Geplaatst: 17 mei 20232 j 8 tomatenplanten en een heleboel verschillende zaden aan een contactpersoon bij een locatie voor statushouders. Zij had bij mijn moeder laten vallen dat een aantal statushouders had aangegeven als dagbesteding graag groenten wilden telen, de ruimte er was maar geen zaden beschikbaar waren.. Dat was zo snel geregeld!
Geplaatst: 17 mei 20232 j Twee mensen een aantal flink grote geschoten snijbietplanten kunnen aansmeren. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 30 mei 20232 j Stuk of 10 spontane zelfzaaitomaten uitgestoken uit de kas en gedoneerd aan de buuv die een overactieve tuinoppas had en alles anderhalveweek had verzopen. Zo sneu Ridderspoor zaailingen teruggekregen. Blij mee!
Geplaatst: 1 juni 20232 j Auteur Raapstelen, groene asperges, aardappels (van vorig jaar), een fles passata, en ook wat eieren en vlees maar daar werd ik voor betaald dus dat is dan geen weggeven. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 12 juni 20232 j Eitjes 2 x en 2 x een fles vlierbloesemlimonadesiroop. Vanavond ook weer een fles, maar dan een kleintje. Gaat weer heel hard met de flessen.
Geplaatst: 18 juni 20232 j Buren gisteren laten proeven van onze knoflooktoppensoep, en vandaag de laatste raapstelen met ze gedeeld.
Geplaatst: 18 juni 20232 j German stiffneck knoflook aan een van de tuinburen. Haar man mag geen knoflook, dus zelf kweekt ze het niet maar zij en haar dochter lusten het wel erg graag. Verse knoflook voor pesto voor in de diepvries 😀 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 19 juni 20232 j Wat kroten aan mijn ouders meegegeven, zij kennen alleen de rode, ben benieuwd wat ze van de oranje vinden.
Geplaatst: 21 juni 20232 j Een flinke pan risotto met venkel en doperwtjes uit de tuin en een potje kamille thee ook uit de tuin aan mijn zus meegegeven.
Geplaatst: 25 juni 20232 j Kamerplant stekjes. Zodra de buiten planten in de zon staan gaan we binnen lekker door met zaaien & stekken van kamerplanten. Houd je bezig
Geplaatst: 27 juni 20232 j Twee venkel, twee courgettes, 6 eitjes, potje kamille thee, potje gedroogde oregano en een klein bosje bloemen aan m'n zwager en schoonzus.
Geplaatst: 2 juli 20232 j Bloemen, bessen en de laatste rabarber uet gaan zometeen op reis naar mijn moeder die morgen jarig is. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 2 juli 20232 j Moeders was ook erg verguld met de bos bloemen e.d. Van iemand anders in de famielie nog meer rabarber, ijsbergsla en nieuwe aardappelen gehad, dus ze komt de week wel weer door zo. Ik had haar eerder ook al eens wat tomatenplanten meegenomen en die beginnen ook al vrucht te geven. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 2 juli 20232 j M'n schoonmoeder heeft een bos bloemen in de tuin geplukt en heb ik ook nog twee courgettes meegegeven. M'n zwager ging ook naar huis met een Courgette. En mn zus bracht een paar lege eierdozen en ging weer naar huis met een gevuld doosje met eieren.
Geplaatst: 2 juli 20232 j Wat kan iedereen al rijkelijk uitdelen. Verder dan eitjes kom ik niet hoor. Edit: nou misschien wel:Peterselie uitgeschept en sla plantjes. Een zak vol met sla en een bos geurige bloemen met een pot vol met eitjes. Had de pot vol met soep gehad. Mag nooit leeg terug, dus gevuld met de eieren [emoji4]
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.