Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

HELP! Soep is héél pittig, redmiddel???

Rantje

Recommended Posts

Ach heb zoveel peper plantjes dat ik dacht ipv. die theelepel sambal kan ik er ook wel zo'n klein pepertje doorheen doen

Nooit meer dus

Is de Prairie Fire, een heel klein en schattig plantje waar volop rijpe pepers aan zitten. Was echt maar iets van een cm groot ofzo....medium heet stond erbij de beschrijving. Mijn moeder heeft 4 happen op...en die heeft maagpijn nu hihihi

Haha.... bedankt voor de waarschuwing... zag die Prairie Fire ook niet als een erg heet pepertje.

Suiker toevoegen om gerechten minder heet te maken kan trouwens wel... maar dan ook weer niet zóveel dat je dan zoete soep krijgt. Maar Joriekes oplossing is ook een goeie, vooral omdat er vast nog wel meer courgettes gaan komen.

(trouwens... in de Spar hier lagen courgettes voor 2 euro per stuk!!!!??!)

We kunnen er wel om lachen inmiddels maar 't is wel jammer van mijn allereerste courgette

Wow 2 euro, hier tussen de 79 cent en de 1.50. Gewoon standaard donkergroen en niet zo gek groot ook.

Snap niet dat die dingen zo duur zijn eigenlijk, is toch een vrij makkelijke teelt met mega opbrengst?

Wat staat er als omschrijving bij jouw pepertjes? Zijn ze rijp scherper trouwens? Ik heb echt de knalrode gebruikt. Maar er zitten ook oranje in allerlei tinten aan. Is zo'n leuk plantje, behalve dan dat ze je soep verpesten

Denk dat we hem maar moeten beschouwen als sierplant

Heb de Prairie Fire via Diana dus geen beschrijving (behalve op haar website)... Maar ik hou wel van lekker scherp dus denk dat ze bij mij wel in de salsa terecht gaan komen...

Maar die van mij zijn nog gelig...

Je kan de rijpe pepertjes ook aan een koordje rijgen en te drogen hangen... dan zijn ze misschien iets beter te doseren?

Ook banaan heeft de eigenschap het scherpe van pepers wat af te vlakken. Alleen geen idee of courgettesoep met banaan wel lekker is .

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Room(zuivel) neemt de brand weg inderdaad.....Zo heb ik ook n keer een hele 10 liter pan spaghetti verprutst....met n eigen geteelde peper ipv sambal .

Per bord had je bijna een heel pakje room(250ml) nodig en dan was die waterige spaghetti nog heet

Is wel iets dat je nooit meer vergeet....ik heb hier een black pearl peper die is zo groot(klein) als een knikkertje, maar 1 is genoeg voor een 10 literpan.

Ik zou 1 persoons porties invriezen(want ze peperen het gerecht ook nog na als het langer staat te trekken) en van de volgende (2)courgette(s) dezelfde soep zonder peper maken, en die dan met 3:1 of 2:1 verhouding mixen.

Óf een gratis soepproefdag organiseren voor stoere jongens uit de buurt

• 2 weeks later...

je kunt ze rijgen maar ook drogen op de verwarming. Sommige ovens kun je heel laag in stellen en ze zo drogen in de oven. Je kunt er als ze goed droog zijn chilliflakes van maken. Dit is wat beter te doseren.

Altijd de pepers ff proeven voor je ze erin gooit ha ha, dit doe je volgende keer anders. Ik nam vorige week een hap uit een hongaarse peper waarvan ik dacht dat hij niet heet was. Zelf geoogst zaad....dus wel gekruist met een of andere cayenne...water !

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !