RobO Geplaatst: 15 juli 2017 Geplaatst: 15 juli 2017 courgette pfff2, komkommer, andijvie, bloemen aan schenkster van kasje Quote
Mellie Geplaatst: 15 juli 2017 Geplaatst: 15 juli 2017 courgette pfff2 Hier een pffff3. Nog geen courgette te zien, laat staan dat ik ze weggeef Quote
Spitskool Geplaatst: 16 juli 2017 Geplaatst: 16 juli 2017 Pfff4: een courgette. (Eentje, ja. Dus eigenlijk mag ik helemaal niet zuchten. ) Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
speets Geplaatst: 16 juli 2017 Geplaatst: 16 juli 2017 Pffff5: hier nog helemaal NIETS! De slakken hebben de harten eruit gegeten Hij loopt wel weer uit, maar bloeit nog lang niet............ En ik zie allemaal van die lekkere recepten De augurken doen het geweldig, dus die ga ik morgen weggeven. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Wortel Geplaatst: 16 juli 2017 Geplaatst: 16 juli 2017 Ik doe vandaag mee met de courgette qua weggeven Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 17 juli 2017 Geplaatst: 17 juli 2017 Tja wordt eentonig.maar weer een komkommer weggegeven aan de overbuurvrouw die weer voor 1,5 week in Frankrijk is. Maar hangen er nog veel aan,nog nooit meegemaakt zoveel, nu komen ook de courgette. Zet maar een kistje aan de straat, met gratuite Quote
aalterse-willy Geplaatst: 18 juli 2017 Geplaatst: 18 juli 2017 Gisteren andijvie, boontjes en komkommer. Toen ik de komkommer wegbracht was de buur niet thuis. Ik maakte dus een draai met de fiets over hun gazon en legde de komkommer op een tafeltje. Een uur later kwam de buur bij ons, dacht om een babbeltje te doen en een pintje te drinken maar ik was mis. Er was bij die mensen ingebroken ongeveer op de tijd dat ik daar was. Toen heb ik de politie maar gebeld. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Mellie Geplaatst: 18 juli 2017 Geplaatst: 18 juli 2017 Toch knap dat zo'n courgette al 5 'pfffff's' op zijn geweten heeft. Gniffel! Ik heb andijvie meegegeven aan de marktplaatsdame die wat kwam ophalen. 'Lust je andijvie' vond ze in deze context een erg vreemde vraag, maar toen ik vertelde dat ik een moestuin had, was ze alleen maar blij verrast. Ik heb zelf trouwens van een wijkgenoot terwijl ik langsliep en gedag zei, een handvol augurken meegekregen. Zo leuk! Bleek een volkstuin te hebben en om te komen in de augurken Quote
Spitskool Geplaatst: 18 juli 2017 Geplaatst: 18 juli 2017 Het overschot aan vrolijke courgettes was voor een collega. Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Mellie Geplaatst: 18 juli 2017 Geplaatst: 18 juli 2017 Toch een stuk leuker om achter je pc te gaan zitten Quote
Wortel Geplaatst: 19 juli 2017 Geplaatst: 19 juli 2017 Gisteren sperziebonen aan de buren. Heb dinsdag 2 roodrugparkieten van hun gekregen, dus kon nu mooi wat terug geven. Werd gewaardeerd Quote
balkontuinder Geplaatst: 20 juli 2017 Geplaatst: 20 juli 2017 Zaden van Borage, Papaver en Snijbiet. Quote
Charly Geplaatst: 21 juli 2017 Geplaatst: 21 juli 2017 Boontjes voor een aardige meneer die af en toe door de tuin rost om te helpen onkruid te bedwingen, of stro brengt voor de varkens / geiten, of paaltjes mee helpt in de grond te peuren, draad spannen, heggen mee snoeit. Zomaar soms een dagdeel. En gewoon betaald natuurlijk. Maar dan is het wát leuk om ook wat mee te geven steeds, waar ie toch aan bij heeft gedragen. Deze keer dus spekboon Blauhilda, gemengd met Melissa. Beide paars en feitelijk weet ik niet goed welke meer welke is. Maar lekker sowieso! Quote wees bevriend met kleine dingen
Mellie Geplaatst: 24 juli 2017 Geplaatst: 24 juli 2017 2 bossen bloemen. 1 voor de naaijuf en 1 voor een hoogzwangere dame van marktplaats die veel later langskwam dan gepland vanwege allerlei ellende. Ik geloof dat ze na de eerste verbazing, mijn geste wel kon waarderen. Quote
Mellie Geplaatst: 4 augustus 2017 Geplaatst: 4 augustus 2017 Deze keer dus spekboon Blauhilda, gemengd met Melissa. Beide paars en feitelijk weet ik niet goed welke meer welke is. Maar lekker sowieso! Ik wilde posten dat we palmkool aan de buren en bramen aan de naaijuf hebben weggegeven. Nu komt mijn 3-jarige even meegluren wat mama doet. 'Dat zijn mooie boontjes mama. Ik wil ook paarse boontjes!' Bedankt Charly Quote
Wortel Geplaatst: 4 augustus 2017 Geplaatst: 4 augustus 2017 Haha. Kan het me helemaal voorstellen. Helaas blijven ze niet paars bij het koken, maar worden weer groen. Quote
Mellie Geplaatst: 4 augustus 2017 Geplaatst: 4 augustus 2017 Ja ik ken ze! Maar helaas al voor het tweede jaar geen bonen uit de tuin. Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 18 augustus 2017 Geplaatst: 18 augustus 2017 Courgette aan mijn schoondochter Quote
Wortel Geplaatst: 26 augustus 2017 Geplaatst: 26 augustus 2017 2 courgettes aan de buurvrouw. Volgend jaar maar een plant minder... Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 26 augustus 2017 Geplaatst: 26 augustus 2017 courgette en paprika Quote
RobO Geplaatst: 30 augustus 2017 Geplaatst: 30 augustus 2017 boontjes, nog 4 kg te gaan (zelf al 3 kg in de vriezer=genoeg=genoeg) Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 9 september 2017 Geplaatst: 9 september 2017 Ja toch veel hoor,zeg. Het niet iedere dag ,maar tomaten, courgette, paprika,Spaanse peper, bieslook, zelfs boerenkool, ik heb een herfst variant,die maar een paar graden vorst kan verdragen. Dus panklaar gemaakt voor mijn schoondochter, lekker de vriezer in.van de week weer,want ik heb veel te veel Quote
Anna3 Geplaatst: 9 september 2017 Geplaatst: 9 september 2017 Mais en komkommers. Ik heb een komkommerplant en die geeft zo ontzettend veel komkommertjes dat ik die elke keer kan uitdelen en nog over heb. Plant van de appie nota bene... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.