Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Mijn pleegkindje

Featured Replies

Geplaatst:

Kwijl,dan ga ik wel in het houthuisje,en we helpen wel mee.Mag het schaap wel op mijn teen gaan staan.Jonge zeg,wat wonen jullie gaaf!!

Geplaatst:
  • Auteur

En dat alles geheel en al per ongeluk moet ik eerlijk zeggen.....

Ik was opz oek naar een huis na het overlijden van mijn man en ik logeerde in dat gele huis wat je op de laatste foto ziet, dat is een kleine B en B.

Huis verkocht wat ik wilde, andere makelaar belde neit terug, etc en ik denk ga maar naar huis en begin opnieuw, tot de eigenaresse van de B en B grapte, waarom huur je niet zolang, hiernaast staat ook nog vrij....

Het was een grapje maar toch keek ik eens omhoog en daar donker en duister aan het einde van een lange winter stond het daar oud, leeg en enzins dreigend en afwerend naar beneden over het dorp en dal te kijken...nah, das niks, dat moet ik niet doen..

Mja...maar dan steekt ineens nieuwsgierigheid en opstandigheid de kop op en ga ik eens omhoog klauteren wat neit zomaar gedaan was, er lagen bergen sneeuw die half opgevroren waren en levens gevaarlijk maar na een half uurtje bereikte ik toch de poort en ging naar binnen....errug creepy allemaal, ik kon bij de meeste ramen niet eens bij maar fotocamea omhoog houden en zo een paar foto's geschoten en toen werd ik natuurlijk alleen maar nog nieuwsgieriger...

De B en B dame ging eens aan eht bellen, die wilde de binnenkant ook wel eens zien........en toen kennis gemaakt met een schattige pastoor, een andere jongeman die later mijn liaison met de kerk werd en tja wat zal ik zeggen, niet erg wijs om als dame op middelare leeftijd zo een kast te huren maar ik ehb eht toch gedaan en nu een aantal ajren later en flinke veranderingen in mijn priveleven heb ik besloten niet verder te zoeken (daar heb ik de laatste 4 jaar ook geen tijd voor gehad) want mijn droom heb ik dus allang gevonden...misschien kan het mooier, luxer nog een beter uitzicht etc maar het huis, de omgeving en de mensen zijn mij hier recht het hart in gegroeid en wat meot je dan? Blijven natuurlijk, hard werken en genieten....

En ik kan zo nu en dan mijn oude hobby van meoderloze dieren opvangen ook nog uitvoeren, alleen is het hier strikt tot de zomer beperkt gelukkig

Het huis was ooit een oude ridderburcht waarvandaan de ridder geld vroeg (ahum) van de zoutkaravanen die over de oude weg gingen die hier al ligt sinds de Tijd van de Romeinen, hij woonde eigenlijk boven op de berg maar van die burcht is niets meer over. Aan de andere kant van de weg maakte hij een grote Taveerne waar hij andere manieren vond om de mensen van de karavanen uit te persen/ De oude tunnel van die Taveerne naar onze kelder ligt er nog maar men heeft hem gevuld nadat een honderd jaar geleden dit huis overging in handen van de katholieke kerk en daarna gebruikt is als pastorie.

Ik denk dat iedereen die gevoel heeft voor oude huizen in een mooie natuuromgeving weet wat ik ondervind voor mijn huis

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Geplaatst:

Ik kan daar eigenlijk maar 1 ding over zeggen, en dat is... wow!!

Ik ben als kind 1x in Oostenrijk op vakantie geweest en ik vond het er toen al geweldig. Was in een pension, of nouja, het woonhuis/boerderij van mensen die een stuk van de bovenverdieping tot minipension hadden omgebouwd. Het had net zo'n ligging als jouw huis, zo halverwege een berg met aan de bovenkant bos en aan de onderkant prachtig uitzicht. In de dalen liepen kudde's koeien en overal langs de weg kon je zo uit de berg drinken, heerlijk zacht kristalhelder water dat bijna zoet smaakte. Toen ben ik al een beetje verliefd op dat land geworden, dus ja, ik kan me goed voorstellen dat je in een droom leeft elke dag!

Geplaatst:

Prachtig allemaal! Ik begrijp heel goed dat het daar genieten is...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

MMM, daar zou ik het ook wel uithouden denk ik...

Wij plannen voor volgende zomer weer eens een vakantie naar Oostenrijk.

Geplaatst:

Vandaar dat de pastoor je HUWELIJK wild zegenen?

