Dana45 Posted July 10, 2013 Share Posted July 10, 2013 Hallo, ik weet niet goed of ik op de goede plek zit, maar ik heb een kweekkas gekregen voor mn verjaardagen wil gaan beginnen. Het is geen grote, 1m lang.Maar hoe? De plek heb ik gevonden in de tuin, maar moet ik terrastegels verwijderen onder de kas, en dan aarde erover,of kan ik de tegels laten liggen en dan aarde storten.. Wat kan ik gaan zaaien in deze periode? etc etc. Benieuwd of jullie me tips kunnen geven? gr Dana Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted July 10, 2013 Share Posted July 10, 2013 Welkom ! Ja hoor, er kan van alles en straks als het week kouder gaat worden kan je het seizoen een beetje verlengen met je kasje. Ik zou zeggen : pick your choice ( bv "bloemkool zaaien" ) , typ dat in in het zoekvenster rechtsboven, en de topics daarover verschijnen.Verder in alle ( en dat zijn er heel veel ) topiconderwerken die op de beginpagina staan , kan je zoeken. Topic bij hoofdstuk groenten : "nu nog zaaien" bv etc etc. Veel plezier op ons forum en succes ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted July 10, 2013 Share Posted July 10, 2013 Welkom en een mooie oogst. Je vraag over de tegels eruit halen of niet ? het kan alle twee. Als je pluk/snijsla, radijs of spinazie e.d. plant kan je af met een deklaagje van 15 tot 30 cm en anders wel de tegels eruit. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted July 10, 2013 Share Posted July 10, 2013 Welkom Dana, ge kunt ook een bak maken waar uw kasje op past en daar dan grond in doen, hebt ge meteen een MM, Makkelijke Moestuin Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
roosmarij Posted July 11, 2013 Share Posted July 11, 2013 Welkom Dana, je bent op de goede plaats.... veel plezier met je nieuwe kas! Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zonnetje Posted July 12, 2013 Share Posted July 12, 2013 Welkom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilona Posted March 4, 2014 Share Posted March 4, 2014 Hallo Dana, Ik weet niet of je al iets besloten of gedaan hebt, maar het vierkante meter tuin principe is misschien wat voor jou.En daar hebben ze het over een bak op tegels of worteldoek en dan 15 of 30cm aarde erin.Ik hoor graag wat je hebt besloten en wat je gezaaid/geoogst hebt Groentjes Ilona Quote http://www.moestuinforum.nl/blog/Ilona/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted March 5, 2014 Share Posted March 5, 2014 hahaha. Ilona. .... Ik zie dat je allemaal echt heel oude topics omhoog aan het halen bent ? Helemaal goed natuurlijk als je op zoek bent naar allerlei info, kom je ook wel veel vroeger gestelde vragen tegen.Maar denk dat je bijvoorbeeld bij een topic als dit, je er wel van uit kunt gaan, dat de voorgestelde persoon echt niet meer op het forum meeleest en dus 'weg' is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted March 5, 2014 Share Posted March 5, 2014 Hallo, ik weet niet goed of ik op de goede plek zit, maar ik heb een kweekkas gekregen voor mn verjaardagen wil gaan beginnen. Het is geen grote, 1m lang.Maar hoe? De plek heb ik gevonden in de tuin, maar moet ik terrastegels verwijderen onder de kas, en dan aarde erover,of kan ik de tegels laten liggen en dan aarde storten.. Wat kan ik gaan zaaien in deze periode? etc etc. Benieuwd of jullie me tips kunnen geven? gr Dana Welkom, natuurlijk ben je hier op de goede plek. Ben zelf ook nieuweling, maar voel me thuis bij deze vriendelijke tuinders.Klein maar fijn, voor een goed begin en veel plezier. Als je de tegels niet weg wil halen of eerst wil proberen of de plek goed is. Zou je met potten en trays kunnen werken, radijs, pluksla en spinazie kunnen bijvoorbeeld in trays. En sla, wortels, snijbiet, tomaat en paprikabijvoorbeeld in potten.Afhankelijk van de hoogte, zou je in de hoogte kunnen werken? Kan er bijvoorbeeld een stelling in? Dan kun je op verdiepingen trays en potten neer kunnen zetten.Er zijn ook groenten die je in de tuin kan planten, tussen de tuinplanten. Sla en snijbiet geven een mooie aanvulling. Gaan wij dit jaar ook doen, gewoon in de siertuin planten. Heb dat gezien bij een instelling, stond super mooi en goede opbrengst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilona Posted March 5, 2014 Share Posted March 5, 2014 Maar denk dat je bijvoorbeeld bij een topic als dit, je er wel van uit kunt gaan, dat de voorgestelde persoon echt niet meer op het forum meeleest en dus 'weg' is. Zonde toch, het topic was pas van juli vorig jaar. Je kunt er nu dus heel veel van leren hoe het is gegaan vorig jaar.En ja ik ben zelf nog heel erg zoekende op het forum, voor mij 'eerste' forum, vandaar. Quote http://www.moestuinforum.nl/blog/Ilona/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted March 5, 2014 Share Posted March 5, 2014 Helemaal eens hoor ! Dat komt echt heel erg veel voor. Zo vaak als ik iets lees over wat er allemaal gezaaid wordt en daar daarna noooit meer wat over hoor/lees/zie. Dan denk ik ook wel eens: wat heeft het voor nut dat op het forum te plaatsen dan je half februari afrikaantjes zaait, en we nooit te weten komen dat ze dus vroegtijdig zijn weggegooid...... bv dan he ?Tja..... een forum is een vage afbeelding van de werkelijkheid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted March 5, 2014 Share Posted March 5, 2014 Heb wel niet half februari afrikaan gezaaid, maar toch ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts