Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Gitta

Leden
  • Registratiedatum

Alles dat geplaatst werd door Gitta

  1. De oogst van gisteren. Helaas was alles al gesneden toen ik bedacht om een foto te maken. Peterselie, munt en tijm Raapstelen
  2. Gisteren een hartige taart gemaakt met raapstelen uit eigen tuin. Verder kwamen alle kruiden (peterselie, tijm, knoflook en munt) ook uit eigen tuin. Uit de vriezer bladselderij van vorig jaar uit eigen tuin. De rest was nog gekocht, rode ui en lenteui. Maar toch al best veel uit eigen tuin inmiddels. De hartige taart smaakte heerlijk. Een deel van de kruiden De al gesneden raapstelen Alles door elkaar gemengd voor het de vorm in ging Het eind resultaat
  3. Gitta reageerde op Jorieke123's topic in Babbeltuin
    Hier heeft het de hele dag rustig geregend. Vanmiddag tijdens het oogsten in de regen, zat er 17 mm in. Morgen kijk ik wel wat het uiteindelijk geworden is. Na 22:00 uur wordt het weer helemaal droog als het goed is. Wel lekker voor de tuin.
  4. Franse en reuze radijzen In kom al gesneden: veldsla, winterpostelein, rucola, chinese en gewone bieslook, beetje peterselie
  5. Ik heb vanmorgen een eetbare bloemen mix gezaaid en alvast een paar lage zonnebloemen. Na de vakantie meer bloemen zaaien.
  6. Wij hebben een radijs sla gegeten. 8 franse radijzen en 7 reuze radijzen, een vak veldsla, beetje winterpostelein, chinese bieslook en gewone bieslook en nog een beetje peterselie. Allemaal uit eigen tuin. De oogst De verwerking Het eind resultaat
  7. Gitta reageerde op henkg's topic in Groente
    @Fransmooie plantjes. Hier zijn de plantjes die ik bij de MTFD kreeg ook goed aangeslagen na verpotten. Ik zag gisteren en eergisteren allemaal nieuw blad verschijnen.
  8. Spannend @MROE. Hier blijft het plantje nog even binnen staan. Kijken of ze eind mei naar buiten kan. Dan zijn de nacht temperaturen meestal ook wel goed hier.
  9. Ja, hier ook uit het gazon. Dus toch maar weer aaltjes bestellen na terugkomst van vakantie.
  10. Onkruid verwijderd, dat groeit nu ook extra goed met de gevallen regen. Verder nog een paar wortelen bij gezaaid. Sommige waren door slakken opgegeten.
  11. Die van mij lijkt nu weer iets te gaan doen. Had blijkbaar een week nodig om bij te komen van het verpotten. Er zitten nu ook van die kleine blaadjes in de oksels en een nieuw echt blaadje begint weer te verschijnen in de top.
  12. Wat een verschil. Die kleine dingen van vorig jaar en die flinke planten van nu. Dan mag ik mijn borst wel nat gaan maken met die van mij. Ik had er ook 3. 2 heb ik weggegeven op de MTFD. Is maar goed ook denk ik. Ik herken dat wel die uitbreidingen. Dat doe ik ook langzaam aan. Ik breid dit jaar ook een beetje uit in de border. Daar komt de knolselderij en knolvenkel in te staan. En ook nog bladvenkel en spitskool.
  13. De laatste 2 tomaten verpot. De knolvenkel zaailingen verpot.
  14. Gitta reageerde op redzebra's topic in Groente
    @driepinterik heb het dit jaar bij een peper zaailing. De rest van de pepers zitten mooi in het blad, maar deze heeft alleen maar de 2 kiemblaadjes. Hij gaat deze week in de groene container.
  15. Dat ziet er goed uit. Wat een mooie andijvie. En prachtige spinazie. Zover is mijn spinazie nog niet. Pas wel op met de dropplant, die kan in het tweede jaar na zaaien erg groot worden. Die van mij is inmiddels bijna net zo groot als hij vorig jaar eindigde. Ik heb hem in de border gezet.
  16. Gitta reageerde op geedee's topic in Tuinvragen
    Eind van de week ga ik ze ook in de grond stoppen. Ze zijn mooi uitgelopen en groeien goed. Hopelijk laten de slakken ze met rust. 🤞🏻
  17. @RookieDat heb ik ooit in 2021 gedaan. Dat is me slecht bevallen. Er komen dan pas laat vruchten in de tomaten en als phytopthora erin komt heb je zeer weinig oogst. Dan liever wat grotere planten als ze naar buiten gaan. Maar waarschijnlijk heb jij daar andere ervaringen mee.
  18. Dan gaat het vast goed komen in betere potgrond.
  19. Gitta reageerde op woldistel's topic in Groente
    Inmiddels de eerste bloemen in de tuinbonen gezien. Bij de peultjes en sugarsnaps nog niks te zien.
  20. Wat fijn als je dat zo kan/mag doen. Wat ziet dat er heerlijk groen uit.
  21. Wat een leuk lapje grond. Kijk goed waar de zon vandaan komt voor je er een schutting gaat plaatsen. Je planten hebben minimaal 6 tot 8 uur zon nodig per dag.
  22. Hallo Wesley! Je hebt al veel adviezen en tips gekregen, daar sluit ik me bij aan. Het is wat te laat voor het zaaien van pepers, paprika's en tomaten. Deze kun je nu ook als plantjes bij het tuincentrum in je buurt kopen. Courgettes kun je nog zelf zaaien, dat ga ik ook nog doen begin mei na onze vakantie. Hieronder wat leuke sites om rond te neuzen voor zaden: https://www.dutchgardenseeds.com https://plukkers.com https://www.bolster.nl Succes en veel plezier met moestuinieren!
  23. Gitta reageerde op Numaiir's topic in Voordeur
    Welkom Wesley! Ik zal je moestuin seizoen gaan lezen. Waarschijnlijk heb je daar inmiddels al de nodige tips gehad, net als hier. Maar wie weet kan ik ook nog wat bijdragen. Veel plezier met moestuinieren!
  24. Gitta reageerde op Juna's topic in Problemen in de moestuin
    Wat zonde @acpronk. Ik hoop voor je dat de stek nog wat gaat doen.
  25. Gisteren onkruid verwijderd. De tuinbonen opgebonden.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.