Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Knoflook vlechten: fotocursus

Featured Replies

Geplaatst:

Deze vind ik oveduidelijk

http://prilgroen.nl/knoflook-vlechten/

Alleen mijn knoflookstengel heeft zoveel zijtakken/ bladen. Eraf halen dan maar?

• 12 jaar later...
Geplaatst:

Dit weekend de knofloken ook gevlochten, ik gebruik al jaren een iets andere techniek in vergelijking met @appelvrouw, Knofloken vlechten 2013 - Het bosje van Jet - Moestuin Forum . In tegenstelling tot die van appelvrouw welke kan gebruikt worden voor zowel hard en soft necks, is deze helaas alleen geschikt voor softnecks.

Voorbereiding is hetzelfde, knoflook laten drogen wortels knippen en wat zuiver maken.

'20260712_120311.jpg

Starten met drie knofloken en onderaan samenbinden, zelf vlecht ik het touw van daar uit mee.20260712_120758.jpg

De nieuwe stengel leg je altijd in het midden.

20260712_120813.jpg

en die omvlecht je telkens van link en rechts uit.

20260712_120913.jpg

Je kan eventueel bij kleiner knofloken meerdere tegelijkertijd aan de zijkanten invlechten voor een vollere vlecht.

Op het moment dat je de gewenste hoeveelheid knofloken hebt, vlecht je het resterend loof verder in en bindt het einde vast met het touw .

20260712_121803.jpg

hangend

20260712_121949.jpg

De vlechten hangen hier in de achterkeuken, waar ze normaal goed blijven tot de volgende oogst.

Geplaatst:
  • Auteur

Prachtig!Heel goed gevlochten en wat een mooie hoeveelheid😍

Geplaatst:

Haal jij het buitenste velletje er ook van af zo wit dat ze eruit zien? Ik durfde het niet, omdat sommige knoflook bij mij er al kaal uit zagen, waarschijnlijk omdat ze er al eerder uit moesten.

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:
3 minuten geleden, Petrasmoestuin zei:

Haal jij het buitenste velletje er ook van af zo wit dat ze eruit zien?

Alleen als er nog voldoende lagen om zitten, ik doe dat zelf direct voor het drogen. Als je te laat oogst kan een deel al soms verdwenen zijn, het hangt ook een beetje van welke knoflook en ook omstandigheden, de een moet je al iets vroeger oogsten als de andere.

Nu ik heb er ook een aantal niet op deze foto die niet zo ideaal zijn waar een aantal tenen al bloot lagen, daar is het loof afgeknipt en die gebruik ik het eerst. Maar normaal als de buitenste schil nog intact is kan je nadien na het drogen ook het meeste wegwrijven.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.