Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Babbeltuin

Featured Replies

Geplaatst:

Tja, dan ben ik moestuin-expert in dat gebied, Nou zo te lezen is t een grote ramp met droge grond, dus die bosbranden zijn nog niet zo slecht denk. (Ja toch? bluswater -> Vochtigere grond! Oh, dat is denk en verkeerd antwoord op de toets..)

Maar k ga maar is slapen, morgen ochtend nog ff verder leren.

Slaaplekker nog allemaal wie dit leest

*Slaap wandelt verder, droomt verder over de hobbits in Koert zijn insecten hotel die in gevecht komen met Jasmin haar cavia saurus*

Geplaatst:

Trustuh allemaal, en succes morgen Dennis!

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:

Zaterdag weer een zonnige dag met hoge temperaturen!

Geplaatst:
:lol: Tja, dan ben ik moestuin-expert in dat gebied, Nou zo te lezen is t een grote ramp met droge grond, dus die bosbranden zijn nog niet zo slecht denk. (Ja toch? bluswater -> Vochtigere grond! Oh, dat is denk en verkeerd antwoord op de toets..)

Maar k ga maar is slapen, morgen ochtend nog ff verder leren.

Slaaplekker nog allemaal wie dit leest

*Slaap wandelt verder, droomt verder over de hobbits in Koert zijn insecten hotel die in gevecht komen met Jasmin haar cavia saurus*

Nou ben ik toch wel benieuwd hoe dat aardrijkskunde proefwerkje is gegaan....

Geplaatst:
Zaterdag weer een zonnige dag met hoge temperaturen!

Morgen ook, maar helaas heb ik een koutje opgelopen.... moet mijn man toch de rest maar zelf omspitten

Geplaatst:

Nou ben ik toch wel benieuwd hoe dat aardrijkskunde proefwerkje is gegaan....

Beter dan verwacht.. Maar of het een voldoende word, even afwachten,,. hoor het morgen al als het goed is

Geplaatst:

al bijna 2 uurtjes terug van rapport resultaat:4 buizen,2 vantietaken en 60,3 %

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Geplaatst:

Neen ik weet het en voor het examen had ik 68 %

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Geplaatst:

Lekker weer is t zeg!

en wat zijn die luizen toch Kl*te .... loop ze nu voor de 4de keer te bestrijden nog 1x en ik raak gek

Pruimenboom bloesem begint te komen En straks even een controle rondje of ik al ergens een rups kan spotten! (Zoja dan zal ik denk snel 20 liter aan bestreidingsmiddel gaan spuiten.. dood zullen ze )

Geplaatst:
  • Auteur

Ik ben ook niet helemaal anti-spuit, maar Dennis je draait een beetje door volgens mij.

Luis krijgen planten meestal omdat ze te warm staan, of juist op de tocht. Heb je de planten al eens verplaatst? Naar een andere kamer of naar buiten?

Ook kan je vaak de eitjes van rupsen al lang zien zitten (tenminste, bij veel soorten, en als ze niet via de grond komen ofzo) En die eitjes of paar rupsen gewoon fijn wrijven of van mij part door de wc spoelen.

Geplaatst:

Luis komt vaak in de jonge blaadjes van planten. Er zijn verschillende simpele huis-tuin-en-keuken middeltjes die er prima tegen werken. 2/3e groene zeep en 1/3e spiritus is een niet biologische, maar wel erg sterke. Tenminste, sommige mensen vinden hem biologisch, maar ik vind het vrij chemisch.

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Geplaatst:

Nouja, die luizen zitten op de plantjes in de garage! maar spuit nu idd al voor de 4de keer, want heb er geeeen zin in dat al die plantjes besmet raken.. staan erg veel plantjes op een kleine ruimte, dus wil ze zo goed mogelijk verbannen. En t bestreidings middel dat ik heb is niet chemisch ofzo hoor? staat op dat het biologisch is

En rupsen eitjes, zie ze nooit zitten. Denk dat die tussen de bladeren op de grond zitten.. Heb afgelopen zomer wat bladeren van de appel laten verdrinken in bestreidingsmiddel, stroomde toen een bruine troep uit en later heeel veeeel rupsjes.. denk dat dat beginnende nestjes waren! Wie weet merk ik dat effect dit jaar nog, dat ik die toen vermoord heb. vandaag tenminste gezien dat nog nergens rups zit, wel aardbeienplantjes die aangetast waren zo hier en daar.. maar dat is denk door een slak, geen rups kunnen vinden!

Geplaatst:

meerdere potten met normale pepermunt,

alle pepermunt stekjes van jou (+ de andere stekjes),

nog wat aardbeienplantjes,

nog diverse stekken uit tuin,

en nog een aantal, staat allemaal redelijk dicht op elkaar.

Geplaatst:

heb ze liever in de garage, groeien ze even wat sneller maar zodra ik onkruid etc. uit kasje heb weg gehaald, kan ik ze anders wel daar inzetten.

Wat een heeeerlijk zonnetje weer zeg can't wait for summer!

Geplaatst:
:oops: heb ze liever in de garage, groeien ze even wat sneller maar zodra ik onkruid etc. uit kasje heb weg gehaald, kan ik ze anders wel daar inzetten.

Wat een heeeerlijk zonnetje weer zeg can't wait for summer!

Onkruid kweken in je kas van 0,5 bij 0,5 en je planten laten verpieteren in je garage....

Geplaatst:

Ach, dat valt nog wel mee, het leeft nog. Begon nog te twijfelen of ik nou die dovenetel ga verplaatsen of niet.. misschien ergens een aantal wortels in de aarde doen en klaar. Kan tenminste niet op mijn toekomstige sla plekje staan

Binnenkort trouwens wellicht 1m² er bij, dan heb ik een stuk van 3m² naast elkaar. Staat nu een plantje dat eigenlijk niks meer is, sinds de hoofdstam dood is. geen vorm er in, lelijk etc. en die blokkeert ook nog is het gebruik van 0,75m² er achter, dus das wel zonde. Er uit dat ding denk (en dan mooi plekje voor nog wat aardbei, munt, radijs, sla etc.)

Geplaatst:

Ik heb de oplossing: zet die dovenetel in een pot in je garage, zet lekker sla in je kasjes, en die munt en aardbeien als de donder in de open lucht... anders worden ze veel te zwak en niet levensvatbaar...

Geplaatst:

gebruik die dovenetel toch niet.. dus begraaf de wortels wel ergens en klaar. (weet niet, wie weet wel ooit nodig, doe t nog maar niet weg )

Ga de boel zo ff ruimen dan en direct nog wat radijs/tuinkers/sla zaaien

Geplaatst:

aardbei doe ik sowieso, bloeit ie sneller

Munt, staat idd. met warm weer daar denk ook te warm.. maarja 's nachts is het denk wel beter voor een snellere groei?? hoe sneller het groeit, hoe sneller ik daarvan stekjes kan nemen

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.