Alles dat geplaatst werd door Gitta
-
Foto's van: je oogst
De oogst van gisteren. Helaas was alles al gesneden toen ik bedacht om een foto te maken. Peterselie, munt en tijm Raapstelen
-
Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2025
Gisteren een hartige taart gemaakt met raapstelen uit eigen tuin. Verder kwamen alle kruiden (peterselie, tijm, knoflook en munt) ook uit eigen tuin. Uit de vriezer bladselderij van vorig jaar uit eigen tuin. De rest was nog gekocht, rode ui en lenteui. Maar toch al best veel uit eigen tuin inmiddels. De hartige taart smaakte heerlijk. Een deel van de kruiden De al gesneden raapstelen Alles door elkaar gemengd voor het de vorm in ging Het eind resultaat
-
Het weer in 2025
Hier heeft het de hele dag rustig geregend. Vanmiddag tijdens het oogsten in de regen, zat er 17 mm in. Morgen kijk ik wel wat het uiteindelijk geworden is. Na 22:00 uur wordt het weer helemaal droog als het goed is. Wel lekker voor de tuin.
-
Foto's van: je oogst
Franse en reuze radijzen In kom al gesneden: veldsla, winterpostelein, rucola, chinese en gewone bieslook, beetje peterselie
-
Wat heb je vandaag gezaaid of geplant ? 2025
Ik heb vanmorgen een eetbare bloemen mix gezaaid en alvast een paar lage zonnebloemen. Na de vakantie meer bloemen zaaien.
-
Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2025
Wij hebben een radijs sla gegeten. 8 franse radijzen en 7 reuze radijzen, een vak veldsla, beetje winterpostelein, chinese bieslook en gewone bieslook en nog een beetje peterselie. Allemaal uit eigen tuin. De oogst De verwerking Het eind resultaat
-
Knolselderij telen
@Fransmooie plantjes. Hier zijn de plantjes die ik bij de MTFD kreeg ook goed aangeslagen na verpotten. Ik zag gisteren en eergisteren allemaal nieuw blad verschijnen.
- Teeltwedstrijd 2025 Aubergine Golden Egg
-
Engerlingen in mijn grond
Ja, hier ook uit het gazon. Dus toch maar weer aaltjes bestellen na terugkomst van vakantie.
-
Wat heb je vandaag (of gisteren) in de moestuin gedaan 2025
Onkruid verwijderd, dat groeit nu ook extra goed met de gevallen regen. Verder nog een paar wortelen bij gezaaid. Sommige waren door slakken opgegeten.
- Teeltwedstrijd 2025 Aubergine Golden Egg
-
Nu al veel geoogst
Wat een verschil. Die kleine dingen van vorig jaar en die flinke planten van nu. Dan mag ik mijn borst wel nat gaan maken met die van mij. Ik had er ook 3. 2 heb ik weggegeven op de MTFD. Is maar goed ook denk ik. Ik herken dat wel die uitbreidingen. Dat doe ik ook langzaam aan. Ik breid dit jaar ook een beetje uit in de border. Daar komt de knolselderij en knolvenkel in te staan. En ook nog bladvenkel en spitskool.
-
Wat heb je vandaag (of gisteren) in de moestuin gedaan 2025
De laatste 2 tomaten verpot. De knolvenkel zaailingen verpot.
- Tomatentopic 2025
-
Nu al veel geoogst
Dat ziet er goed uit. Wat een mooie andijvie. En prachtige spinazie. Zover is mijn spinazie nog niet. Pas wel op met de dropplant, die kan in het tweede jaar na zaaien erg groot worden. Die van mij is inmiddels bijna net zo groot als hij vorig jaar eindigde. Ik heb hem in de border gezet.
-
Alles over Dahlia's
Eind van de week ga ik ze ook in de grond stoppen. Ze zijn mooi uitgelopen en groeien goed. Hopelijk laten de slakken ze met rust. 🤞🏻
-
Het begin van een nieuwe moestuin
@RookieDat heb ik ooit in 2021 gedaan. Dat is me slecht bevallen. Er komen dan pas laat vruchten in de tomaten en als phytopthora erin komt heb je zeer weinig oogst. Dan liever wat grotere planten als ze naar buiten gaan. Maar waarschijnlijk heb jij daar andere ervaringen mee.
-
Zaailingen verspeent, lijken niet aan te slaan?
Dan gaat het vast goed komen in betere potgrond.
-
Peulvruchten 2025
-
Moestuinen in den vreemde
Wat fijn als je dat zo kan/mag doen. Wat ziet dat er heerlijk groen uit.
-
Een kleine update
Wat een leuk lapje grond. Kijk goed waar de zon vandaan komt voor je er een schutting gaat plaatsen. Je planten hebben minimaal 6 tot 8 uur zon nodig per dag.
-
Het begin van een nieuwe moestuin
Hallo Wesley! Je hebt al veel adviezen en tips gekregen, daar sluit ik me bij aan. Het is wat te laat voor het zaaien van pepers, paprika's en tomaten. Deze kun je nu ook als plantjes bij het tuincentrum in je buurt kopen. Courgettes kun je nog zelf zaaien, dat ga ik ook nog doen begin mei na onze vakantie. Hieronder wat leuke sites om rond te neuzen voor zaden: https://www.dutchgardenseeds.com https://plukkers.com https://www.bolster.nl Succes en veel plezier met moestuinieren!
-
Even voorstellen
Welkom Wesley! Ik zal je moestuin seizoen gaan lezen. Waarschijnlijk heb je daar inmiddels al de nodige tips gehad, net als hier. Maar wie weet kan ik ook nog wat bijdragen. Veel plezier met moestuinieren!
-
Slakken
Wat zonde @acpronk. Ik hoop voor je dat de stek nog wat gaat doen.
-
Wat heb je vandaag (of gisteren) in de moestuin gedaan 2025
Gisteren onkruid verwijderd. De tuinbonen opgebonden.