Gitta Geplaatst: 6 september 2024 Geplaatst: 6 september 2024 Een krop rode botersla aan mijn moeder meegegeven. 1 Quote
Arja Geplaatst: 21 september 2024 Geplaatst: 21 september 2024 Szechuan pepers aan een vriendin. Ik weet dat ze een recept heeft waar ze ze in gebruikt, maar tot nu toe komen ze altijd van de toko. Ben benieuwd of dit verschil maakt. Ik had ze vers geoogst, in tegenstelling tot @Mellievind ik ze heerlijk fruitig ruiken. 2 Quote
G. B. Geplaatst: 21 september 2024 Geplaatst: 21 september 2024 Een wat groot uitgevallen koolrabi verhuisde vanavond naar de kippen van de buurvrouw (uiteraard met haar toestemming) kippen waren er maar druk mee Foto: het verschil met een normale koolrabi en de wat groot uitgevallen kool ernaast 🙊 De paarse is iets groter dan een sinaasappel 3 Quote
Dahli Geplaatst: 21 september 2024 Geplaatst: 21 september 2024 Een aantal Madame Jeanette aan mijn moeder meegegeven. En een zakje massala kerrie. Heb haar uitgelegd hoe je roti kip maakt en daarbij is madame natuurlijk onmisbaar. De massala ook, maar die kwam van de toko. 2 Quote
Rookie Geplaatst: 22 september 2024 Geplaatst: 22 september 2024 Pepers weggeven aan vrienden. 1 Quote
bonnie f Geplaatst: 22 september 2024 Geplaatst: 22 september 2024 Aardappel, boontjes en bietjes. Bij allerlei buren. 2 Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
appelvrouw Geplaatst: 22 september 2024 Geplaatst: 22 september 2024 Een boel kamerplanten stekjes aan dochterlief.. 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 22 september 2024 Geplaatst: 22 september 2024 In tegenstelling tot @Mellievind ik ze heerlijk fruitig ruiken. De blaadjes van de plant vind ik stinken, korrels zelf ruiken gelukkig niet zo naar petroleum. Een beetje citroen meets petroleum met veel petroleum. Zoiets denk ik. 2 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 23 september 2024 Auteur Geplaatst: 23 september 2024 Een fles passata, een zakje andijvie, 1 biet, rode paprika's, pepertjes, en een bezorging van wat vlees en eieren enzo. We krijgen er vanavond pannenkoeken voor terug 3 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 23 september 2024 Geplaatst: 23 september 2024 En wij hebben het gekregen😎🥳🥳🌶️🫑🍅🥚🍳👍 4 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Rookie Geplaatst: 26 september 2024 Geplaatst: 26 september 2024 Peachadew pepers, espelette pepers, paprika's, uien en knoflook aan dochterlief. Quote
appelvrouw Geplaatst: 27 september 2024 Geplaatst: 27 september 2024 Een zak vol boomlelie bollen en twee planten jiaogulan aan een tuinvriendin. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Rookie Geplaatst: 27 september 2024 Geplaatst: 27 september 2024 Uien, tomaten en pepers aan vrienden. Quote
woldistel Geplaatst: 6 oktober 2024 Geplaatst: 6 oktober 2024 Aan iemand die misschien mijn nieuwe voedselbossige buurman wordt; als je nog kweeperen wilt..... Ik kom weer om in de kweeperen. Alsjebieft, neem wat mee 🙂 4 Quote
appelvrouw Geplaatst: 6 oktober 2024 Geplaatst: 6 oktober 2024 Ja leuk hè kweeperen weg geven! In mijn vorige tuin had ik ook zo’n gulle boom. Jammer dat je verderop woont. Ik kon vandaag gelukkig aan een kinderkraampje kweeperen kopen voor tien cent per stuk.. ik had vijftig cent bij me en 5 peren is net genoeg om de siroop die overbleef van de stoofperen inmaak te gebruiken. 4 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Lia56 Geplaatst: 6 oktober 2024 Geplaatst: 6 oktober 2024 pompoensoep, pompoenen en bonen aan diverse buren 3 Quote
Tanja65 Geplaatst: 6 oktober 2024 Geplaatst: 6 oktober 2024 1 uur terug, woldistel zei: Aan iemand die misschien mijn nieuwe voedselbossige buurman wordt; als je nog kweeperen wilt..... Ik kom weer om in de kweeperen. Alsjebieft, neem wat mee 🙂 helaas, uit de buurt. was leuk geweest! Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
woldistel Geplaatst: 7 oktober 2024 Geplaatst: 7 oktober 2024 @appelvrouw, qua benzinekosten wordt het al bijna de moeite, hoor. Ik heb een boompje met zelfmoordneigingen. Vorig jaar of het jaar daarvoor knapten de takken van de stam, omdat er zoveel vruchten aan zaten. Dit jaar is het weer verschrikkelijk. Ik moet er niet aan denken dat dit het minimum van een beurtjaar is😄 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 7 oktober 2024 Geplaatst: 7 oktober 2024 Haha als dat zo is, een beurt jaar, moet ik volgend maar even komen buurten om je van een deel af te helpen. Vroeger had je nog de website van Okke ( Okke houdt van kweeperen) waar je de kweeperen weg kon geven daar heb ik wel enkele jaren van gebruik gemaakt als het zo uitkwam dat ik net naar Nederland ging. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
acpronk Geplaatst: 19 oktober 2024 Geplaatst: 19 oktober 2024 Vandaag kwam een vriend langs, en wilde wel wat backups van enkele planten maken. Honingmeloensalie Ananassalie Thaise basilicum horapa Bergbasilicum Citroengras Verbena lollipop Peruaanse postelein Stevia Zaden van 2 stokboon rassen En misschien nog wel wat 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Mellie Geplaatst: 20 oktober 2024 Geplaatst: 20 oktober 2024 Oeh honingmeloensalie?! @acpronk ruit die echt naar meloen? Klinkt in elk geval heel leuk! Ik heb een pretpakket aan een lieve moesvriendin gegeven. Fles tomatenketchup, fles vlierbloesem, pot suppengewürz en een potje laatste Turkse paprikapoeder. Mijn ouders komen in december uit Turkije…. Kan ik mooi de oogst van dit jaar testen! 1 Quote
Rookie Geplaatst: 21 oktober 2024 Geplaatst: 21 oktober 2024 Pepers, paprika's en bietjes meegegeven aan dochterlief. 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 28 november 2024 Auteur Geplaatst: 28 november 2024 Ik kreeg van Sinterklaas de opdracht om een paar dozen te maken met allerlei lekkers uit onze tuin. Voor mijn familieleden Met daar in: een pot appelmoes, een pot jam, een fles sap, een fles passata, een pot met een thee-melange met/van een boel bloemen uit een varkensveld, een flesje rozemarijnspray, een doos eieren, een reep chocolade met nootjes uit eigen bos, en zelfs een flesje eau de vie van mirabellen. Was erg leuk om samen te stellen, ik denk dat het wel in de smaak gaat vallen! 6 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 28 november 2024 Geplaatst: 28 november 2024 Dan heeft Sinterklaas bij jou heel duurzaam en lekker zijn boodschappen gedaan! 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.