Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Vallende planken, knallende potten

Gwen

Recommended Posts

Een vraag van iemand die toch wel een beetje angstig is over het volgende: Ik heb aardig wat jam en zaken op azijn ingemaakt en wil ze op een goede manier op kunnen bergen. Eerst stonden ze in een hangend keukenkastje, maar ik zag de visioenen van een van de muur af komende keukenhangkast in het holst van de nacht al voor me. Je raadt het al, na twee nachten schrikken van ieder geluidje heb ik besloten om de potten naar het dressoir te verhuizen. De plank van het dressoir wordt gedragen door een lat die met spijkertjes in de kastwand vertimmerd zit. Ook dit vertrouw ik niet zo.

Mijn vraag: Zijn er richtlijnen, 'golden rules' voor het opbergen van je potgoed zonder het risico te lopen dat de plank die het dragen moet en/of diens steunen het op den duur begeven? Hoe bergen jullie je potten op bij gebrek aan een kelder? (ook daar zullen planken hangen en kasten staan, neem ik zomaar aan ) .

Oeh... flashback.... kaasfondue gingen we doen... wilde nog éven snel komijnpoeder uit het keukenkastje (zo'n dubbele) pakken... Dondert het hele kastgebeuren van de muur, mijn hoofd in het schapje... donderend geraas van vallend glas ed om mij heen... kast landde op het aanrecht met mij er gebukt nog half in... Kon geen stap verzetten want blote voeten en een vloer bezaaid met glas... De kaasfondue moest dus nog éven wachten... En ik had knallende koppijn...

Dat soort visioenen bedoel je??? Geheel gerechtvaardigd dat soort zorgen dus... Het gebeurt dus écht...

Gelijk veilig opbergen dus.

@ Erny, als jij pech hebt dan ook gelijk wel goed ook hè?!

Handige man bevestigt kasten en planken zo stevig dat ze alles kunnen houden. Dit na de nodige schade en schande a la vorige spreekster, dat dan weer wel...

Woningbouw controleerde toch echt elk jaar of de boel nog in orde was... maar... er zat een renovatie aan te komen dus ze hadden blijkbaar niet veel zin om die kastjes nog te vervangen, hadden er wel een schroef oid in gedraaid... maar dat had dus niet echt geholpen...

Oh, en de vrind met wie ik die kaasfondue zou eten, eerste keer voor hem, nam vervolgens na het hele gebeuren zijn eerste hap en spuugde die weer uit... Hij lustte het niet (zoals wel meer... )

Hmm. Je hebt soms rare knakkers er tussen zitten ja. Bij mij eten ze alles gewoon op en wordt er niks uitgespuugd

Ik ben slecht in gas-dingen ( laatst had ik een lekkende gasfornuis-slang : vriend is het komen oplossen en ik gaf oogst mee ) en in electra.

In hout en dingen ophangen ben ik dan weer goed.

Voor wat lekkere tomaten kom ik je kastje her-ophangen. En ik spuug niet ( maar ben wel grijs )

Weet nog van in den tijd ik nog een korte broek droeg en geregeld een pakske verdiend of onverdiend slaag kreeg.

Mijn grootmoeder die heel wat inmaakte zette de eerste dubbele rij potten gewoon op de grond.

Daarop legde ze een plank en daarop de volgende rij enz....

Soort weckpotten lasagna.......................

Kunt het al raden zeker er eens het domino-effect mee gespeeld................oeps blauwe kont.......

Sorry hoor,ik zie dat zo voor me,jij hopeloos tussen de scherven en overal etenswaren.

Ik heb onder de trap een voorrraadkast (laten maken.) Daar staan ook al mn eigengemaakte wijnen in een Ikea rek.