Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Wat is er met mijn ijsbergsla aan de hand?

geedee

Recommended Posts

2 jaar geleden had ik ook zoiets aan de hand maar toen zaten er allemaal rupsen in en zag je ook gaten. Ik heb nu een krop dwars doormidden gesnEden en hij is helemaal rot maar geen beestje te zien!

Ik heb ze nauwelijks water gegeven en het heeft hier al 2 weken niet geregend, dus ik denk dat er iets anders aan de hand moet zijn. Maar wat?

Dit heb ik eigenlijk ieder jaar met mijn ijsbergsla. De stengel boven/rond de grond begint te rotten. Daarna verwelkt de hele plant. Zelfs dit jaar (toch erg droog) heb ik er al een stel moeten opruimen. Ik heb tot nu toe de oorzaak bij de bemesting gezocht. Waarschijnlijk stikstof teveel. Ik zie het namelijk voornamelijk in mijn eigen ruim (over)bemeste tuin en niet bij mensen waar de planten van het water lijken te groeien.

Kunnen anderen zich hier in vinden?

• 2 years later...

Dus als ik op mijn stikstof arme grond ijsbergsla plant onder een afdak en heb geen slakken of oorwurmen of wat dan ook zou het in principe moeten lukken?

Ik ga het proberen. Ik heb ze ook altijd rot. Maar ik heb ze ook langer staan dan 6 weken

Wist niet dat binnen 6 weken beter was...