Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

HELP! Soep is héél pittig, redmiddel???


Rantje

Aanbevolen berichten

Ach heb zoveel peper plantjes dat ik dacht ipv. die theelepel sambal kan ik er ook wel zo'n klein pepertje doorheen doen

 

Nooit meer dus

 

Is de Prairie Fire, een heel klein en schattig plantje waar volop rijpe pepers aan zitten. Was echt maar iets van een cm groot ofzo....medium heet stond erbij de beschrijving. Mijn moeder heeft 4 happen op...en die heeft maagpijn nu hihihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha.... bedankt voor de waarschuwing... zag die Prairie Fire ook niet als een erg heet pepertje.

 

Suiker toevoegen om gerechten minder heet te maken kan trouwens wel... maar dan ook weer niet zóveel dat je dan zoete soep krijgt. Maar Joriekes oplossing is ook een goeie, vooral omdat er vast nog wel meer courgettes gaan komen.

 

(trouwens... in de Spar hier lagen courgettes voor 2 euro per stuk!!!!??!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

We kunnen er wel om lachen inmiddels maar 't is wel jammer van mijn allereerste courgette

 

Wow 2 euro, hier tussen de 79 cent en de 1.50. Gewoon standaard donkergroen en niet zo gek groot ook.

Snap niet dat die dingen zo duur zijn eigenlijk, is toch een vrij makkelijke teelt met mega opbrengst?

 

Wat staat er als omschrijving bij jouw pepertjes? Zijn ze rijp scherper trouwens? Ik heb echt de knalrode gebruikt. Maar er zitten ook oranje in allerlei tinten aan. Is zo'n leuk plantje, behalve dan dat ze je soep verpesten

 

Denk dat we hem maar moeten beschouwen als sierplant

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de Prairie Fire via Diana dus geen beschrijving (behalve op haar website)... Maar ik hou wel van lekker scherp dus denk dat ze bij mij wel in de salsa terecht gaan komen...

Maar die van mij zijn nog gelig...

Je kan de rijpe pepertjes ook aan een koordje rijgen en te drogen hangen... dan zijn ze misschien iets beter te doseren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soep gaat zo gewoon de vriezer in

Verdelen het over twee porties MET waarschuwingssticker

 

 

Ik heb hem ook van Diana, maar nog even gezocht op interpret en daar omschrijven ze hem als HOT...tsja, daar waren we al achter, al snap ik dat dan weer niet van zo'n heel klein mini pepertje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Room(zuivel) neemt de brand weg inderdaad.....Zo heb ik ook n keer een hele 10 liter pan spaghetti verprutst....met n eigen geteelde peper ipv sambal .

 

Per bord had je bijna een heel pakje room(250ml) nodig en dan was die waterige spaghetti nog heet

 

Is wel iets dat je nooit meer vergeet....ik heb hier een black pearl peper die is zo groot(klein) als een knikkertje, maar 1 is genoeg voor een 10 literpan.

 

Ik zou 1 persoons porties invriezen(want ze peperen het gerecht ook nog na als het langer staat te trekken) en van de volgende (2)courgette(s) dezelfde soep zonder peper maken, en die dan met 3:1 of 2:1 verhouding mixen.

 

Óf een gratis soepproefdag organiseren voor stoere jongens uit de buurt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

je kunt ze rijgen maar ook drogen op de verwarming. Sommige ovens kun je heel laag in stellen en ze zo drogen in de oven. Je kunt er als ze goed droog zijn chilliflakes van maken. Dit is wat beter te doseren.

 

Altijd de pepers ff proeven voor je ze erin gooit ha ha, dit doe je volgende keer anders. Ik nam vorige week een hap uit een hongaarse peper waarvan ik dacht dat hij niet heet was. Zelf geoogst zaad....dus wel gekruist met een of andere cayenne...water !

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...