Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

Vier mooi vertakte stekken van de kruisbes Mucurines aan wat leden van onze vereniging gegeven. 

Geplaatst:

Heel veel eitjes weggegeven aan broers en ouders en baklava aan mijn ouders en nichtje. Leuk man als er weer te delen valt.

Geplaatst:

Boventallige pe/pa plantjes aan buren. Ik had ze eigenlijk al soort van weggegooid, tot ik bedacht dat zij er misschien wel blij mee zouden zijn.

aangepast door Arja

Geplaatst:

Massa's enthout van appels, peren en kersen.

Geplaatst:

@Arja ik hou mij aanbevolen voor de overtollige pe pa zaailingen hoor..😄

Geplaatst:

@Lia56 Ik neem sowieso alles wat ik over heb mee naar de mtfd! 

Geplaatst:

2 doosjes eieren

Geplaatst:

Een flink aantal dikke rabarberstelen aan de buren. 

Geplaatst:

En nog meer rabarber, nu andere buren blij mee gemaakt. 

Geplaatst:

Jij rabarber en ik weer eitjes! Sinds we weer 5 eitjes per dag hebben, kunnen we weer flink uitdelen.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Jam aan vriendin gegeven, giga grote zonnebloemzaden aan andere vriendin. 

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Drie peren Doyenne du Comice (onderstam Kirchensaller) en een appel Fuji (onderstam M26).

Geplaatst:

Nog een keer 5 7 peren Doyenne du Comice op Kirchensaller, en een Zwolse perzik (zaailing). En een appel van onbekend ras, op M26.

aangepast door marcelru

Geplaatst:

Een peer Zoete Brederode, op Kwee MA met Doyenne du Comice tussenenting.

Geplaatst:

Tja, moederdag is plantjesdag. Dus Mam kreeg een rode minibel tomaat, een rode biquinho peper, twee mooie dahlia's en een flinke hoop rabarber.

Eerder nam ik veel meer tomaten e.d. mee, maar de tuin is inmiddels veel kleiner en Mam een stukje ouder (maar nog een heel zelfstandig oud besje).

Geplaatst:

Vorige week een paar kennissen blij gemaakt met een heleboel jonge spiraalknoflookplantjes die volgend jaar een mooie oogst gaan geven en waar ze nooit meer van afkomen.

• 4 weeks later...
Geplaatst:

Ik ga zometeen naar een verjaardag en neem mee... knoflook en rabarber. 

Geplaatst:

Gisteren 1 x eitjes en 2 x vlierbloesemlimonadesiroop aan 2 verschillende mensen. Vandaag een doosje eitjes aan een vriendin.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

De laatste keer rabarber voor de buren, en een potje jam.

Geplaatst:

Had veel te veel slaplantjes om mee naar huis te nemen, dus de afgelopen paar dagen 4 bakjes weggegeven......mn horren hebben er blijkbaar voor gezorgd dat ik een vd weinigen op t complex was met nog enige sla en ze waren allemaal volkomen gaaf! De anderen waren er dus heel erg blij mee :)

Geplaatst:

Een olifantenknoflookteen aan de buren gegeven, met de belofte dat ze later dit jaar wat tenen krijgen om te poten. 

• 4 weeks later...
Geplaatst:
  • Auteur

6-en-een-halve-kilo bramen! :shock: Aan @Anna3 en Peter. Ze moesten ze zelf nog even plukken, en ik heb mee geplukt. Ik had niet gedacht dat er in 1 pluk zoveel van af zou komen! 

Ook een kleine 2 kilo frambozen. 

De eenden vonden het ook gezellig, en helpen je graag van overrijpe bramen af. 

IMG_6066-2.jpg

Geplaatst:

En we zijn er blij mee! De gele pruimen gaan zo in de mond, de rest wordt confituur met een beetje sinaasappelsap en enkele kumquats!

EFAFC449-89BE-4624-B8C9-B82B685E8DAA.jpeg

6,5 kilo bramen sooo heee!!

aangepast door appelvrouw

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic