appelvrouw Posted August 13, 2013 Share Posted August 13, 2013 (edited) Mijn oogst was om naar huis te schrijven Op mijn blog een fotocursusje knoflookvlechten: http://www.bloggen.be/appeljam/archief.php?ID=2292180 Edited June 28, 2015 by Guest Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bio-fee Posted August 13, 2013 Share Posted August 13, 2013 Heeee gaaf fotoverslag Appelvrouw! Dat is precies wat ik zocht. Nou ja, voor volgend jaar dan. Want dit jaar heb ik zelf zitten klungelen omdat ik nergens een goede omschrijving kon vinden, en ik zelf niet zo handig ben met dat vlechten. Dus nu zitten ze een soort van aan elkaar gefrot aan een lange sliert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RvO Posted August 13, 2013 Share Posted August 13, 2013 Dank Appelvrouw. Precies op tijd. Ik zou vanavond knoflook vlechten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
harmony Posted August 13, 2013 Share Posted August 13, 2013 Bedankt voor de tip, kijken of het mij lukt. Knoflookoogst was prima Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilmer Posted August 13, 2013 Share Posted August 13, 2013 Leuk blog ook, over die broodoven en zo! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted August 13, 2013 Author Share Posted August 13, 2013 Dank!De "Jardinades" hebben gevraagd of ik ze wil exposeren..ik ben vereerd Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted August 13, 2013 Share Posted August 13, 2013 Ja zeker goeie timing... de bossen knoflook liggen nu nog onhandelbaar te liggen... Tijd voor vlechterij!!Net als jij deed ik het ook zoals ik mn haar vlecht... maar dit ziet er een stuk steviger uit. Top! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted August 13, 2013 Share Posted August 13, 2013 Heel aanschouwelijk ook uitgelegd Jet, ik ga het onthouden voor volgend jaar want dan wordt het weer tijd voor een geweldige oogst. Ik was ook al trots dat ik vlechten kon, net als breien, maar dit is toch andere koek. Even goed opletten en het moet lukken! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roosmarij Posted August 13, 2013 Share Posted August 13, 2013 Wat een leuke blog heb je! En die minicursus knoflook/ui-vlechten zal me hopelijk volgend jaar goed van pas komen, ik hoop dat er dan heel wat lekkers op mijn landje heeft gegroeid... Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted August 13, 2013 Share Posted August 13, 2013 Heb de techniek al even uitgetest met wat hier rondzwervende knofloken. Gaat echt prima!Behalve dan met diegenen die zogenaamd "zwanger" zijn want daar zitten hele harde stelen in... Dus binnenkort de knoflookberg in het huisje maar eens ordenen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted August 13, 2013 Author Share Posted August 13, 2013 Erny, die met de harde stelen heb ik ook zo gedaan.Eerst heb ik de foetusjes verwijderd en daarna heb ik met twee handen steeds de stengels op heel veel plekken voorzichtig omgeknakt..al wrijvend...zodat ze heel buigzaam worden! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted August 13, 2013 Share Posted August 13, 2013 Ok, eerst de foetusverwijderingsactie dan en daarna het stelenverzachtingsproces inzetten teneinde tot een soepel gevlecht te komen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted August 14, 2013 Share Posted August 14, 2013 ja, net geprobeerd, werkt prima, dank voor de les vrouw! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limoen Posted August 14, 2013 Share Posted August 14, 2013 dat ziet er prachtig uit! ga ik onthouden voor als ik ook knoflook heb! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted August 14, 2013 Author Share Posted August 14, 2013 ja, net geprobeerd, werkt prima, dank voor de les vrouw! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pepper Posted August 14, 2013 Share Posted August 14, 2013 Ik heb hier een hele berg, ik ga het ook proberen. Dankjewel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Indy Posted August 14, 2013 Share Posted August 14, 2013 Ook een leuke manier,ziet er meer uit als weven.Ik vlecht ze inderdaad altijd.Met het uithalen voel ik al wel welke slap zijn,en welke stijver. Die doe ik dan onderaan,en verder vlecht ik er steeds één bij in. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted August 14, 2013 Share Posted August 14, 2013 En zo wordt een rommelberg met knoflook een georganiseerd geheel... (jammer van het vlekje op de lens) Ging heel goed, veel beter als het "haar"vlecht-idee.... Hebben we het topic... Tip van de Week nog??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piroska Posted August 15, 2013 Share Posted August 15, 2013 wow geweldig! Ik had al 3 Hongaren gevraagd die alle 3 zeiden OHHH dat is simpel en toen ze het voordeden begonnen ze wat aan te modderen met als gevolg een uit elkaarvallend strengetje Daarna zelf maar wat gefrut, beter dan de hongaren maar ook niet geweldig. Nu helaas al mijn 62 bollen van dit jaar al opgegeten, ja je ruikt ons al van verre ...deze herfst iets meer planten, 500 ofzo? Dan kan ik lekker veel strengen maken met jouw methode! thanks! Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted August 15, 2013 Author Share Posted August 15, 2013 62 bollen?Wow, dat is nogal wat...inderdaad maar meer zetten, en vooral goede bewaarknof. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted August 15, 2013 Share Posted August 15, 2013 Daar zeg je wat: goede bewaarknof! Hoe kan ik tegen oktober aan goed pootgoed komen? Bij Welkoop hebben ze alleen knoflook in april, bij vdWal zal ik tzt eens kijken. Bij de super zal ik ook wel wat halen om te poten, maar afgelopen keer was dat een fiasco. (Of moet dit in een nieuw topic?) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted August 15, 2013 Author Share Posted August 15, 2013 Nieuw topic..misschien, maar er is al veel over gesproken!(Leven van het land o.a.) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted August 15, 2013 Share Posted August 15, 2013 Ohw laat dan maar, ga eerst wel op zoek! Bedankt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danuta Posted August 15, 2013 Share Posted August 15, 2013 Niet moeilijk doen met vlechten maar binden zoals de zwiebelzopfen ) https://www.youtube.com/ MVG Danuta Quote MVG Danuta Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted August 15, 2013 Share Posted August 15, 2013 bij mij doet die link t niet Danuta....ff op zwiebelzopfen gezocht ....leuk! (als je geen duits spreekt kijken vanaf 4:00) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts