Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

babbelen met planten

Featured Replies

Geplaatst:

Hmzz, ik durf het haast niet te noemen, maaruh ben ik de enige die met mijn planten babbelt?

Elke ochtend als ik de tuin inga vertel ik ze hoe goed ze het doen en hoe mooi ze er bij staan, en als ik mij een weg door de courgettes en pompoenen baan om wat te oogsten en ik sta per ongeluk op een blad dan zeg ik sorry.

Laatst gaf mijn kersenboom zoveel morellen dat ik hem dagelijks heb bedankt hiervoor. .. ja ik ben vast gestoord! Zijn er meer gestoorden hier of ben ik de enige?

Geplaatst:
  • Auteur

ohhhh oef, gelukkig! dankje!

Geplaatst:
  • Auteur

zou best kunnen dat ze ons extra belonen hiervoor!

Geplaatst:

Ik vind het heel normaal om met m'n planten te praten hoor.

Geplaatst:
  • Auteur

Ok, dus zo gestoord is het misschien niet..

Geplaatst:

Nee, joh... da's hartstikke normaal toch??? Dat doet toch iedereen... dacht ik altijd...

Sorry zeggen tegen de onkruidjes die er echt uit moeten enzo...

Geplaatst:

Dat is heel normaal want ik doe dat ook. En als je goed luistert, praten ze ook terug!

"mag ik wat compost?"

Of ben ik de enige die dat verstaat?

Geplaatst:

praat ook altijd tegen alle planten .

Geplaatst:

Ik heb ook net de calendula bedankt voor de bloemen voor de zalf...

Geplaatst:
  • Auteur

Ok mensen, fijn te horen dat ik niet gek ben, morgen ga ik voor ze zingen Nee geintje.. maar inderdaad, ik zeg ook sorry tegen de onkruidjes die ik er uit trek: sorry jongens, jullie moeten echt een ander plek uitzoeken, hier komt het even niet goed uit..

grappig dat ik niet de enige ben..

Geplaatst:

Nee hoor, als jij gek bent, ben ik het ook

Ik stond vanmorgen vroeg nog tegen de peultjes kletsen en de tuinbonen te prijzen omdat ze zo mooi bloeien. En heb de regenboogsnijbiet bemoedigend toegesproken dat ze sterk genoeg zijn om ondanks die vervelende mineervlieg toch mooi groot te worden.

En gisteren tegen de tomatenplanten dat het buiten echt lekkerder is dan binnen, afijn knap gestoord dus (maar wel prettig gestoord gelukkig )

Geplaatst:

O?

Dat ga ik ook eens proberen..tot nu toe praatte ik alleen maar tegen de slakken

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Haha ik doe het ook! Grappig dat we lang niet de enigsten zijn.

Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin!

Geplaatst:

hmm. Hier allemaal andersóm. De planten praten wel tegen mij, maar ik doe alsof ik niks hoor. Mij hoor je niks zeggen ( ze kunnen vast gedachten lezen ). Mij hoor je nooit wat zeggen. Ik ben een streng heerschap. Streng voor mezelf, maar nog strenger voor mn planten.

Geplaatst:

Ik had laatst ruzie met de heer Moes. Ik trok voor de zoveel duizendste keer stengeltje, en ik zei: Is de boodschap niet duidelijk? Niet gewenst. Sorry, ga maar elders...

en ik hield zijn handje vast.. dat de boodschap recht naar beneden bij het commando centrum vijf meter onder de grond zou aankomen...

Maar ik was hier eerst!!, beet de heer Moes terug...

Jammer dan, en nou ben ik er... zei ik, geirriteerd dat ik weerwoord had gekregen....

Geplaatst:

in een word: gaaf!

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

Jullie zijn niet lekker....

Echt niet!!!!

Wie praat er nou tegen planten en niet tegen de zaadjes.....??

aangepast door Gast

Geplaatst:

Echt niet?

Nooit blij met een mooi uitgegroeide plant of dankbaar voor een oogst?

Je steekt wel al je inspanningen erin, maar het wordt je toch maar geschonken.

En ja, ik "zeg" dat soms, van binnen

Geplaatst:

ik denk....

dat als je echt met je [eigen] gevoel naar 'n levend wezen kijkt dit een soort praten is

en dat sommige mensen dit gevoel dan uitspreken is dus eigenlijk heel normal

ben er ook van overtuigd dat er een wisselwerking is tussen plant en mens en dat dat ook groei bevorderd kan zijn!

maarja.....ik ben dus ook degene die ervan overtuigd is dat het onkruid dat in jouw tuin/omgeving groeit iets voor jou kan betekenen in positieve zin

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

Zou iets anders ook helpen? Ik zing en fluit veel in de tuin. Soms , als er niemand in de buurt is, behoorlijk hard. Vandaag vooral Moon over Alabama..dat zingt echt lekker weg onder het hakken van het onkruid...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Laatst toen m'n rozenstek, van de roos die ik bij mijn diploma kreeg, 1 jaar oud was.... nog net niet ermee geknuffeld

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.