Erwin1964 Geplaatst: 8 mei 2012 Geplaatst: 8 mei 2012 Vanavond weer raapstelen stamppot met gebakken spekjes
appelvrouw Geplaatst: 8 mei 2012 Geplaatst: 8 mei 2012 Asperges! lekkere dikke jetsers..met de eerste peterselie die er nu meteen magertjes bijstaat..dat moet ik volgend jaar toch anders regelen...(eerder peterselie zaaien, of meer overhouden..) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Tania Geplaatst: 8 mei 2012 Geplaatst: 8 mei 2012 Komt eigenlijk niet uit m'n eigen tuin maar uit die van m'n oom. Zilvervliesrijst-gerechtje met de bonkige prei van m'n oom er doorheen, samen met een paprikaatje, erwtjes en babyworteltjes, en een beetje kookroom. Erg lekker =D Als student zijnde ben ik erge fan van rijst, zilvervliesrijst in het bijzonder
Raxia Geplaatst: 9 mei 2012 Geplaatst: 9 mei 2012 Vanavond de luie versie gemaakt van raapsteeltjesstamppot met spekjes. Met aardappelpuree poeder Maaaaar, ik vond het erg lekker! Wat mooi is, want er staat nog een hoop in de tuin!
Rantje Geplaatst: 9 mei 2012 Geplaatst: 9 mei 2012 Wij hebben ook weer aan de raapstelenstampot gezeten vandaag!!! Gister andijvie gegeten, eergister sla, zondag roerbak met broccoli, zaterdag MacDonald's en vrijdag ook andijvie! Allemaal uit mijn tuintje behalve de big M http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Raxia Geplaatst: 9 mei 2012 Geplaatst: 9 mei 2012 Broccoli van dit jaar al? Jij bent er snel bij Mijne zijn pas een centimeter of 15 hoog!
Menph Geplaatst: 10 mei 2012 Geplaatst: 10 mei 2012 Laatste tijd vooral Babyleaf, wonder der vier jaargetijden, spinazie, baby paksoi, mitzuma raapstelen (stamppot), mitzuma toppen, grote rucola, kleine rucola, andijvie, radijs in wisselende volgorde, haha.
jasmin Geplaatst: 10 mei 2012 Geplaatst: 10 mei 2012 Gisteren een 'mega' oogst uit de tuin gesleept: een volle, volle tas met rabarber, vette slakroppen, het eerste bosje lenteuien, kruiden als munt, peterselie en lavas, miniradijsjes (uitdunsel)... dat werd groentesoep (combi met andere dingen uit de koelkast) en een rijke maaltijdsalade.... echt kicken dat eindelijk de boel begint te draaien... oogsten dus... Die mini-radijsjes gingen met blaadjes en al in de salade: SCHATTIG!!!! http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
eva1986 Geplaatst: 10 mei 2012 Geplaatst: 10 mei 2012 Eerste echte oogst! (kruiden heb ik al jaren, groenten dit jaar voor het eerst!) Pluksla op een vers gebakken broodjes kaas! Mmmm.... Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Claudia69 Geplaatst: 11 mei 2012 Geplaatst: 11 mei 2012 Ik heb de afgelopen weken al spinazie geoogst (doet het voor een keer uitstekend, wel onder vliesdoek gezet), paardenbloemen (gelei), brandneteltoppen (soep), pluksla en rabarber. De rest moet nog een beetje groeien...
