Geplaatst: 16 augustus 201312 j Auteur Dankje mijke Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Geplaatst: 16 augustus 201312 j . Voor jou lijkt het net alsof elk dier vroeg of laat op lompe wijze weggegooid wordt. Maar dat is gewoon niet zo. Ik reageer op wat de persoon schrijft, als iemand dat als een oneerlijke aanval ziet , soit...... Beroepsdeformatie zeker, ik geloof niet meer klakkeloos wat men mij vertelt, vind je mij daarom niet aardig, is goed, brede rug, houdt het misschien 1 persoon van de 500 die dit lezen af om zomaar een dier aan te schaffen en eerst eens goed na te denken...prima....63 % van alle honden en katten veranderen minimaal 1 keer van eigenaar in hun leven (buiten het verhuizen in de kleutertijd natuurlijk)..........denk daar eens over na als je bedenkt dat er minstens 3 miljoen honden en katten zijn in Nederland...... Ik vind het vervelend voor Gemma, maar nog vervelender voor de katten, katten hebben ook een belevingswereld en misschien gaan ze wel naar een betere omgeving maar ze moeten wel de persoon of personen missen waar ze bij opgegroeid zijn en geleefd hebben onder bijzondere omstandigheden...... En zoals ik al zei, ik denk dat met dit buurtje het laatste woord nog niet gevallen is als de katten weg zijn. MVG Danuta MVG Danuta
Geplaatst: 16 augustus 201312 j Ik zeg niet dat ik je onaardig vind toch Ik vond het gedrag richting Gemma in dit geval alleen wat onaardig en voorbarig. Het is toch jammer dat je, door jouw ervaring, mensen bij voorbaat wantrouwt betreffende hun goede bedoelingen? Ik vind het overigens ook niet echt een ramp als huisdieren eens een keertje van eigenaar wisselen. Wij mensen hebben ook relaties en vriendschappen, die gaan voorbij en er komen weer nieuwe, je raakt mensen kwijt. Het is niet leuk, maar het is ook geen mishandeling. Honden en katten passen zich bovendien veel makkelijker aan nieuwe situaties aan dan mensen, dus de neiging om onze huisdieren te vermenselijken is, zeker in deze vergelijken, aardig onterecht. Ik geloof niet dat dat nou een reden is om te zeggen dat er niet goed voor zulke dieren is gezorgd!
Geplaatst: 16 augustus 201312 j Volgens mij heb ik nergens gezegd dat deze katten niet goed verzorgd worden, houden als een huisdier vind ik het persoonlijk niet maar de dieren zijn er schijnbaar tevreden mee...... Katten en honden zijn "geen" mensen, ze doen niet aan vriendschappen, werkrelaties etc, we brengen ze in een roedel (honden) In een omgeving met een persoon die ze betrekking toe hebben (katten) ... Honden blijven voor hun leven in een roedel als ze daarin volwassen worden, katten zijn normaliter solitair maar kunnen verbindingen aangaan die levenslang duren.......in tegenstelling juist tot mensen..... Dieren met eigen oerinstincten en eigen levenswijzen vergelijken met mensen is 1 van de grootste problemen van huisdierenhouders.... Ik heb hier een Goldy die hier als uitplaatser is gekomen, woonde 3 hoog en bleek HD te hebben. Dus de hond moest voor eigen bestwil naar een ander adres, niet omdat de mensen dat wilden maar het was of afmaken of herplaatsen...de hond was snel gewend maar ook was zij duidelijk meer dan een jaar lang een buitenstaander en je kunt haar echt niet alleen laten op een vreemde plaats want dan is er paniek terwijl het normaal een hele uitgebalanceerde hond is.....gedrag is makkelijk te herleiden naar zijn 'verlating' door oude baas.......aangezien zij dit gedrag daarvoor niet had. Intussen is ze een gelukkige hond en heel tevreden en heeft haar plek in de roedel met wat moeite gevonden. Mijn katten zijn nog steeds sterk aan mij gehecht, vooral Carbon, aangezien dat dat de buitenkat is is hij nu hier en 10 keer duidelijk gelukkiger omdat ik er ben......ik die hem vanaf kleins af aan verpleegd en verzorgd heb, waar hij een volwassen binding mee aangegaan is...de 2 anderen ehbben een sterke band met mijn dochter van kleins af aan en ook met haar kat dus die blijven tot het einde van hun leven bij haar. Ik weet dat de meesten de gevoelswereld van een huisdier weinig zegt, en je hoeft ook helemaal niet mijn mening te zijn, een beetje inlezen en dierengedragskunde kunnen je snel uit de droom helpen maar de meeste dierenliefhebbers hebben daar nu eenmaal geen boodschap aan....... Voor de katten is een geregelde oplossing gevonden, voor de vervelende buurvrouw niet dus voor mij is deze discussie overbodig geworden...je hoeft mijn mening niet te delen.....maar enige tegengas inplaats van kusjes en klopjes en ach en wee voor de originele poster was , vond ik, wel enigzins op zijn plaats...... EOD MVG Danuta MVG Danuta
