Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Ik weet het niet meer

Heb je net iets gerookt uit eigen tuin dan?

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:

Ik had heel wat groente meegenomen naar Nl, en heb er bv veel salades maar ook soepen van gemaakt. Vandaag (gepureerde)soep van knolselderij aardappel en wortel gemaakt, met verder toevoeging van peterselie en selderijblad...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Snijbiettaart! Yep...alweer. Maar voorlopig de laatste denk ik, het houd nu wel een beetje op, die snijbiet. Komt er violgend seizoen zeker weer in. Is voor mij wel DE topper van het seizoen>

Geplaatst:

Hier de laatste meegenomen groentes van mijn landje. groentesoep met knolselderij, witte knolletjes en peen.

Hoogste tijd dat ik weer vertrek naar de tuin, het begint te kriebelen...............

Geplaatst:

ik had wel snijbiet op mijn tuin maar heb het niet gegeten...

ik weet nog steeds niet wat ik ermee moet!

vandaag zelf ingemaakte witte bietjes met een speklapje gegeten.

Geplaatst:

Eva....probeer de snijbiet taart die bij de recepten staat eens. Je kan ook veel recepten met snijbiet op internet vinden! Ik vond het zeer de moeite waard, maar dat zegt niks, ik lust bijvoorbeeld absoluut geen bietjes!

Geplaatst:

Afgelopen zondag hebben wij de 1e rucola salade gegeten uit de tuin die ik in t najaar heb gezaaid Er staat nog 1½ bak vol van.

Good things come in small packages

Geplaatst:

Helly, heb je die dan in de kas (je hebt het over 'n bak vol) gezaaid of in de volle grond?

Bij mij werd het niks meer in de volle grond. Rare harde blaadjes, de kippen vonden het lekker.

Geplaatst:

Ik heb ze in de zelfde bak gezaaid waar ik afgelopen zomer mee heb gewerkt. Gewoon een 'SFG' met vakken. Daaroverheen wel een paar van die buigbare electrabuizen heen gebogen en wat van die Lill gordijnen van de Ikea gespannen. Met erg koude nachttemperaturen doe ik er een vliesdoek overheen. Dan blijft het wel goed gaan. Ik heb dus 2 vakken van 30x30cm ermee ingezaaid (andere vakken boerenkool, veldsla en spinazie en nog 1 paprikaplant met mijn 1e paprika ) en dat ging hardstikke goed, zonder een bak met glas ofzo. Staat wel in mijn achtertuin met schuttings eromheen dus zal t minder koud worden dan in een open veld.

Good things come in small packages

Geplaatst:

om de ergste trek te stillen net een koude aardappel salade gemaakt ( hap ) van de overgebleven aardappels van vanavond.......

met een uitje/appeltje/augurk en wat halfvolle mayo en wat zout en peper.... ( hap) beter als een zak chips.... ( hap )

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Geplaatst:

Grappig! Die " zooi" van Unox vind ik nou het allerlekkerst.) De " verse" rookworsten vind ik dus echt bleh! Smaken verschillen, gelukkig!

Geplaatst:

Heb je de zuurkool zelf gemaakt ? Is de verhouding arbeid / kosten / smaak nog een beetje redelijk ? Ik bedoel is het niet ontzettend veel werk om uiteindelijk zuurkool te krijgen die je in de lokale super voor 50 ct koopt ? Het lijkt me wel een keer leuk om te doen, en kun je het een beetje lang bewaren ?

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

Geplaatst:

Ja, dit is het 2e jaar dat we het zelf hebben gemaakt.

Ik vind het echt leuk werk, lekker stampen en stompen op kool Kool schaven, in de pot stoppen met laagjes zout er tussen. Wat peperkorrels er door, en wat laurier, en stampen maar!

We hebben een pot met een waterslot, je moet af en toe even checken of er nog wel water in staat.

En zodra de zuurkool goed op smaak is, wil ik het gaan wecken. Maar je kunt het dan ook invriezen (mocht je het niet al op hebben )

Vorig jaar hadden we het in een veel te grote pot gedaan (sowieso ook teveel zuurkool gemaakt) maar ik heb hem meerdere keren open gehad, en kon de zuurkool in die pot lang bewaren. Het wordt alleen steeds zuurder. Dus als je het zuur genoeg vindt, moet je het of op hebben, of invriezen/wecken.

Geplaatst:

Kreeften in Hilversum?

Als ik weer thuis ben kom ik wel even bij je kijken...ik ben ook wel benieuwd wat je rookt uit eigen tuin

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...