speets Geplaatst: 14 juli 2013 Geplaatst: 14 juli 2013 Ik heb het halve forum (en een deel van het internet) doorgespit en veel gelezen over wisselteelt, maar ik kan niets vinden over volggewas. Heb iets gelezen over (geen) aardappels na aardbeien, maar meer ook niet.Wie heeft een link voor mij? Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Stan Geplaatst: 14 juli 2013 Geplaatst: 14 juli 2013 Heb je met wat na gezocht ? v.b. wat na aardappelen ? post160215.html?hilit=wat%20planten%20na%20bonen#p160215 Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
speets Geplaatst: 15 juli 2013 Auteur Geplaatst: 15 juli 2013 Neeeeeeee, dat had ik niet bedacht Bedankt! Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
meekje Geplaatst: 15 juli 2013 Geplaatst: 15 juli 2013 Als je ingeeft Nateelt kun je ook wel wat vinden... Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
speets Geplaatst: 16 juli 2013 Auteur Geplaatst: 16 juli 2013 Misschien was ik niet duidelijk: het gaat mij niet om nateelt maar om volgteelt.Dus: volgend jaar kan ik geen aardappelen zetten op het aardbeienveld van dit jaar en vice versa, als ik het goed begrepen heb .Verder kan ik daar (nog steeds) niets over vinden. Kan ik bijvoorbeeld wortelen telen op het brassicastuk van vorig jaar en rettich op het dito aardappelstuk enzo. Waarschijnlijk zie ik teveel beren op de weg en maakt niemand zich daar druk over Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Erny Geplaatst: 16 juli 2013 Geplaatst: 16 juli 2013 Heb je het dan niet gewoon over wisselteelt? Zoek daar maar eens op. Quote
speets Geplaatst: 16 juli 2013 Auteur Geplaatst: 16 juli 2013 Nee Erny, dat zit wel in dezelfde hoek, maar is weer net iets anders dan wat ik bedoel Wisselteelt gaat erover dat je bv maar eens in de 4 (of 5 of 6) jaar aardappels of Brasica enz. op een bepaald stuk 'mag' verbouwen. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Stan Geplaatst: 16 juli 2013 Geplaatst: 16 juli 2013 @Speets ik zal binnenkort even kijken tussen mijn oude studie spul. Ik moet nog wel e.e.a. aan info voor je hebben(moet echt gaan spitten). Jou vraag gaat iid verder dan enkel wisselteelt en goede buur, slechte buur e.d. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Bit Geplaatst: 16 juli 2013 Geplaatst: 16 juli 2013 in wezen vraag je dan dus om de volgorde van de wisselteelt. Wat na wat, en wat zeker niet na iets. Ik doe aardappelen op de plek waar het jaar ervoor de peulvruchten stonden, de vlinderbloemigen dus. De vlinderbloemigen komen waar het jaar ervoor de kolen stonden Zoiets bedoel je ? Dat is wel degelijk het onderdeel wisselteelt en zijn beperkingen en zijn wenselijkheden en gevaren. ( dacht ik ) Quote
speets Geplaatst: 16 juli 2013 Auteur Geplaatst: 16 juli 2013 O.k. Bit: "de beperkingen en wenselijkheden en gevaren van de wisselteelt". Ook goed Zoals ik al schreef: ik heb het hele hoofdstuk 'wisselteelt' al doorgespit, maar kwam verder niets van mijn gading tegen. Maar doe maar geen moeite Stan. Mooi aangeboden, maar ik geloof dat ik zo ongeveer de enige ben die hiervan wakker ligt.Ik werd aan het denken gezet doordat ik de aardappels achter de aardbeien aan wilde doen (volgend jaar dus) en dat kan dus niet. Vervolgens vroeg ik me af wat er nog meer onwenselijk is, maar ik kan beter in de tuin gaan werken dan zo lopen piekeren en anderen aan het zoeken te zetten Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.