Geplaatst: 16 augustus 201312 j Hier moet ik toch nog even op reageren hoor. heeft die boerderij daar ook al toestemming voor gegeven? (dumpplaats nummer 1 in Nederland de boerderij.....) ......ik vraag mij af waarom je katten hebt genomen? Dit klinkt allemaal als kritiek, is het ook bedoeld eigenlijk. Waarom dumpen [........]? Ik wens je wijsheid en de katten een plaats waar ze werkelijk gewenst zijn.... Insinuerend en kwetsend, Danuta Als je dieren neemt, koopt, vindt etc dan bedenk altijd dat je levensomstandigheden kunnen veranderen, omgeving, inkomen etc..... Dat kan bij jou ook. Stel dat jij door een of ander vreselijk ongeluk in een rijtjeshuis terecht komt dan moeten jouw dieren ook bij jou weg! Flauw om zo je gelijk te willen halen Mijke legt dat uitstekend uit. Je begrijpt mijn woorden verkeerd Dacht het niet. Zie boven. Ik reageer op wat de persoon schrijft, als iemand dat als een oneerlijke aanval ziet , soit... Nee: je vult van alles in en je insinueert. Dat is inderdaad niet eerlijk. En dit is ronduit honend:Natuurlijk gooi ik een emmer ijswater over de kat heen. áááách. .... dat is zielig !! Nogmaals: ik heb hetzelfde met de kinderen/mannen/vrouwen/honden/parkieten enz. in de buurt: hondenkak, herrie, geschreeuw, muzak, bbq-stank, snoeppapiertjes en andere rotzooi in de tuin, voetballen over de schutting, voetballen tégen de schutting, bloemen en groente jatten uit de tuin, 's nachts met hoge hakken/klompen rondlopen, ruzie maken in de tuin en ga zo maar door. Allemaal quote Bit: "voor hun genoegen. Wat heb ik daar mee ?" Daar heb ik niets mee, maar als je zo dicht op elkaar leeft - en daar weinig keus in hebt! - dan is het geven en nemen en proberen een ander het leven niet zuur te maken als die zo nodig een kind/vent/vrouw/hond/kat of vogel wil hebben. Vind ik "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 16 augustus 201312 j Wonen naast n intolerant persoon is moeilijk....en de moeilijkheden verdwijnen niet met je katten mee, vrees ik. Probeer zoveel mogelijk je eigen gang te gaan en niet je in allerlei bochten te wringen om buurvrouw te "pleasen". Sterkte Gemma Bij bovenstaande wil ik nog toevoegen dat je je ook hier niet hoeft te verantwoorden voor je uiteindelijke keuze Gemma. Op zoek naar wijze raad (die hier en daar ook tussen de antwoorden te vinden zijn) stelde je deze vraag in deze, gewoonlijk, aardige omgeving met meestal gelijkgestemden. Met toenemende verbazing heb ik dit topic gevolgd....tjee.... Ik heb jarenlang in een rijtjeshuis gewoond met tuin, zonder kat.....nooit ge ergerd aan katten die er kwamen....kort op elkaar wonend en iets van mekaar kunnen hebben was het devies.....tegenwoordig zijn mensen snel intolerant naar mekaar toe en begrenzen zichzelf daar ook meteen mee...... Ik ben me ervan bewust dat onderstaand plaatje geen kat is maar het gedachtegoed erachter wil ik tóch in dezen delen:
Geplaatst: 16 augustus 201312 j Dat kan bij jou ook. Stel dat jij door een of ander vreselijk ongeluk in een rijtjeshuis terecht komt dan moeten jouw dieren ook bij jou weg! Flauw om zo je gelijk te willen halen Mijke legt dat uitstekend uit. Ik ben in 1999 in een rolstoel terecht gekomen, zaak moeten sluiten, mijn huis wat ik niet meer zo kon bewonen moeten verkopen en ingetrokken in een rijtjeshuis met een traplift...mijn duitse herder, mijn 6 katten en nog wat dieren zijn gewoon mee gegaan, daar is ruimte voor gemaakt en alle dieren die niet meer leven intussen zijn in mijn armen gestorven en de 3 die nog over zijn leven bij mij of mijn dochter . Ik heb bijna 6 jaar in een rolstoel gezeten en kan er ieder moment weer in belanden, en tegen de tijd ik er goed en wel uit was werd mijn man ziek en overleed hij........Mocht mij of mijn dochter iets overkomen dan is er voor mijn/onze