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:
  • Auteur

Yep, ze willen graag de Lord and Lady of the Manor naar de kerk krijgen volgens mij, grijns.....

Nah Broeder Robert is een beetje een airhead, mijn favo pastoor hier waar ik eerst kennis mee maakte is helaas door de kerk weggehaald...die had veels te wilde ideeen volgens de kerk en is samen met een stel andere jonge pastoors verbannen uit de openbaarheid...te weinig afstand van de parochianen en hadden er geen rpoblemen mee dat mensen zonder papiertje samenwoonden etc... echt geen wilde zaken hoor, gewoon een beetje realistische kijk op het reele leven en altijd volle kerk bij die man....maar ja...de kerk regeert vanuit het oude mannen circuit dus alles wat jong is en nog idealen heeft moet gestraft en neer geslagen worden.....ow ja en hij liep ook nog de plaatselijke marathon mee (voor een goed doel van de kerk notabene) schande...(lekkere benen en kontje trouwens.... )

Maar terug op broeder Robert, die is helemaal blij dat wij trouwen maar die jongen is zo zweverig, slaat soms tijdens de preek bladzijden per ongeluk over en begint dan net als Sheldon van de Big Bang Theorie overnieuw als met het kittenliedje ) T'is een lieve jongen maar niet helemaal van deze wereld, zou beter op zijn plaats zijn in een klooster, lekker lezend en mijmerend en werkend in een tuintje... )

En de kerkmuis (de koster) buigt altijd voor mij....is een geweldig lief klein mannetje met een lief klein vrouwtje, hele simpele mensen maar hij verraste mij toch nog wel even, kwam vorig jaar op 3 koningen zingen hier met nog 3 anderen en het bleek dat er in dat kleine tanige lijfje een echte onvervalste diepe bas te zitten )

Heerlijke omgeving hier maar ook heerlijke mensen.........

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Geplaatst:
  • Auteur

Zo, updatje, friemeltje groeit gestadig en wordt nu door mij (volgens hem) gekoeieneerd om vaster voedsel te gaan eten, dus nog maar een paar flessen en tussendoor pap van de lepel,...maar de fles bevalt nog steeds het beste geloof ik )

ik-groei64651377335622.jpgknoeierd92301377335635.jpg

Vanmiddag weer pap, hij en ikke helemaal onder natuurlijk maar de aanhouder wint...met heel veel geduld.......

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Geplaatst:

wat verschrikkelijk schattig! Hoewel ik een beetje verward raak door de achtergrond... zie ik daar een citroen, sigaretten en mosterd staan?

Geplaatst:
  • Auteur

Grijns...Rechts mijn sigaretten, boven midden potje pesto (had net mijn brunch naar binnen zitten werken toen hij begon te vervelen) links is zijn babybakje met daarin wat tissues, bontje om op te slapen (ja dames, echt bont) en een stukje verse perzik... Om aan de smaak te wennen drukte ik er daarna een putje erin en heb wat druppels melk erin gedaan...nu is dat op en een paar hapjes perzik zo te zien....

Hij staat gewoon in de kleine woonkamer waar ik ook aan de tafel werk meestal, zijn babybakje (binnenkort gaat hij over naar een grotere bak met klimmogelijkheden) staat op de satelliet decoder zodat hij redelijk warm staat (heeft geen broertjes of zusje om aan op te warmen) maar hij kan nu redelijk zichzelf op temp houden. Ik geef hem eten zittend aan tafel want dat is niet zo makkelijk als het lijkt, meestal een vechtpartij om hem er van te overtuigen dat de speen aan het eind van mijn rechterhand zit en niet op de andere, op tafel of mijn hoofd ) Tandjes zijn door gekomen dus nog even en dan helemaal geen flesjes meer )

Vanavond is het appel proberen en morgen is het pruimentijd )nog een weekje en hij eet zelfstandig....heerlijk, s'nachts een keertje door mogen slapen weer.......

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Geplaatst:

Hij is nog iets te klein om bruidsjonkertje te zijn, volgende week maar wat is ie gegroeid !!!

Leuk om te lezen hoe het kleintje groeit en zich ontwikkelt.

Geplaatst:
  • Auteur

Hmmm...hij is helaas een beetje ziek sinds vannacht...onbekend wat, dat is het probleem met die kleintjes, misschien een maagdarm virusje of ontsteking... eet nog wel maar duidelijk minder en is wat sloom...dus effe duimen. Ik ben dit al een keertje eerder tegengekomen bij jonge knagers maar ook bij jonge kittens..kunnen dan zomaar ineens sterven, of het is morgen over en eet weer de oren van mijn hoofd af...

