Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik weet het niet zeker, maar is dat wel een broccoli? Het blad lijkt anders. Of was de plant de hele tijd precies hetzelfde als de anderen? Wat het ook is, het is doorgeschoten!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst: (aangepast)

Jawel de bloeiwijze..maar die ziet er dus uit zoals bij AH..als je daar een broccoli koop..eerst klein, dan steeds dikker, en na een tijdje ben je te laat met oogsten ( oogsten als de bloemen in de knop nog stevig, groen en stijf tegen elkaar zitten)

aangepast door Gast

Geplaatst:

Dan had er dus eerst een schermpje moeten zijn en dan pas bloempjes. Ik denk ook dat t geen broccoli is. Wel goed om te weten dat je dus erg moet opletten als ze eenmaal schermen aan t vormen zijn, wist ik niet

elizabet.nl

Geplaatst:
Ik dacht dat het eetbare deel de bloeiwijze was

Je kunt de hele plant opeten

Ik maak van de stronken (ook van andere kolen) heerlijke soepen. Flink laten koken (met wat bouillonblokken/kruiden/knoflook enz.) en dan met de staafmixer erdoor.

Jammer om al die stronken weg te gooien, tenzij je veel te veel hebt natuurlijk

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Dat is gene brocolli.

Zelfde plant staat op mijn bijenweide van het bloemenmengsel Tübinger.

Moet dus 1 van deze dan zijn volgens beschrijving

boekweit

mosterd

radijs

kaasjeskruid

komkommerkruid

koriander

goudsbloem

nigelle

korenbloem

dille

Geplaatst:

Dan heeft de zaden teler een fout gemaakt, want de zaden zaten in het zakje van de broccoli.

En hij leek in het begin ook op en broccoli, dus nou weet ik het ook niet meer.

Ik kijk het gewoon nog even aan in ik zie het wel.

Bedankt weer voor de tips mensen, ben zo blij met dit forum

Geplaatst:

Dan mosterd, dus.

Edit: Sorry Huub, ik had je reaktie nog niet gelezen. Het lijkt inderdaad op koolzaad, je hebt verschillende planten die daar op lijken. Ik reageerde op het lijstje van Borsalino.

Geplaatst:

De zijscheuten van een van mijn broccoli's waren ook doorgeschoten en die zagen er wel zo uit als op de foto van cyberpater, ook zo langgerekt en niet zo compact als die van Jasmin. Het blad is wel anders, maar misschien ligt dat ook aan de soort broccoli, want mijn blad was ook anders als die van Jasmin.

Geplaatst:

Ik had mijn voorbeeld even van internet geplukt. Soms zegt een foto meer dan een emmer woorden.

Maar je hebt natuurlijk ook de stengelbrocoli. Ik heb geen ervaring met de groeiwijze, maar die produceert naar mijn weten niet zo'n centrale bloem, maar een boel kleinere roosjes. Maar zelfs dan blijft de begin foto een rare brocoli, veel te dunne steel/stengel.

In mijn zakje met snijbiet zaad, zat kennelijk een verdwaalde korrel rode amsoi. want in het rijtje staat 1 plant die afwijkt van de rest. Echt grappig. Kan natuurlijk ook gebeurt zijn met de would-be-brocoli. En dan is het toch een mosterdplantje.

Geplaatst:

Dan is het mosterd of een andere koolzaad....Niet zo heel gek, want alle koolsoorten kruisen erg gemakkelijk met elkaar. Ook in het wild komen er diverse kool-achtigen voor, die hun stuifmeel rondstrooien. Zelf zuiver zaad van specifieke koolsoorten vermeerderen of telen is bijna niet mogelijk. Dan zou je alle bloemen volledig moeten kunnen afschermen van de buitenwereld...en dan nog kan een toevallige kruising een vorm van een voorouder-kool in zich dragen. Dus ook bij een zaadteler zal een kruisbestuiving of een vals zaadje wel eens voorkomen.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Als het een brocolli was had je sowieso eerst het roosje kunnen zien. Dat vormt zich in het midden (zoals mijn plantjes nu doen) en uit al die kleine bolletjes komen dan de bloemen.

Als dat roosje er was heb je uiteraard te maken met brocolli

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...