Berti Geplaatst: 17 maart 2011 Share Geplaatst: 17 maart 2011 de aldi verkoopt rabarber (wortels), ik wil er een paar van.denk aan 2 op 60x120 zal dat gaan? in verhoogd bedje, cocopeat/ compost plus evt later bijmesten etc. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 17 maart 2011 Share Geplaatst: 17 maart 2011 Het zijn kleine 'plantjes', die van de Aldi. Het duurt echt een tijd voor ze erg groot zijn hoor. Je zou er best wat meer in kunnen zetten. Anders heb je de komende tijd 2 kleine plantjes met een boel ruimte voor onkruid (of radijsjes, wortels, uien) Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Berti Geplaatst: 17 maart 2011 Auteur Share Geplaatst: 17 maart 2011 hoeveel meer? ik heb gezien hoe groot rabarber wordt (eng gewoon LOL) als het straks is gegroeid kan ik die andere nergens kwijt.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Koert Geplaatst: 17 maart 2011 Share Geplaatst: 17 maart 2011 Nou? Meer dan 2? Lijkt me een beetje te veel van het goede, zullen volgend jaar wel al redelijke planten zijn en dan moet je als nog verwijderen, dat is pas zonde toch? Als ze die 60x120 met hun blad mogen overlappen kun je er wel net 2 zetten, anders toch echt bij een houden. Tip van Jorieke om die ruimte met iets anders op te vullen lijkt me een goede oplossing voor dit jaar, Hans vult trouwens die ruimte altijd op met pompoen(maar die heeft denk ik iets meer plaats,alhoewel dat weet je bij Hans natuurlijk nooit : die kan goed 10 rabarber op een m2 hebben staan ) Quote Even a broken clock is right twice a day Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Koert Geplaatst: 17 maart 2011 Share Geplaatst: 17 maart 2011 hoeveel meer? ik heb gezien hoe groot rabarber wordt (eng gewoon LOL) als het straks is gegroeid kan ik die andere nergens kwijt....Dat bedoel ik : 1 plant is mooi genoeg denk ik, max.2 (maar niet ideaal) Quote Even a broken clock is right twice a day Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 17 maart 2011 Share Geplaatst: 17 maart 2011 Ik vind het tegenvallen hoor, hoe groot zo'n plant wordt. Heb ze nu al een aantal jaar, en je oogst er toch ook van? Ok, de wortels worden steeds meer, maar de stengels eet je er van af.. Mijn stukje is 90 bij 150 en daar heb ik ehm.. 6 planten staan nu. En echt geen jonge planten zoals die van de Aldi. En als het te veel wordt, steek je een stuk van de plant af en zet je hem op marktplaats. Verdien je weer wat terug Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Berti Geplaatst: 17 maart 2011 Auteur Share Geplaatst: 17 maart 2011 mooi dat is dan duidelijk dan doe ik het zo....zet er twee rabarberdingesen in en verder aardbeiplantjes? idee? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 17 maart 2011 Share Geplaatst: 17 maart 2011 Hmmm Rabarber aardbeien moes Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Koert Geplaatst: 17 maart 2011 Share Geplaatst: 17 maart 2011 Dat verschilt dan misschien per ras of teeltwijze dan, ik heb er 5 op een stuk van 1.20 x 3,50 en die overlappen die bak aan alle kanten (de stengels dan he, kluit aan de bovenkant een 20 cm doorsnee). Quote Even a broken clock is right twice a day Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 17 maart 2011 Share Geplaatst: 17 maart 2011 Ja, als ik hier niet oogst dan zijn ze ook flink. Maar de stengels hebben bij mij geen tijd om maar wat over te hangen Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 17 maart 2011 Share Geplaatst: 17 maart 2011 Ik denk hetzelfde als Jorieke, mischien ligt het aan soort maar een rabarberplant wordt alleen supergroot als je niet oogst ik haal er flink wat vanaf endan blijft het heel fatsoenlijk in de perken (wel vol maar das mooi)Maar net wat je wil een vak vol rabarber of 2 planten gecombineerd met wat anders maar dan kun je beter iets doen als pompoen omdat die pas echtgaat groeien als rabarber is afgelopen, aardbei zou op den duur onder de rabarberbladen staan wat niet echt ideaal is lijkt mij. Quote Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Koert Geplaatst: 17 maart 2011 Share Geplaatst: 17 maart 2011 Precies, bij mij is dat ook voornamelijk na Juli als je niet meer mag oogsten. Quote Even a broken clock is right twice a day Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 17 maart 2011 Share Geplaatst: 17 maart 2011 Heb dit jaar nog gewoon geoogst na juli Maar wel een bepaald aantal stengels en blad aan de plant laten zitten als 'voedsel' voor de plant. Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Berti Geplaatst: 17 maart 2011 Auteur Share Geplaatst: 17 maart 2011 ja klopt deed ik ook altijd...nooit kaalgeplukt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 17 maart 2011 Share Geplaatst: 17 maart 2011 Wat ik begreep van rabarber is dat je na bepaalde datum beter niet meer eet ivm dat er een stof die niet zo gezond is dan in de steel komt, me nooit zo in verdiept want voor die tijd ben ik wel klaar met de oogst jam enzo. Quote Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.