Zorgelijke tijden dus.

Hij staat warm, slaapt en afwachten nu.....

MVG

Danuta

Geplaatst:

vraag de pastoor of hij een kaarsje voor Friemeltje brandt, misschien helpt het

Nee alle gekheid op een stokje, ik hoop dat hij (of is het een meiske ??) gauw opknapt en

inderdaad jou weer de oren van je hoofd eet , sterkte hoor het is altijd een hele zorg met

kleintjes die ziek worden of het nou mensen of dieren zijn

Geplaatst:
  • Auteur

Zo, mijnheer (it's a boy) is weer helemaal in zijn hummetje, gedurende de dag begon hij weer op te knappen en door te eten en is nu zelfs begonnen om aan de appel en de pinda te knagen, zijn tandjes aan het uit proberen )

Dus zo nog even een flesje, een fruithapje en dan mag ik een paar uurtjes gaan slapen. Net onderrok voor mijn jurk gemaakt met een zak erop zodat ik iets heb waar ik mijn sigaretten kan laten

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Geplaatst:

weeskind.

zak in rok.

Geplaatst:
  • Auteur

Mja....wat zal ik zeggen, ik denk dat een foto meer zegt dan woorden...fruithapjes tijd...grmpf....

Viezerikje92551377728147.

Welterusten iedereen...

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Geplaatst:

Wat een snoezige foto en wat groeit hij goed .

Geplaatst:

Wat leuk en goed dat het goed gaat met zo'n wurm.

En in je drukke tijd.

Geplaatst:

Goeie foto! De wil om te leven straalt er van af.

En na wat zoeken weet ik nu ook waar de naam zevenslaper vandaan komt. Een winterslaap van maar liefst zeven maanden! Die beesten houden dus duidelijk niet van winterpret.

En dat ie in het Engels dormouse heet (karakter in Alice in Wonderland; ook in een song van Jefferson Airplane, White rabbit: "Remember what the dormouse said: Feed your head").

Heeft jouw fototoestel ook een video-mogelijkheid? Ben wel benieuwd naar een filmpje!

Geplaatst:
  • Auteur

Hi Henk, in het Engels heet hij zelfs Edible dormouse of fat dormouse...ze werden vroeger door de Romeinen in potten gehouden en vet gemest en opgegeten ) Die dingen kunnen dus echt heel erg vet worden en dat is niet gek als je ziet hoeveel ze in 1 keer kunnen eten en 7 maanden slapen )

Ik heb geloof ik videomogelijkheden op mijn Iphone, zal eens kijken of we wat kunnen regelen anders laat ik mijn dochter in Nederland een paar opnames maken )/

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Geplaatst:

In de aanloop naar de winterslaap kweekt de relmuis een dikke vetlaag, waardoor hij soms wel tot 300 gram kan wegen

De relmuis gold bij de Oude Romeinen als een lekkernij. De dieren werden gehouden en vetgemest in potten, gliraria genaamd. Als de dieren vet genoeg waren, werden ze gekookt en opgegeten.

Van: http://nl.wikipedia.org/wiki/Relmuis

Misschien iets voor Appelvrouw. 250 gram bruto zal zeker 100 gram netto aan vlees opleveren. Eén muis p.p. dus. Ik zie je recept hier tzt wel verschijnen.

(En ihkv recycle/re-use: een stola van relmuizenstaartbont?)

Geplaatst:

Gaat het wurm mee naar de trouwerij in Nederland?

Geplaatst:
  • Auteur

Yep, wordt een goed bereisde zevenslaper, maar ik kan hem echt niet aan de dierenoppas overlaten, er moet regelmatig naar gekeken worden, verse fruithapjes er bij gezet worden etc...is echt een rond de klokker nog de komende 2 a 3 weken.

Dus ik heb hem maar gebombardeerd tot bruidsjonker, grin...

MVG

Danuta

Geplaatst:

Haha, dus die zak in je rok is helemaal niet voor je sigaretten, die is voor meneer!

Geplaatst:
  • Auteur

Hier de heer Friemel nog een keertje, in zijn nieuwe verblijf voor op reis, slapend in een hangende kokosnoot......

slaap89041377963136.

Zo, nu nog de laatste loodjes, de dierverzorger inwerken, de boel stofzuigen en ruimen, eten koken, afwassen, slapen en vroem.....naar Nederland....

De jurk is gekozen, ingepakt met bijpassende schoenen en juwelen en fascinator etc....

Soms duurt het gewoon even voordat alles goed komt )

Tot over een week

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.