Salamandertje Geplaatst: 7 augustus 2013 Geplaatst: 7 augustus 2013 Is goed. Die helenium wil ik wel proberen! Dankjewel Quote Bzzzz...
Piroska Geplaatst: 14 augustus 2013 Geplaatst: 14 augustus 2013 Jet, je hebt wel erg veul leuke dingen! Ik heb graag van je als je nog hebt, Egyptische ui, oerprij en bonenkruid. Ik heb voor jou sugarsnaps (sugarbon) lage sperziebonen, hongaarse (gele, of wil je groene? die heb ik niet) evt Hongaarse Sarpo Mira aardappeltjes die je kan poten als je ze goed kan bewaren/opslaan tot die tijd..aardappelziekte resistent en zeer grote opbrengst prachtig rood, uiteraard de Tökzaden in ruil voor de zwarte tomatenzaden, een stek van een mysterieuze muntsoort (zie topic muntsoorten) Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
appelvrouw Geplaatst: 14 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2013 Graag, die aardappelen is een goed idee ook!Oerprei, Egypt ui, Bonenkruid en Noir de Crimee voor jou...( muntsoort hoeft niet hoor..scheelt weer in slepen) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Bit Geplaatst: 14 augustus 2013 Geplaatst: 14 augustus 2013 Appelvrouw. Als je zaad van de Noir de Crimée hebt ook voor mij ? Niet meer dan 5 zaadjes !! 3 zaadjes is ook goed. Quote
Esthe76r Geplaatst: 14 augustus 2013 Geplaatst: 14 augustus 2013 Appelvrouwtje, ik heb wel interesse in wat van je plantjes, de eeuwige moes, de ui soorten en de knoflook tenen. Ook de aardbei is leuk. Kortom: kijk maar wat je wilt/ kan geven. Ik ben er al heel blij mee dat je wat wilt doen. Quote
appelvrouw Geplaatst: 14 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2013 oerprei, egyptische ui en bonkaardbei voor jou Ester...de knoflook ga ik in eerste instantie bwaren om tegen knoflook te ruilen..als er overblijft mag je er natuurlijk ook van! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 14 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2013 (aangepast) Kim412Krijgt: olijfkomkommerzaad JarnoKrijgt: oerpreiGeeft: Chinese Bieslook KruidjeGeeft: winterjasmijnKrijgt: Bonkige aardbei EelzuhtjuhGeeft: bananenmunt en Thymus Preacox, poters franceline, knoflook fokhagymaKrijgt: Mount Omei, poters burgundy highland red(3), aloë vera, knoflook..? Bit:Geeft: Lavendel,grapefruit engembermuntkrijgt:oerprei & poleiNoir de Crimée zaad, stek roze bes Daphne... Stan:Geeft: Paddestoelbroed & Eryngium campestreKrijgt: zaailingen Kruisbes & zaad Bonkige aardbei HenkG:Krijgt: Zaden Rose de Bern en GartenperleGeeft: balkonstar? Esther:Krijgt: oerprei, egyptische ui, bonkaardbei SalamanderKrijgt: BonkaardbeiGeeft: (bloemenzaad) (helenium nogwattius) PiroskaKrijgt: Oerprei, egyptische ui, bonenkruid en Noir de Crimée-Tigerella- en de Oekrainse-Bit-tomaatzaadGeeft: sarpo mira`s, sugarsnaps, lage sperzieboon en tokzaad.. GeedeeKrijgt: teunisbloem en St. JanskruidGeeft: Jostabes 23 augustus 2013 aangepast door Gast Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 14 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2013 (aangepast) Mijn bijgewerkte lijst:Aangeboden aardbei-uitlopers van: Frau Mieze Schinler/Mount Omei/ Gariguette( de laatste onder voorbehoud..zie identificatietopic...)deze aardbei heet dus anders..grote bonkige aardbei met zeer goede smaak en opbrengst...(zie hoe-smaken-jouw-eigen-gekweekte-aardbeien-t5805-50.html#p160177 ...pagina 6) enkele oerpreibolletjesenkele Egyptische uitjesstekjes eeuwig moes stekjes polei munt (Mentha pulegium) geworteldstekjes vast bonenkruid (Satureja montana)geworteld enkele tenen (buitenste tenen) plantgoed van minstens 9soorten knoflook ( o.a.: Germidour, germidrome,valverde, chesnok red, vallado, purple glazer, purple haze, morado, Romanian red )..graag te ruilen tegen andere knoflooksoorten..Stekken van de citroentijm..als deze goed aanslaan..) Verschillende (o.a.) heirloom tomatensoorten..zaden #Rose de Bern#Green zebra#Coeur de Boeuf#Black Cherry#Black and Red Boar#Tomaat Russe#Tigerella#Tomaat -viaBit- Grote Oekraïneralles eigen oogst. Zaden van de grote engelwortelzaden van veldsla..Frans merk, eigen oogstzaden van kervel..eigen oogst 2013 Wordt nog aangevuld. Gezocht: Voor wie er zijn aardappelen biologisch heeft geteeld, en geen aardappelziekte heeft gehad: ik wil graag poters van vroege of halfvroege (plunsminus 90 dagen) aardappelen maat klein eitje. verschillende soorten sla-zadenLage sperziebonenzaadSugarsnaps zaadLoganbesHoningbeskruisbesstek Muccurineskruisbesstek Remarka Nieuw:Zaailingen Helleborus NigerGewortelde stekken van de kruipende rozemarijnZaden Wieringer langstro-erwt 23 augustus 2013 aangepast door Gast Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Piroska Geplaatst: 15 augustus 2013 Geplaatst: 15 augustus 2013 Graag, die aardappelen is een goed idee ook!Oerprei, Egypt ui, Bonenkruid en Noir de Crimee voor jou...( muntsoort hoeft niet hoor..scheelt weer in slepen) geweldig! Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
thea Geplaatst: 15 augustus 2013 Geplaatst: 15 augustus 2013 Heb wel paar aardappelen de vroegste anias en agria.ruilen voor de bonkige aardbei stekken? Oja je kan nu goed bessen stekken maken. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
appelvrouw Geplaatst: 15 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 15 augustus 2013 Knoflooktenen wil ik graag ruilen..Welke knoflooksoorten hebben jullie te ruil? Ik kan enkele tenen ruilen van:Purple Haze, Purple Glaze, Red Chesnok, Valverde, Vallalado, Morado... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Piroska Geplaatst: 15 augustus 2013 Geplaatst: 15 augustus 2013 Als mogelijk graag een paar zaden van de Tigerella en de Oekrainse-Bit-tomaat die laatste: ik kan hem niet vinden op internet, is het een grote pruimtomaat? Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
appelvrouw Geplaatst: 17 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2013 Staat er bij Piroska. Foto van de grote Oekraïner staat bij de proeftomaten..denk ik..een soort coeur de boeuf tomaat,erg lekker!Meer info bij Bit Voor wie niet heeft wat ik zoek maar wel met mij wil ruilen:Ik ben nogal een verzamelaar en verzamel in vlagen.Mijn laatste vlaag is speculaasplanken voor de muur in de benedenkeuken...dus wie er eentje op de rommelmarkt/spullenhulp ziet die niet duurder is dan een euro of misschien hooguit 2, dan graag voor mij kopen.Of misschien heb je er nog een liggen? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Stan Geplaatst: 17 augustus 2013 Geplaatst: 17 augustus 2013 @Appelvrouw, ik heb denk nog wel twee plankjes voor je. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
greetje Geplaatst: 17 augustus 2013 Geplaatst: 17 augustus 2013 sprak de ouwe rommelaar, die vaak te vinden is bij andermans appelbomen......... Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
appelvrouw Geplaatst: 18 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 18 augustus 2013 Dat zal leuk zijn Stan Het is wel de hoogste tijd dat je eens wat bij mijn lijst uitzoekt..of misschien verzamel jij iets wat dat ik net heb liggen? Mijn kruidenzadenbak zal ik vandaag eens doornemen, en hierbij zetten wat ik kan aanbieden. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Stan Geplaatst: 18 augustus 2013 Geplaatst: 18 augustus 2013 Zo zien ze er uit. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
thea Geplaatst: 18 augustus 2013 Geplaatst: 18 augustus 2013 Nu @Jet, mazel kont. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
jootje Geplaatst: 18 augustus 2013 Geplaatst: 18 augustus 2013 Echt een bofkont, die Jet! Ik ga het voor je in de gaten houden bij de kringloop, Jet! Leuk.....ik heb ook altijd van die vlagen......nu zijn dat kannetjes om bloemen in te zetten.....met oor! Soms word ik wel een beetje moe van mezelf! Quote
appelvrouw Geplaatst: 18 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 18 augustus 2013 Geweldig Stan!Dat zijn degene die ik wil..super.Ik weet dat ik ze altijd bij de rommelmarkten zag en ze ook als rommel beschouwde. Nu ben ik hier in Frankrijk en vind ik dat heel leuk, zo Hollands..maar hier bij de brocantes zie je ze niet.(Net een stukje over de brocante op het blog gezet trouwens ) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 23 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 23 augustus 2013 Nieuw: Zaailingen Helleborus NigerGewortelde stekken van de kruipende rozemarijnZaden Wieringer langstro-erwtEnkele Aloë Vera plantjes Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
geedee Geplaatst: 23 augustus 2013 Geplaatst: 23 augustus 2013 Denk je aan die 2 plantjes voor mij...ik zie ze nergens staan Quote
eelzuhtjuh Geplaatst: 23 augustus 2013 Geplaatst: 23 augustus 2013 ow mij kan je wel blij maken met een aloe vera plantje!Ik neem voor jou knoflookjes mee van de fokhagyma. Heb jij een leuk knoflooksoortje die grote tenen/bollen geeft. Ik heb namelijk een grote hekel om aan kleine tenen te pulken hahahahaha.Als ik nog iets voor jou heb dan moet je maar roepen? Was het nog gelukt met het tabakszaad trouwens? Want dat heb ik ook weer gevonden. Quote https://eelzuhtjuh.blogspot.com/
appelvrouw Geplaatst: 23 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 23 augustus 2013 Ja, dat tabakszaad heb ik even laten zitten..Lie stopte met roken, en is nog steeds gestopt Ik had minstens 3 soorten die grote bollen gaven..wil je een bol van één soort, of bv twee mooie tenen van die 3 soorten( je kunt sowieso beter niet de binnenste tenen planten volgens knoflookteler Caillot hier uit de buurt...) (die soorten zijn Germidour, Germidrome, Morado)z ie ook het appelvrouwblog hier op moestuinforum waar ik de soorten beschreven heb... Ik heb niet veel van de knoflooksoorten..gemiddeld 7 bollen per soort, dus ik ben er niet scheutig mee... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 23 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 23 augustus 2013 Ik kan ook ruim aanbieden: ruim pootgoed van de vroeg tot halfvroege aardappel rose de france..prima aardappel voor koken en bakken, roodschillig langwerpig, goed resistent, uit bioteelt... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.