eva1986 Geplaatst: 13 mei 2012 Geplaatst: 13 mei 2012 Gisteren:Lunch waren pannenkoeken van eigen eitjes met kaas en paardenbloemenstroop!'s Avonds hebben we gebakken aardappaltjes op, gekruid met bieslook uit eigen tuin en sla (eerste grote oogst). Vooraf hadden we heerlijke kervelsoep, maar die kwam uit papa's tuin Nu eet ik een boterhammetje met een eitje uit eigen tuin, en de rest van de dag eten we buiten de deur Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Helly Geplaatst: 13 mei 2012 Geplaatst: 13 mei 2012 Gisteren stamppot raapsteeltjes (de laatste van dit seizoen). Afgelopen week 2x gemengde pluksla gegeten uit eigen tuin. Rucola is deze week ook aan de beurt. En de radijsjes moeten uit de grond. Heb er gelukkig maar een paar. Die kunnen door de salade. Good things come in small packages
Raxia Geplaatst: 13 mei 2012 Geplaatst: 13 mei 2012 Net bij de vis met frietjes een salade gemaakt volledig uit de tuin. Pluksla + rauwe raapsteeltjes, radijsjes en wat uienloof. Lekker!
jeanne-heijmans Geplaatst: 13 mei 2012 Geplaatst: 13 mei 2012 Niet gegeten maar weg gegeven mag dat ook geplaatst worden? een bos wortelen aan mijn schoonouders.
appelvrouw Geplaatst: 13 mei 2012 Geplaatst: 13 mei 2012 Aardig van je Jeanne! Ik ben nog niet op het niveau van weggeven, ik spaar steeds enkele dagen asperges en eet ze dan in een grote portie.vandaag salade met krieltjes zalm en asperges.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Erwin1964 Geplaatst: 14 mei 2012 Geplaatst: 14 mei 2012 Vandaag lollo bionda gegeten uit de koude bak. morgen het laatste maaltje raapstelen en dan verderop in de week mijn eerste spinazie
jootje Geplaatst: 14 mei 2012 Geplaatst: 14 mei 2012 De eerste raapsteeltjes. In een akelig lekker pasta recept waarvan ik het recept morgen ofzo even op het forum zal zetten! Morgen eten we sla ( verschillende soortjes) met radijs, uienloof enz.
eva1986 Geplaatst: 14 mei 2012 Geplaatst: 14 mei 2012 Owww... Geedee!!! ik ben jaloers!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
jasmin Geplaatst: 15 mei 2012 Geplaatst: 15 mei 2012 Owww... Geedee!!! ik ben jaloers!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Anders ik wel.... *kwijl*... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Night Geplaatst: 15 mei 2012 Geplaatst: 15 mei 2012 vorige week een klein bloemkooltje die de winter heeft overleefd, ik heb hem in de gado gado verwerkt,en gister spinazie wat bij het plukken naar gras rook maar gelukkig toch smaakte als spinazie Schrijffouten onder voorbehoud
bonnie f Geplaatst: 15 mei 2012 Geplaatst: 15 mei 2012 Ik heb eindelijk eens radijzen kunnen oogsten. Het toevoegen van kalium lijkt nu echt te werken.Het blad gaat vanavond de stamppot in, samen met wat spinazie.Verder zo een kopje muntthee om mijn ingewanden wat te kalmeren na de galstenen. Ik heb een prachtig plantje van Jootje gekregen met mooi geel/groen-bontblad. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Helly Geplaatst: 15 mei 2012 Geplaatst: 15 mei 2012 Vanavond 3-kleuren salade gegeten. Lekker! Was een mix van bindsla Cinnamon (mooie grote knapperige bladeren), rucola en pluksla Australische gelbe. Heerlijke combinatie. Samen met een gesnipperd rood uitje, rood paprikaatje, fetakaas en geroosterde pijnboompitten was het enorm genieten. Tijden niet zo'n lekkere sla gegeten.Morgen maar weer zo'n bak met Australische gelbe zaaien. Het seizoen voor die Cinnamon is bijna aan t einde Volgend jaar meer zaaien.Ter illustratie: Good things come in small packages
snekermoestuin Geplaatst: 15 mei 2012 Geplaatst: 15 mei 2012 afgelopen weekend priksoep (naar recept van Jet) Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/
appelvrouw Geplaatst: 15 mei 2012 Geplaatst: 15 mei 2012 Ziet er goed uit. Helly, die cinnamon heb ik nooit van gehoord, smaakt hij net zo ;lekker al hij er mooi uit ziet? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten