Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

Gisteren sla met tomaatjes, vandaag stamppot raapstelen[rauw] met spekjes.

Geplaatst:

Ik ben nog bezig een heerlijke (halve) komkommer te verorberen. Heerlijk als lichte snack tussendoor.

Good things come in small packages

Geplaatst:

Roerbak fantasy....heerlijk was ie weer:

dit keer zat er in uit eigen tuin

1 dikke ui

5 kleine aubergines

1 grote onderzeebom van n courgette

3 grote vleestomaten

halve kg kleine krieltjes aardappel

kruiden

peper

gekocht:

kipfilet en zout

alles in blokjes bakken in knoflook/peperolie

Geplaatst:

Pappardelle met tomatensaus.

Coeur de Boeuf

Zachte peper

2 Hete pepers

Paprika

Ajuin

Wortelen

Look

Niet uit de tuin;

Provencaalse kruiden

Kalfsgehakt (géén Jimmy!)

Kaas

Zout

Suiker

Olijfolie

Peper

Bouillonblokje

Geplaatst:

Kweet het Jorieke, bedoel dat ik dat suppervlees van den Jimmy niet heb

Geplaatst:

Dat kan ook niet Bors, Jimmy was geen kalf, laat staan een koe-achtige

Good things come in small packages

Geplaatst:

gisteren heb ik de 5 boontje die ik uit de tuin had maar door de salade gedaan... Oke het is weinig maar het geeft toch dat beetje extra! Oja had er ook een wortel doorheen geraspt

Geplaatst:

Stimpstamp van Bloemendaalse gele, Frieslanders, een gerookt neefje van Jimmy en eekhoorntjesbouillon (ik bedoel de paddestoel, niet dat leuke pluisje... )

Oja, en courgette zoetzuur van de [email protected]

Geplaatst:

Bij ons de bloemendaalse gele in de bami, ook: witte kool, selderij, paprika, peper, prei en ui

Geplaatst:

Courgettesoep

= bouillonnetje + courgette + gebakken ui + beetje bloemkool: goed garen en blenderen

+ beetje gecondenseerde kokosmelk + beetje kerriekruid (helichrysum) + op het eind wat dunne schijfjes wortel voor de bite

+ eigengebakken pain du moulin + oude geitenkaas

= ernstig lekker eat5595134224135213751342505115.png

(inderdaad, ik geef wel eens les met sommetjes... )

aangepast door Gast

Geplaatst:

Snijbietstengels gewokt met een uitje en knoflook, onder toevoeging van kerrie djawa, sambal en kippenpoeder, het laatste moment (nog) lekkerder gemaakt met een onsje gerookte forel.

Groengele salade ( gele tomaten en groene basilicumblaadjes)

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Meloenen, meloenen en nog eens meloenen, samen met kleinzoontje die er verzot op is.

Geplaatst:

Van-alles-en-nog-wat in de wok! Aardappeltjes (winkel), spekjes (winkel), wortel (tuin pa), snackpaprika (eerste eigen!), courgette (tuin pa), uitje (winkel) en lekker verse kruiden uit de tuin! (basilicum,tijm,bieslook, peterselie!)

Lekker een pans gerechtje!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Geplaatst:

tomaten elke dag weer tomaten op mijn crackers, maar vindt het lekker hoor.

Geplaatst:

O echt Jorieke, lust hij dan ook geen erwtensoep?

Geplaatst:

De eerste twee snackpaprika's! (zaten alleen geen laadlijsten in... )

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Geplaatst:

de eerste Brandywine Pink tomaat, formaat MacDonald, smaak top en een klein Coeurtje de Boeufje op de sla

gewokte snijbiet, de jongste stengels van een al wat oudere plant , smaakte een tikje bitter , ligt dat aan de leeftijd van de plant misschien?

Geplaatst:

ik had gister pavlova gemaakt met erop de bramen uit de tuin. Best lekker maar ook wel weer erg zoet dus moeten we maar niet te vaak doen. Maar ja moest nu wel wat doen aangezien ik 8 eiwitten over had.. Had ervoor namelijk creme brulee's gemaakt waarvoor je alleen eigeel nodig hebt....

Geplaatst:

Gisteren een simpele salade en vanavond ratatouille met courgette, tomaat, prei, ui, wat spercieboontjes en een paprika. Alleen die paprika komt uit de winkel.

Geplaatst:

Frieslân pattatten met gehaktbrood waarin door de kleindochter 'stiekum' twee hele gekookte eieren waren verstopt + de eerste knolselderij met kerrie, crème fresj, beetje kokos, suiker, gemberstukjes, P&Z

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.