Jump to content
Jorieke123

Wat heb je vandaag uitgedeeld/weggegeven?

Recommended Posts

Ik geef elke dag kilo's druiven weg, ze worden anders toch opgegeten door de hoornaars, vlinders, wespen en allerhande vliegen en vliegjes, ook de slakken doen hun best heb ik gemerkt.

Maar zodoende weet ik precies welke trossen er heel zoet zijn.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

6 bakken pompoen soep

en de gekregen appels en peren en ook de vuilniszak vol boerenkool

Mag een ruil hier ook? Is tenslotte ook een soort van uitdelen, van twee kanten uit dan.

Ik heb namelijk vandaag voor werk nog even snel op een parkeerplaats afgesproken met Goldfish voor een deal. Betaald met een paar verschillende pepino-zaailingen en naast een leuk gesprek, een flinke buit mee terug gekregen. Zo heb ik de meest prachtige chayote gekregen, maar liefst 1,5 meter aan groen op een stokje. Het gevaarte maakte de auto een stuk groener. En dan ook nog eens in de achterbak meerdere stekken van de Chileense Guave. (Het favoriete fruit van Queen Victoria, zo weet ik nu dankzij Goldfish.) Het kon niet op vanochtend.

Heel erg blij mee. Dankjewel Goldfish!

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Mijn overgebleven tomaten en paprikaplanten via mail beschikbaar gesteld aan mijn medetuiniers.

Binnen 2 minuten de eerste pot paprika's al vergeven. De rest vindt ook nieuwe bezitters, zoals ieder jaar

Ik heb een zelf-opgekweekte Neem-zaailing en wat gedroogde Roselle-bloemen (voor de thee) weggegeven aan een mede-forumlid. En daarna een uitgebreide rondleiding door zijn tuin gekregen. Het is altijd weer een verrassing om andermans fruit- of moestuin te zien en een gedeelde smart om andermans onkruidverhalen aan te horen. Goede invulling van een deel van mijn dag vandaag.

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Nog niet daadwerkelijk weggegeven, maar wel een gegadigde waar ze binnenkort naartoe gaan: tomatenplantjes waar ik geen ruimte voor heb! Heb nu 15 planten staan, 4 verschillende. De overgebleven 4 plantjes gaan naar goede vrienden

Schrijft over slow living lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl

Kílo's rabarber

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt".

Huub Buijssen.

Rabarber (dat groeit als nooit tevoren) en aardbeien.

Aardbeien, heb de afgelopen paar jaar letterlijk minder dan 5 aardbeien kunnen oogsten, maar dit jaar is dat anders. Dagelijks wel een kilo aardbeien, heerlijk! En dat vinden de buren ook.

Hier is het eigenlijk al over, niet veel oogst, maar toch wat.In ieder geval beter dan vorige jaren. Eerste planten hebben al uitlopers zag ik vanmiddag.

Eitjes en kaas aan de buurman. Omdat ie zo lief voor de plantjes gezorgd had tijdens ons uitstapje naar Andalusië.

wees bevriend met kleine dingen

Ik ben los! Alle overtollige zaailingen / planten van dit seizoen zijn nu weggegeven.

Lijstje 2018 (excl. MTFD):

- Herfstprei, zaaiui Hyskin, Snijselderij , Tomaat Roma, Tomaat Balkonstar, Rode bes

- Balkonstar, oregano

- Knolselderij 12, zaaiui

- Knolselderij 12

- Balkonstar 2, Roma 2, paprika, Triple crown, komkommer

- Pompoen 2, courgette

- Oregano, tijm, meloen 2, komkommer 2

- Ostara frigo 12

- Ostara frigo 13

Deze overtolligen hebben nu een eigen huis (tuin), een plek onder de zon. Beter dan in de kliko. En ik heb krediet opgebouwd ...