Geplaatst: 15 augustus 201312 j Deze vind ik oveduidelijkhttp://prilgroen.nl/knoflook-vlechten/ Alleen mijn knoflookstengel heeft zoveel zijtakken/ bladen. Eraf halen dan maar?
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Dit weekend de knofloken ook gevlochten, ik gebruik al jaren een iets andere techniek in vergelijking met @appelvrouw, Knofloken vlechten 2013 - Het bosje van Jet - Moestuin Forum . In tegenstelling tot die van appelvrouw welke kan gebruikt worden voor zowel hard en soft necks, is deze helaas alleen geschikt voor softnecks.Voorbereiding is hetzelfde, knoflook laten drogen wortels knippen en wat zuiver maken.'Starten met drie knofloken en onderaan samenbinden, zelf vlecht ik het touw van daar uit mee.De nieuwe stengel leg je altijd in het midden.en die omvlecht je telkens van link en rechts uit.Je kan eventueel bij kleiner knofloken meerdere tegelijkertijd aan de zijkanten invlechten voor een vollere vlecht.Op het moment dat je de gewenste hoeveelheid knofloken hebt, vlecht je het resterend loof verder in en bindt het einde vast met het touw .hangendDe vlechten hangen hier in de achterkeuken, waar ze normaal goed blijven tot de volgende oogst.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Haal jij het buitenste velletje er ook van af zo wit dat ze eruit zien? Ik durfde het niet, omdat sommige knoflook bij mij er al kaal uit zagen, waarschijnlijk omdat ze er al eerder uit moesten. 2 uren geleden2 u aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 2 uren geleden2 u 3 minuten geleden, Petrasmoestuin zei:Haal jij het buitenste velletje er ook van af zo wit dat ze eruit zien?Alleen als er nog voldoende lagen om zitten, ik doe dat zelf direct voor het drogen. Als je te laat oogst kan een deel al soms verdwenen zijn, het hangt ook een beetje van welke knoflook en ook omstandigheden, de een moet je al iets vroeger oogsten als de andere.Nu ik heb er ook een aantal niet op deze foto die niet zo ideaal zijn waar een aantal tenen al bloot lagen, daar is het loof afgeknipt en die gebruik ik het eerst. Maar normaal als de buitenste schil nog intact is kan je nadien na het drogen ook het meeste wegwrijven.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.