Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vanochtend heb ik mijn allereerste zelfgeteelde knoflook geoogst. Deze viel op omdat er enkele knoflookteentjes boven de grond uitkwamen, en de bladeren omgevallen waren. De rest van mijn knoflook staat nog fier rechtop. Er bleek bij deze echter ook nog een echte bol onderaan te zitten. En dus halverwege de stengel een aantal kleinere teentjes. Is dit een normale groeiwijze voor knoflook, of is de mijne onverwachts zwanger? Ik dacht dat er eigenlijk alleen onderaan een bol met teentjes zou moeten groeien???

En moet ik deze verse knoflook in de koelkast bewaren eigenlijk?

knoflook-close-up68191372081842.jpg

knoflook63831372081843.jpg

Posted

Uiteraard gefeliciteerd en minimaal een beschuit met muisjes waardig..deze bevalling!!!!

Ik heb het trouwens vorig jaar in verscheidene planten ook gehad dus het is niet geheel uniek. Waarom de plant het doet is mij onbekend. De teentjes smaken wel gewoon lekker. Ik heb ze ordinair in de pan gehakt

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Posted

Proficiat, dan weet je zeker dat je vrouwtjes-knoflook hebt!

Maar nu zonder gekheid, deze knoflooksoort is van het type: Artichoke, en heeft de aanleg om meerdere 'etage's teentjes te maken.

Het komt vrij vaak voor dat deze soort dit soort merkwaardigheden laat zien, eigenlijk niet zo heel erg bijzonder,... maar als je het niet kent kijk je er wel even vreemd van op.

Dit verschijnsel gebeurt vaak wanneer de plant in een stress toestand is geweest. bolletjes zijn goed eetbaar, maar pas wel op volgens een oud gezegde zou je na het eten van zo'n look binnen het jaar zwanger kunnen zijn,....