Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Plantenopbinddingetjes


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Ik ga mijn frambozen, bramen en japanse wijnbes planten zo telen dat ze 2 haagjes gaan vormen. Zoals hier al een beetje te zien:

2i765w295121371398457.jpg

 

Dan moet ik de takken dus steeds (losjes) vastmaken aan de ijzeren draden. Maar ik heb nog geen handige klemmetjes/vast-maak-dingetjes gevonden die ook langer mee gaan dan 1 seizoen.

Ik had hele handige van de Wibra, groene plastic dingetjes waar na 1 jaar echt de rek uit bleek te zijn.

Heeft iemand een tip?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De simpele ouderwetse touwtjes gaan meestal wel lang mee maar mijn klemmetjes van de action gaan nu ookal langer dan een jaar mee, misschien is dat wat, geen idee hoe die zijn vergeleken met de wibra, geen ervaring met de wibra.

 

 

Ik wil niet heel vervelend zijn met je idee, want het ziet er erg leuk uit.. Maar krijgt de 2de haag straks niet te weinig zon? K zou daar wel een beetje opletten dat die eerste niet te veel zon tegen houd met bladeren etc. Of zie ik dat verkeerd??

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zon komt op aan de (schuine) zijkant van de rechtse haag, en gaan onder net iets voorbij de linkse er is rekening mee gehouden.

 

Ja, touwtjes gaan idd lang mee en ik heb van dat henneptouw dat ook nog eens in de tuin kan blijven liggen mocht je ze niet meer nodig hebben (omdat framboos ook weer gesnoeid moet worden).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staan zo'n 5 planten tussen elke 2 palen. En er zijn nu 4 van die stukken-tussen-de-palen

Er komen denk ik nog 2, maar in ieder geval nog 1 zo'n haag naast. Iets verder er van verwijdert.

Het aantal meters zou ik even na moeten meten. Ik schat zo'n 10 meter per opstelling.

De palen en het draad komen van het bedrijf van mijn vriend, allemaal afgekeurde artikelen (palen wat krom, roest op de spanners, etc). We hebben nog nooit iets gebouwd wat er zo professioneel uitziet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga mijn frambozen, bramen en japanse wijnbes planten zo telen dat ze 2 haagjes gaan vormen. Zoals hier al een beetje te zien:

2i765w2.jpg

 

Dan moet ik de takken dus steeds (losjes) vastmaken aan de ijzeren draden. Maar ik heb nog geen handige klemmetjes/vast-maak-dingetjes gevonden die ook langer mee gaan dan 1 seizoen.

Ik had hele handige van de Wibra, groene plastic dingetjes waar na 1 jaar echt de rek uit bleek te zijn.

Heeft iemand een tip?

Boombindbuis. Bij elk tuincentrum te krijgen. Een groen soort plastic buis. Werkt geweldig. Gebruiken kwekers ook.

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...