dieren gezorgd dat ze opgevangen worden binnen mijn huis, originele fokker en/of familie.....Dus ga mij niet vertellen wat verantwoordelijk zijn is tegenover huisdieren en wat er allemaal kan gebeuren want ik heb het aan den lijve mogen ondervinden en geen haar op mijn hoofd heeft er ooit aan gedacht mijn huisdieren waar ik de verantwoordelijkheid voor heb overnomen om ze af te schuiven als zijnde dat ze slechts een zaak zijn.... Ik wil er even op wijzen dat er meningen werden gevraagd......maar schijnbaar wil men toch alleen maar horen dat men de goede keus gemaakt heeft en dus gelijk heeft etc..... Je mag mijn berichten lezen zoals je wilt maar dat zegt eerder iets over de lezer dan de schrijver denk ik zo...als ik wil honen, gemeen zijn etc kun je dit soort vriendelijke berichtgevingen van mij die er nu staan wel vergeten MVG Danuta MVG Danuta
Geplaatst: 16 augustus 201312 j Tja, als je om de mening van mensen vraagt zul je die ook krijgen. En denk dat de reacties hier wel het hele scala omvatten. Helaas staat die buurvrouw (hoe naar mens het ook is) wel in haar recht.De moeder van een vriend van me had hetzelfde probleem en die hebben uiteindelijk wel de halve achtertuin tot kooi verbouwd... Mijn kat poept dan weer in mijn tuin helaas... dééd ze het maar bij de buren... (of op het enorme gras-hondenpoep-veld hierachter) Sterkte met deze kwestie!
Geplaatst: 16 augustus 201312 j Ik vind de discussie nogal off topic gaan en voordat dit ontaard in verwijten over en weer en quotes waarin ieder als een advocaat elk argument probeert te weerleggen, stel ik voor dat er ruimte gegeven wordt aan nieuwe cq andere meningen van leden die nog niet gereageerd hebben op het 1e bericht. Ik wil jullie mening vragen ........Graag jullie meningen.Groetjes Gemma
Geplaatst: 16 augustus 201312 j Geef haar een flesje hertshornolie/kattenschrik, een bos bloemen en zeg dat jij al het mogelijke doet, maar dat het nou eenmaal gebruikelijk is dat in Nederland de katten vrij rondlopen en daarmee goede ongediertebestrijders zijn.
Geplaatst: 16 augustus 201312 j Auteur Ik heb genoeg input en meningen gekregen.Dank jullie wel hiervoor.Ik ga verder ook niet meer op berichten in omdat het niet mijn bedoeling is een "ruzie" op het normaal zo gezellige forum te ontketenen.Nogmaals bedankt voor jullie post. Groetjes Gemma Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Geplaatst: 16 augustus 201312 j ook ik heb met verbazing dit topic gelezen..........lijkt me denk het beste gezien het antwoord van gemma hierboven dat de mods het topic sluiten? Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 16 augustus 201312 j Wat een moeilijke buurvrouw. Ik zie dat je je besluit al hebt genomen, maar wil toch nog even kwijt dat ik niet begrijp waarom katten niet uit je tuin zouden mogen. Hier in de wijk lopen gigantisch veel katten rond. Erger je je aan die katten, dan zorg je maar dat ze niet je tuin in komen. Als ik last heb van merels die m'n aardbeien opeten.. Bel ik dan de gemeente dat ze die merels eens moeten afschieten? Nee. Dan pak ik een net en zorg ik dat ze er niet bij kunnen. Wat mij betreft werkt het ook zo met katten. > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 16 augustus 201312 j Tja. Raar eigenlijk wel. zoveel gevoelens / emoties / stellingname's dit kennelijk los maakt. Hadden we ruim een jaar terug óók een keertje dacht ik ? Zelfde onderwerp zelfs.Bij mij overigens óók hoor. Ik zit hier al bibberend van opgekropte frustratie aan de pc met oordoppen in vanwege de echtelijke ruzies van hiernaast. Nee. Gelukkig niet. Maar kennelijk zijn dit thema's die nogal wat los maken.Wat mij betreft: moet mogen. Maar misschien denken de mods daar anders over. Ik probeer echt altijd onpersoonlijk en virtueel te reageren, met een kwinkslag. En met humor hoop ik, maar wel streng ook. ( tja , dat bén ik nou eenmaal ) Ik ben écht wars van onzin en al te veel gevoelens bij zo'n onderwerp. Aan de andere kant: je vraagt een mening. Tja. Dat is welhaast een vrijbrief he ? Maar jongens. Dit is een heel sociaal en "aardig" forum, met best goede omgangsvormen op wat humor op het randje na dan . Moeten we wel ons best doen dat overeind te houden he ?
