Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb veel rode bessen dit jaar.

Er staan al verschillende potten rode bessen jam in de kelder en ook nog jam gecombineerd met andere vruchten.

Ik heb er al een boel weggegeven,

er hangt geen net over dus de vogels gaan ook hun gang maar.

Maar er hangen er nog steeds heel veel aan, iemand nog een ander idee wat ik er mee kan maken/doen?

Geplaatst:

Ik heb er een boel in de diepvries gedaan, en ook wat kilo's verse aardbeien. Als de bramen zostraks rijp zijn maak ik er een 'bosvruchtenjam' van, pure rode bessen is me te zuur voor op de boterham.

Geplaatst:

Voor zo te eten vind ik ze niet echt lekker.

Vruchtensaus heb ik ook al (de eerste lichting jam wou niet opstijven )

Taart bakken is misschien wel een idee,

de vriezer zit al redelijk vol met andere spullen die geoost zijn dus daar doe ik ze liever niet in.

IJs is ook een goed idee dat ga ik ook eens proberen.

Ik drink zelf niet maar om een keer te proberen om vruchten likeur te maken is misschien wel leuk.

Nu alleen nog op zoek naar een recepje.

Geplaatst:

Je kunt ze natuurlijk ook drogen en aan een theemengsel toevoegen, net als stukjes aardbei, blad, kruiden etc.

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Geplaatst:

Ik heb net sap gemaakt, gewoon hele trosjes in de passeerzeef en tot sap maken. Dan basterdsuiker erbij naar smaak. Wat water erbij.

Erg lekker en simpel!

Voor taart met rode bessen moet je eens googlen op oostenrijks gebak met rode bessen, dat is erg lekker vind ik!

Geplaatst:

HOi Danuta, precies dat is m, absoluut favoriet, misschien ook omdat we die op vakantie altijd kregen van de verhuurder en het dus voor mij instant vakantiegevoel is.

Geplaatst:

Mijn persoonlijke favoriet is biogarde yogurt, maar dan de stevige "stand" versie, met beetje bruine suiker en veel rode bessen. Uurtje of 2 laten trekken en niet ijskoud opeten. Een van die dingen waar je me voor wakker mag maken!

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

• 4 weeks later...
Geplaatst:

bowl maken.

Verschillende vruchten door elkaar heerlijk.( klein gesneden)

Bv aardbeien rode bessen bananen kersen

Dan met lepel op eten

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...