Geplaatst: 29 juni 201312 j Hoi allemaal, Wij zijn nu al denk ik 6 maanden in dubio of we de schuur gaan verven en zo ja welke kleur....We dachten zelf aan heel licht paars omdat we binnen paarse elementen hebben..... Dit is de tuin (hier zo je ook weer een stukje) We hopen hier leuke tips te krijgen voor de schuur.. omdat we het nu allemaal zo houterig vinden, erg veel geel 30 juni 201312 j aangepast door Gast
Geplaatst: 29 juni 201312 j Het hout zal gaan vergrijzen/verweren op den duur.Zo te zien komt er wel genoeg zon op,dus alg zal niet snel komen. Mocht je toch willen schilderen,dan lijkt mij een grijs tint wel mooi,witte muur rechts, grijs in de trottoirbanden, en een leuke zwarte hond .En grijs is een neutrale kleur. Maar kleur is een gevoels kwestie, niet iedereen vind mooi wat een ander mooi vind. Ik wens je veel succes met je keuze en zoektocht.
Geplaatst: 29 juni 201312 j Ik zou het ook zo laten,en kleur paars aanbrengen met paarse bloempotten kussen ttafelkleed?en misschien een schilderij aan de schuurwand? Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 29 juni 201312 j Goedemiddag allemaal, Kijk eerst naar welke kleuren in je beplanting voorkomen,vooral met vaste planten/struiken. Zorg dat deze niet qua kleur gaan vloeken met je tuinhuisje of dat je planten door de kleur van het huisje wegvallen/opvallen ( tuinhuisje en beplanting mogen elkaar niet qua kleur overheersen). Kijk het eerst een tuinseizoen aan en beslis dan welke kleur het zal worden. m.v.g.hans.
Geplaatst: 29 juni 201312 j Of toch niet verven en een leuke klimplant er tegen?"Clematis Vine" bijv.Ok.. wel sneller een risico dat het onrustiger kan worden > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 29 juni 201312 j gewoon een kwestie van smaak natuurlijk. Maar ik zou geloof ik wél verven. En wel een lichte tint. Beetje de tint van het zee-groen-blauw van dat lantaarntje, maar dan nog een paar tinten lichter. Niet te veel een aanwezige kleur. Misschien de deuren weer een tint meer of donkerder oid. Ietsje mee spelen, maar vooral niet te veel. Je hebt al drukke bestrating kwa kleur. Niet te veel doen dus.Wat mij vooral opvalt zoals de foto's nu tonen: drukte. Vormen, materialen , tinten. Druk druk druk. Geen samenhang.Op zich is dat hout wel neutraal. Maar wel erg veel verschillende soorten en vormpjes enzo. Ik zou het rustiger maken. En sowieso : veeeeel meer groen De helft van de stenen eruit miepen en veul meer groen.
Geplaatst: 30 juni 201312 j Auteur De buurman heeft de schuur net geverfd... ziet er wel heel mooi uit!! 30 juni 201312 j aangepast door Gast
Geplaatst: 30 juni 201312 j Auteur Het grond van de tuin komt nu bij de eerste lat, dus zit het hout in de grond.. is dit erg? Moet ik er een doek tussen doen na het verven straks of niet druk om maken?
Geplaatst: 30 juni 201312 j De buurman heeft de schuur net geverfd... ziet er wel heel mooi uit!! Dichtstraten, 4x per jaar spuiten met anti-aanslag-middel. Lounche-set van de Karwei er bij. Een pot en een bak toevoegen ( want het is tenslotte een tuin ) en de VT-Wonen-buitenruimte is klaar ! Maar serieus. Jawel. Ziet er netjes uit. Wat hier opvalt is de eenheid in keuze's. Vormen en materiaal gebruik is rustig gehouden ( nog )
Geplaatst: 2 juli 201312 j Auteur Bijna af: Alleen nog dit weekend grond weggraven en dan kan ik onderaan ook verven 3 juli 201312 j aangepast door Gast
Geplaatst: 2 juli 201312 j Eerlijk gezegd vind ik de toon ietwat te donker, saai en depri grijs. Een vrolijk lila zou de boel wat opfleuren.
Geplaatst: 3 juli 201312 j Auteur Dat mag... we hebben bewust voor deze iets donkerdere kleur gekozen, komt rustiger en warmer over. We wilden een tint donker dan onze tuinmeubel, dat is gelukt en de schuurdeur.Dit is een beetje blauw lijkt wel erdoor, het andere werd beton, de kleuren vonden wij zelf kil. Dit zie je niet echt op de foto, lastijg uit te leggen. We willen juist kleur gaan aanbrengen met borders, planten, bloemen etc.. Ik denk dat het erg persoonlijk is inderdaad. Ps. lekker zonnig weertje erbij doet ook wonderen..
Geplaatst: 3 juli 201312 j ... We willen juist kleur gaan aanbrengen met borders, planten, bloemen etc.. ... Dat zal vast en zeker gaan lukken! Ook zou de foto een wat donkerder indruk kunnen geven dan in 't echt. Wel keurig netjes allemaal en het past zeker goed in de omgeving. Veel succes en plezier ermee!
Geplaatst: 9 juli 201312 j Auteur Schuur is klaar, ook het hek rechts en de latten. Nu zijn wij over de schutting nog niet uit... zouden we die verven en zo ja een witte kleur of wat? Adviezen zijn welkom We blijven bezig haha
Geplaatst: 9 juli 201312 j Wit zou ik niet doen. Kies een kleur uit die de trottoirstenen hebben, bijvoorbeeld dat zachte geel. Staat bij alles en alles staat erbij. Misschien gaat het lichtgrijs worden, of toch wit?
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.