Geplaatst: 16 augustus 201312 j Ik kan het tóch niet laten op Piroska te reageren in het verlengde van dit thema. Jij zegt dat je een bepaalde mate van overlast wel zou moeten accepteren. Mussen , duiven enzo kunnen ook overlast geven. Je woont nu eenmaal op elkaars neus in de stad. Is ook zo. Toch is er wel degelijk een verschil. Een kattenbezitter ( honden , whatever : dingen die loslopen en rondlopen of lawaai maken bv ) bezit een kat. Dat dier wordt gehouden voor het genoegen van het hebben van een huisdier, neem ik toch aan ? Dat is allemaal prima. Maar waarom heb ik als buur de overlast van te accepteren ?Kom je op het begrip "overlast". Wat is redelijk , wat is overlast. Ik heb het altijd écht raar gevonden, dat ik als niet kattenbezitter, de uitwerpselen van de kat in mijn tuin tegen kom. Dat is toch vreemd. Ik heb geen kat. En tóch kom ik drollen tegen. Gemiddeld zo'n 30 in de maand ( elke dag 1 ) Een drol blijft zo ongeveer anderhalve maand ( afhankelijk van het jaargetijde ) herkenbaar, ruikbaar en voelbaar ( voelbaar : langer dan die anderhalve maand )Dat zijn 30 a 40 drollen die ik tegen kan komen in de tuin. Ik zal misschien een tuinliefhebber zijn en vaak in de grond wroeten ofzo ? Wie weet, teel ik wel groentes of zaai ik af en toe wat ? Het is mijn tuin he ? Alle dieren poepen en piesen. Weet ik. Deert ook niet. Maar de kat van de buren is geen toevallig dier. Die is van de buren ! En zij hebben dat dier voor hun genoegen. Wat heb ik daar mee ? Natuurlijk gooi ik een emmer ijswater over de kat heen. áááách. .... dat is zielig !! "katten moet je niet willen beperken, dat is de natuur van die dieren "oid : hoor je ook vaak.Jawel. Het kan de natuur van die dieren zijn. Zeker.. Die poepen nu eenmaal, en krabben de boel open enzo. Jawel.Maar het is toch écht de natuur van jouw dieren. Ik heb daar niks mee.En ik wens dan ook niet de gevolgen te ondervinden van jouw genoegen. Zeker niet dagelijks. rond de 30x per maand. ( tel ik alleen de drollen van 1 kat ) ( overlast kan veelzijdiger zijn ) ( ooit wel eens een koor krolse katten in de achtertuin gehad ? ) Nee. Ik ben duidelijk geen kattenliefhebber. Ja. Als ik op het land zou wonen. Had ik honden, kippen , schapen, en óók nog een kat die was komen aanlopen en er ook nog wel bij mocht. haha Bit, you made your point... maar vooralsnog zie ik zelf geen verschil tussen een vette duivenflets en een kattenpoepje, behalve dat je de eigenaar van de kattenpoep kan aanspreken en dat je met de duivenflets niet echt iets kan doen. Ennuh, mijn katten mag je gerust een emmer ijswater over hun kop gooien hoor, dat is juist handig, dan weten ze dat ze uit jouw tuin moeten blijven Ik snap dat katten echt heel vervelend kunnen zijn, en zo ook zijn mussen, merels en duiven erg vervelend. Een beetje torelantie heen en weer, met de nadruk op HEEN en WEER, zou toch prettig zijn..
Geplaatst: 16 augustus 201312 j Maar jongens. Dit is een heel sociaal en "aardig" forum, met best goede omgangsvormen op wat humor op het randje na dan . Moeten we wel ons best doen dat overeind te houden he ? EEn Meisjes. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 17 augustus 201312 j Ech nie... ik hou m'n nageltjes heeel erg in, enigszins afgericht... (of anders zorgen de mod's daar wel voor... ) ... psssssss....prrrrrrwwrrrrwwwrrr... Maar... heb niet het idee dat hier dingen zijn gezegd die niet kunnen. Er werd openlijk een mening gevraagd en die hebben diverse mensen duidelijk gegeven. Tja... dat soort uitkomsten heb je niet voor het kiezen. En een ieders mening moet in ere gehouden worden vind ik. Ook al is het niet wat men wil horen op dat moment... helaas... En als het bij mensen iets triggert waardoor ze wat hartstochtelijker reageren.. Tja.. begrijpelijk... Dat hoort toch ook in een (moestuin)familie? Moet kunnen. Kunnen we wel hebben toch met mekaar?
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.