frans cop Posted July 7, 2013 Share Posted July 7, 2013 Geachte, Ik heb enorm veel lats van waarschijnlijk slakken; de bladeren van mijn bonen e.a. worden systematisch afgebeten. Nu heb ik iets eigenaardig : ik plantte courgetten planten volledig afgeschermd door een plastic zak, en toch waren 2 van de 3 planten na 2 dagen afgebeten, wat zou dit kunnen zijn. Ik ben er zeker van dat er geen slakken kunnen bijkomen. Met dank bij voorbaat voor elke goede raad FC Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted July 7, 2013 Share Posted July 7, 2013 Hoe weet je dat zo zeker? Dat die slakken er niet bij kunnen...? Foto? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted July 8, 2013 Share Posted July 8, 2013 Strooi eens wat slakkenkorrels. Dan ziet ge direct of er slakken zitten.Die schuilen overdag ook onder de grond hoor, daarmee ziet ge ze niet maar ze zijn er wel. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnoud Posted July 8, 2013 Share Posted July 8, 2013 Duiven zijn ook gek op verse blaadjes van de bonen,tenminste,hier in Harderwijk wel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted July 8, 2013 Share Posted July 8, 2013 Bij zonnig/droog weer graven slakken zich in om niet uit te drogen.Ze kunnen dus uit de grond komen gekropen en zo de courgettes opeten. Je moet ook eerst de onderkant van de bladeren nakijken...zodat je geen slakken opsluit in de plastieken zak. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
bildtker Posted July 11, 2013 Share Posted July 11, 2013 hier in het bildt vreten de eenden aan de bonenblaadjes waneer ze vet zijn overweeg ik er een paar te .............................. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts