mieze Schindler en aardbeienzaad

Geedee Pepino plant. en zaad van de grote gelobte rode Oekraïner

 

Voor Jootje de Gembermunt. Hoe kom ik daar bij ?? Kaartje stond er al in. Ook maatje groter omgepot vanmiddag.

 

Marijke: zaad van de digitalis ferrunginea. Is nog niet rijp.

 

Ezelttjuh : Je hebt denk ik alles nu, wil je nog iets ?

Henk : je stekken staan klaar: kom je ze halen , of breng ik ze even langs ? + gele roma Oekraïner zaad.

 

Weknow Je oerprei bolletjes staan boven de grond. Wat wil jij nog ?

Jorieke Van jou krijg ik zo'n mooie ui. Wat wil jij ?

 

Verder heb ik dingen in mijn bezit voor een aantal mensen die ik van Thea heb meegekregen tijdens mijn bezoek aan haar tuin.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...